اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبر داد

افزایش کشف 70 درصدی مشروبات الکی در استان زنجان/گشت های امنیت اخلاقی در سال جاری تشدید و هدفمند می شود

افزایش کشف 70 درصدی مشروبات الکی در استان زنجان/گشت های امنیت اخلاقی در سال جاری تشدید و هدفمند می شود
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از افزایش کشف 70 درصدی مشروبات الکی در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; سرهنگ علی آزادی در جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اظهار داشت: نیروی انتظامی تنها سازمانی است که در راستای رسیدگی به امور مردم و تکریم ارباب رجوع چهار شماره سه رقمی را در اختیار مردم قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به شماره های 110،120،116 و 197 به منظور خدمات رسانی مطلوب مردم، گفت:10 هزار و 79 مورد تماس تلفنی مردم در سال گذشته با نیروی انتظامی داشته اند.

,

 فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سال 94، حدود 9 هزار و 496 تماس از سوی مردم انجام شده است، گفت: در فروردین ماه سال جاری نیز  790 مورد تماس از سوی مردم گزارش شده است که در سال گذشته 753 مورد بود.

,

سرهنگ آزادی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همواره خود را خدمتگزار مردم می داند، ادامه داد: برای ارتقای حقوق شهروندی و صیانت از آن برگزاری جلسات تعاملات قضایی و سازمان و کارگروه های آموزشی برای ضابطین قضایی و کلاس های آگاه سازی صیانت از حقوق شهروندی برای یک هزار و 200 نفر برگزار شده است.

,

وی گفت: تهیه و تنظیم برنامه سالانه برای فرماندهان و دستگاه های نظارتی برای بازدید از بازداشتگاه ها و تحت نظرهای استان و تجدید نظر در انتصاب قسمت ها و یگان هایی که تذکر گرفته اند و تشکیل گشت فوری 197 از اقدامات نیروی انتظامی محسوب می شود.

,

این مسئول برگزاری ملاقات عمومی با شهروندان را از دیگر برنامه های نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: پیگیری تجهیز کلانتری ها و پاسگاه های استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از ارائه خدمات به شهروند و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: تهیه منشور حقوق مردم، مراجیعن و متهمین به منظور تکریم ارباب رجوع از دیگر اقدامات در این زمینه محسوب می شود.

,

سرهنگ آزادی از برگزاری جلسات مشاوری در مساجد و پایگاه های مساجد، فرهنگسرا ها خبر داد و گفت: 10 مرکز مشاوره نیز مشاورهای لازم را به مردم ارائه می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم به عموم مردم می شود، گفت: 105 مسابقه در خصوص دانستنی های اجتماعی برگزار شده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نظارت و کنترل برنحوه فعالیت واحدهای صنفی، تشدید و هدفمند کردن گشت های امنیت اخلاقی و شناسایی و مقابله با مراکز فساد و فحشا را از برنامه های سال جاری پلیس در زنجان عنوان کرد و گفت: جمع آوری تجهیزات ماهواره،شناسایی،مقابله و برخورد با باندهای مراکز تهیه و توزیع مشروبات الکی و سایر محصولات مخرب فرهنگی از دیگر اقدامات این نیرو محسوب می شود.

,

سرهنگ آزادی با اشاره به افزایش 70 درصدی کشف مشروبات الکلی در استان زنجان، گفت: کشف ماهواره نیز 11 درصد افزایش داشته است.

,

وی  با بیان اینکه 262 قبضه سلاح در سال گذشته کشف شد، گفت: بیشتر آنها سلاح شکاری بوده است.

,

 

,

* مستندات قانونی حقوق شهروندی وجود دارد

, * مستندات قانونی حقوق شهروندی وجود دارد,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: مستندات قانونی حقوق شهروندی در قانون اساسی و در اسناد مختلف وجود دارد.

,

مسیح الله سلطانی با اشاره به اینکه در سند چشم انداز نیز به حقوق شهروندی تاکید شده است، خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی نیز از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد تا بستر سازی های قانونی و ساختاری و تلاش های فرهنگی و آموزشی برای اجرای آن انجام شود.

,

وی با بیان اینکه در خصوص گفتمان سازی در حقوق شهروندی تاکیداتی از سوی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی شده است، افزود: جلسات این کارگروها در استان نیز تشکیل می شود.

,

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه از هر استان درخواست ارائه پنج اولویت برای رفع مشکلات و افزایش رضایتمندی مردم در امور حقوق شهروندی شده است، افزود: اولویت های استان نیز به زودی جمع بندی و اعلام می شود.

,

سلطانی خاطرنشان کرد: زنجان در خصوص خیریه های سلامت پیشگام شده است که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

,

وی با اشاره به افزایش تعداد تشکل های استان زنجان، گفت: تعداد تشکل های استان از 141 تشکل در سال 92 به 280 تشکل در سال جاری رسیده است.

,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه بازرسی ها از سازمان ها و دستگاه های اجرایی در خصوص حقوق شهروندی انجام می شود، افزود: در سال گذشته 52 دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

,

سلطانی با اشاره به اینکه امسال نیز اردیبهشت ماه این بازرسی ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: چک لیست ها به دستگاه های اجرایی ارسال شده است.

,

وی بیان داشت: تعیین سیاست ها و راهبردهای صیانت از حقوق شهروندی، آموزش و توانمند سازی مدیریان و کارکنان، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان،پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان، ارتباط با مردم و توسعه خدمات الکترونیکی،روان سازی قوانین و مقررات، فضا سازی و تبلیغات محیطی، تشویق و ترغیب از اصول حقوق شهروندی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه