اخبار داغ

گزارش/

راه دسترسی مردم به قبور شهدای گمنام در هریس صعب العبور است/تصاویر

راه دسترسی مردم به قبور شهدای گمنام در هریس صعب العبور است/تصاویر
با اینکه مزاردو شهید گمنام زائران زیادی دارد اما امکانات مناسبی که زائران بتوانند در آن به عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال بپردازند، در کنار مزار این عزیزان وجود ندارد و بنایی که مسئولان قول داده بودند برای آنها بسازند هنوز ساخته نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هریس پویا ، در آخرین روزهای اسفندماه سال هزار و سیصد و نود وسه ، مردم شهرستان هریس بعد از چندین سال انتظار ، میزبان دو شهید گمنام شدند ، شهدایی که با استقبال باشکوهی از طرف مردم روبرو شدند ، این استقبال به حدی زیاد بود که هنوز هم در ذهن بسیار از مردم نقش بسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هریس پویا,

جوانان ، دختران و پسران هریسی همچون برادر مردگان و پدر ان و مادران هریسی همچون داغ فرزند دیده بر مظلومیت این دو شهید گمنام گریستند . و قدوم این دو شهید عزیز را بر روی دو دیده خویش نهادند

,

با استقبال پرشوری که مردم از شهدای گمنام در شهرستان هریس کردند ، مسئولین هم قولهایی برای درست کردن مکانی در خور شان و شخصیت شهدای گمنام برای مزار شهدای گمنام شهرستان هریس کردند

,

سه سال از حضور شهدای گمنام در شهرستان هریس می گذرد ، شاهد هستیم که  وعده هایی که مسئولین در مورد مزار شهدای گمنام داده اند عملی نشده است و  این گل‌های فاطمی در غریبی و گمنامی آرمیده‌اند.

,

در این مدت که شهدای گمنام در تپه نور  آرمیده‌اند برنامه‌های مختلفی به صورت خودجوش و مردمی در این مکان مقدس برگزار شده و عموم مردم خواستار ساخت یادمان و مقبره‌ای در خور شأن این شهیدان عزیز و غریب شهرمان هستند

,

مشاهده این غریبی و غربت چند سئوال را در ذهن هر انسانی به وجود می‌آورد:
آیا این گونه میهمانداری و میهمان‌نوازی می‌کنیم اگر به هر دلیلی توان طراحی و ساخت یک مقبره و نماد در خور شأن این عزیزان را نداشتیم چرا میهمان دعوت کردیم.
هریس همواره شهره به شهر ولایتمداری و شهیدپروری است. انسان‌های پاک و شریفی از این شهرستان در جبهه‌های حق علیه باطل خط‌شکنی کرده و جان عاریتی خود را تقدیم صاحب اصلی‌اش کردند آیا روح این عزیزان با مشاهده این وضع از ما ناراضی و ناخشنود نخواهد شد.

,
,
,

روزی که پیکرهای مطهر شهدای گمنام در میان سلام و صلوات حاضران به ویژه مسئولان شهرستان در تپه نورالشهدا  به خاک سپرده می‌شد، شاید هیچکس گمان نمی‌کرد پس از گذشت حدود۳سال از این تدفین باشکوه، مزار این فرزندان حقیقی روح‌الله این چنین غریبانه در آغوش باد و بوران و برف و آماج گستاخی ما مدعیان پاسداری از آرمان شهدا باشد!

,

مسئولان فقط به گلباران قبور شهدای گمنام در مراسمات مختلف اکتفا نکنند و به فکر ساخت یک یادمان مناسب باشند.

,

از درست نکردن یادمان برای شهدای گمنام که بگذریم ، راه دسترسی بسیار نامناسبی دارد که  در شان شهدای گمنام نمی باشد.

,

امیدواریم مسئولین شهرستان هریس  فکری عملی برای وضعیت مزار شهدای گمنام بکنند تا مکانی در خور شهدای گمنام برای آنها ایجاد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه