اخبار داغ

انتقاد آمریکا از حمله آمریکا به کردها

انتقاد آمریکا از حمله آمریکا به کردها
واشنگتن از ترکیه به دلیل حمله به شبه‌نظامیان کرد در سوریه و عراق به شدت انتقاد و همچنین این کشور را که از همپیمانان ناتو است متهم کرد که برای حمله به گروه تروریستی داعش با آمریکا هماهنگ نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز سه‌شنبه از ترکیه به دلیل حمله به شبه‌نظامیان کرد در سوریه و عراق به شدت انتقاد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حملات هوایی روز سه‌شنبه ترکیه به مواضع «یگان‌های مدافع خلق» گروه شبه‎نظامی کردهای سوریه در سنجار در شمال عراق و مناطقی در سوریه دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشته است. ترکیه می‌گوید، این گروه با حزب کارگران کردستان ترکیه «پ‌ک‌ک» مرتبط است. این گروه بیش از ۳ دهه است که علیه حکومت ترکیه دست به مبارزه مسلحانه زده است.

,

طبق این گزارش، ترکیه عضو ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه است. این در حالی است که جنگجویان یگان‌های مدافع خلق، که از حمایت آمریکا برخوردارند، طی ماه‌های اخیر توانسته‌اند به سمت الرقه، پایتخت خودخوانده داعش دست به پیشروی بزنند.

,

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: «ما نگرانی عمیق خود را مستقیما با حکومت ترکیه در میان گذاشته‌ایم. ائتلاف این حملات هوایی را تایید نکرده است و این حملات متاسفانه باعث کشته شدن نیروهای متحد ما در جنگ علیه داعش شده است. »

,

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این حال تصریح کرده است که واشنگتن نگرانی‌های ترکیه در خصوص گروه پ‌ک‌ک را درک می‌کند.

,

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا نیز در واکنش به این حمله ترکیه، گفت: «تأکید می‌کنیم که هرگونه اقدام نظامی در عراق بایستی به حاکمیت عراق بر سرزمین خود، احترام بگذارد. »

,

پنتاگون افزود: «حملات هوایی ترکیه با موافقت ائتلاف بین‌المللی نبوده و منجر به بروز تلفات جانی به همپیمانان ما شده است. »

,

وزارت خارجه عراق نیز حمله ترکیه را «نقض حاکمیت ملی» خود خوانده و گفته است این حمله بدون هماهنگی بغداد انجام شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه