اخبار داغ

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:

فساد جایی شکل می گیرد که ناظر همسو با مجری باشد/انتخابات فرصتی برای اصلاح انحراف از آرمان‌ها و اصول انقلاب

فساد جایی شکل می گیرد که ناظر همسو با مجری باشد/انتخابات فرصتی برای اصلاح انحراف از آرمان‌ها و اصول انقلاب
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت:در جامعه باید سازمان های ناظر مراقب باشند.اگر این سازمان ها نباشند کسی که در رأس قدرت قرار می گیرد، طغیان می کند، نباید نهادهای ناظر همدلی و هم سویی با نهادهای مجری داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خمین گفت: زمانی که پیامبر اسلام(ص) به پیامبری مبعوث شدند اولین دعوتشان از مشرکین مکه و اولین شعارشان « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه اسلام دین رحمانی است، گفت: اگر کسی به وحدانیت الله اقرار کند، دعوت اولیه اسلام را پذیرفته است. دینی که رستگاری را با گفتن «لا إله إلا الله» محقق می‌داند، دین رحمانی است و دینی نیست که برای مردم سختی، مشقت و محرومیت را به ارمغان بیاورید.

,

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: دعوت جهان آن روز به اسلام به رغم فراز و نشیب‌هایی که داشت اجابت شد و مردم به پیامبر اسلام(ص) ایمان آوردند. «الله» یعنی رستگاری و این رستگاری هم دنیا و هم آخرت را شامل می‌شود.

,

شکوری‌راد با بیان اینکه رستگاری دارای دو بُعد فردی و اجتماعی است، گفت: رستگاری برای فرد، بیشتر جنبه اخروی و برای جامعه بیشتر جنبه دنیوی آن را در خود جای داده است. اگر بخواهیم این دعوت را برای جامعه در نظر بگیریم باید بگوئیم که اگر در جامعه‌ای، مردم«لا اله الا الله» را بپذیرند و لوازم آن را رعایت کنند آن جامعه رستگار می‌شود.

,

وی «قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» را دعوت اولیه اسلام عنوان کرد و گفت: نمی شود در دعوت اولیه اسلام سخت گرفت.نباید دامنه دعوت را محدود کنیم‌. یعنی هر کسی می گوید «لا اله الا الله» بگوئیم تو نگفتی و تو نیستی.

,

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: همه را باید زیر چتر ایمان و اعتقاد جای دهیم، نباید همه را دفع کنیم. دین اسلام، دین رحمانی است. آنچه که رسول اکرم(ص) در میانه رسالت خود فرمودند این است که کرامت اخلاقی را ترویج کنید. این کرامت‌های اخلاقی به نگاهِ به مردم به عنوان انسان باز می‌گردد.

,

شکوری‌راد ادامه داد:ما برای انسان‌ها باید در وهله اول شأن انسانیت قایل شویم و با آن‌ها اخلاقی رفتار کنیم. از ملزومات مکارم اخلاق، رعایت حق الناس است. در آموزه‌ها حق الناس از حق الله مهم‌تر دانسته شده؛ حق الناس را خداوند نمی بخشد، این حق الناس همان وجوهی است که در مکارم اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: مکارم الاخلاق یعنی پاس داشتن حقوق افراد به عنوان انسان، حقوق مردم به عنوان شهروند و عهدی که با آنان و ... بسته‌ایم. و هر آنچه را که برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم و هرچه را برای خود نمی پسندیم برای دیگری هم نپسندیم.

,

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ادامه انتخابات را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی انتخابات است. چهار نوع انتخاب در قانون اساسی پیش‌بینی شده که شامل انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان می‌شود و یک رأی گیری دیگر تحت عنوان رفراندوم در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است.

,

شکوری‌راد یادآور شد: در آستانه دو انتخابات مهم در کشور هستیم؛ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستا؛ در فراز و نشیب پس از انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های انقلاب دچار فراز و نشیب‌هایی شده است. برخی از این آرمان‌ها تحقق پیدا کرده و برخی محقق نشده و برخی دیگر از آرمان‌ها نیز پس از تحقق یافتن به فراموشی سپرده شده‌اند. استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی از جمله دستاوردهای انقلاب است.

,

وی افزود: فراز و نشیب زیاد داشته‌ایم زمان‌هایی بوده که احساس کرده‌ایم خیلی پس رفته‌ایم و زمان‌هایی بوده که حس کردیم خوب پیش رفته‌ایم. ولی هر بار که انحرافی از آرمان‌ها و اصول انقلاب حادث شده فرصتی وجود داشته تا مردم دوباره آن را اصلاح کنند.

,

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی انتخابات را فرصتی برای اصلاح مسیر آرمان‌ها و اصول انقلاب بیان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در سرنوشت کشور خود سهیم شدند و در انتخابات اراده‌شان را حاکم می‌کنند؛ اگر کسانی می خواستند این کشور را به انحراف ببرند یا در شرایطی مردم را فریب داده و به دنبال خود بکشانند، این فرصت انتخابات بوده که مردم توانسته‌اند از آن بهره گرفته و اوضاع را اصلاح کنند.

,

شکوری‌راد تصریح کرد: این فراز و نشیب‌ها سنت تاریخ است. نه همیشه در فراز بوده و نه در فرود، هر یک در پس دیگری است که این سنت الهی تاریخی را نمی شود، کاری کرد.

,

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی پایه‌هایی را در قانون اساسی بنا کردیم که می توانیم امیدوار باشیم که آن‌ها همچنان ملاک است. انتخابات در حقیقت فرصتی است برای اینکه اگر فرودی بوده دوباره مردم آن را به فراز درآورند.

,

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی انتخابات تصریح کرد: ما از جمله کشورهایی هستیم که میزان سرمایه انسانی در آن بالا است. تعداد افراد تحصیل کرده و توانمند در این کشور زیاد است منابع سرشار ملی داریم و شایسته ما این نیست که در رتبه‌های جهانی نسبت به کشورهایی که هیچ ندارند، در وضعیت کنونی باشیم.

,

وی افزود: کسانی که نسبت به انتخابات ابراز بی تفاوتی می کنند و می گویند انتخابات چه دستاوردی برای ما داشته است؟ آیا چشمان خود را بسته اند؟ ما نمی گوئیم که انتخابات ما در بهترین شرایط برگزار شده و می شود؛ ولی این انتخابات مجرایی برای توسعه کشور است مجرایی برای اینکه مردم از طریق آن رو به آینده حرکت کنند و سرنوشت خود را رقم بزنند.

,

شکوری‌راد با بیان اینکه در هشت سال دولت اصلاحات فسادی در کشور نبود، گفت: آقای رئیسی در دولت اصلاحات رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود کجا فساد شد؟ آن زمان دولت در اختیار اصلاحات و سازمان بازرسی کشور در اختیار مخالفانش بود. فساد جایی شکل می گیرد که ناظر همسو با مجری باشد. 

,

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: انسان هر قدر هم پاک باشد در معرض لغزش قرار می گیرد، باید مراقب نفس بود تا دچار لغزش نشد؛ در جامعه هم باید سازمان های ناظر مراقب باشند. سازمان های ناظر اگر نباشند کسی که در رأس قدرت قرار می گیرد، طغیان می کند، نباید نهادهای ناظر همدلی و هم سویی با نهادهای مجری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه