اخبار داغ

آیا نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد 4.4 درصد کاهشه داشته است؟/مدیرکل کار استان:جوانان بیشترین افراد جویای کار/کدامین را باور کنیم دم خروس یا قسم حضرت عباس یا !

آیا نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد 4.4 درصد کاهشه داشته است؟/مدیرکل کار استان:جوانان بیشترین افراد جویای کار/کدامین را باور کنیم دم خروس یا قسم حضرت عباس یا !
طبق مرکز آمار در سال 94 استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم کشور را از لحاظ بیکاری به خود اختصاص داد اما در سال 95 آمار بسیار عجیبی توسط مسئولان استانی اعلام شد که استان دستاورد بزرگی در حوزه کاهش بیکاری به خود اختصاص داد اما وضعیت استان چیز دیگری نشان می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، براساس آخرین آمارهای اعلام شده چیزی حدود 50 درصد از کل بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که دست‌کم دو یا چهار سال از عمر خود را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور صرف  می کنند که این موضوع به گفته وزیر کار بحران جدی در حوزه اشتغال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، براساس آخرین آمارهای اعلام شده چیزی حدود 50 درصد از کل بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که دست‌کم دو یا چهار سال از عمر خود را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور صرف  می کنند که این موضوع به گفته وزیر کار بحران جدی در حوزه اشتغال است. ,

افزایش میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف صرف‌نظر از ابعاد و پیامدهای اجتماعی آن تا حد زیادی اقتصاد کشور را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و امروزه همه افراد و مسئولان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

, افزایش میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مختلف صرف‌نظر از ابعاد و پیامدهای اجتماعی آن تا حد زیادی اقتصاد کشور را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و امروزه همه افراد و مسئولان با آن دست و پنجه نرم می کنند.,

بیکاری به عنوان مشکل اصلی جوانان و خانواده‌های آنان باعث شده نامزد‌های انتخاباتی با تمسک به این مشکل و ادعای رفع آن سعی در جلب آراء این قشر از جامعه کنند و در همین راستا دکتر حسن روحانی در شعارهای انتخاباتی خود در خردادماه سال ۹۲ و اندکی قبل از انتخابات دولت یازدهم، گفته بود: من برای اشتغال برنامه جدی خواهسم داشت و حتی در وعده های 100 روزه هم نتوانست کاری بکند و خیلی از مسائل کشور و بحران هایی که می توانست با اتکا به خود حل شوند به مسئله تحریم ها و برجام وصل کرد.

,

وی گفته بود که با انتخاب من به عنوان رئیس جمهور صنعت و کشاورزی رونق پیدا می کند اما هیچ کاری انجام نشده و حال در روزهای پایانی دولت خود با ارجای برنامه و کارهای دیگر خود را به فراموشی زده است.

,

استان کهگیلویه و بویراحمد همه سال رتبه اول و یا دوم بیکاری را در سراسر کشور به خود اختصاص داده بود و در سال 94 طبق آماری که خود کشور داده بود، در استان رتبه دوم بیکاری را به خود اختصاص داده بود ما در سال 95 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش نرخ بیکاری 4.4 درصدی استان خبر داده بود و گفت: نرخ بیکاری در تعدادی از استان‌های کشور از جمله فارس، قزوین، قم، لرستان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت که در این میان، استان ما موفق به کسب رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری شد.

, از کاهش نرخ بیکاری 4.4 درصدی استان خبر داده بود و گفت: نرخ بیکاری در تعدادی از استان‌های کشور از جمله فارس، قزوین، قم، لرستان، مازندران و کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت که در این میان، استان ما موفق به کسب رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری شد.,

وی افزود: نرخ بیکاری استان از 17.7 درصد در سال 94 به 13.3 درصد در سال 95 کاهش یافت که دستاورد بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

, وی افزود: نرخ بیکاری استان از 17.7 درصد در سال 94 به 13.3 درصد در سال 95 کاهش یافت که دستاورد بزرگی برای استان محسوب می‌شود.,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کاهش 4.4 درصدی نرخ بیکاری نتیجه تلاش بخش دولتی و خصوصی استان است، گفت: با وجود این، ما هنوز هم حدود 25 تا 26 هزار بیکار در استان داریم، بنابراین باید برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری تلاش کنیم.

, استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کاهش 4.4 درصدی نرخ بیکاری نتیجه تلاش بخش دولتی و خصوصی استان است، گفت: با وجود این، ما هنوز هم حدود 25 تا 26 هزار بیکار در استان داریم، بنابراین باید برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری تلاش کنیم.,

خادمی عنوان کرد: ما معتقد هستیم که با همکاری، تلاش و کار مداوم می‌توان توسعه و پیشرفت استان را رقم زد که این امر از یک سو نیازمند تلاش مدیران دولتی و بخش خصوصی و از سوی دیگر نیازمند حمایت رسانه‌ها از طریق امید دادن به مردم است.

, خادمی عنوان کرد: ما معتقد هستیم که با همکاری، تلاش و کار مداوم می‌توان توسعه و پیشرفت استان را رقم زد که این امر از یک سو نیازمند تلاش مدیران دولتی و بخش خصوصی و از سوی دیگر نیازمند حمایت رسانه‌ها از طریق امید دادن به مردم است.,

وی با بیان اینکه امسال جلسات شورای برنامه‌ریزی منسجم و قابل قبول بود، گفت: در سال 96 برنامه داریم که حداقل ماهیانه یک جلسه شورای برنامه‌ریزی برگزار شده و در این جلسات بیشتر به مباحث توسعه‌ای استان ورود کنیم.

, وی با بیان اینکه امسال جلسات شورای برنامه‌ریزی منسجم و قابل قبول بود، گفت: در سال 96 برنامه داریم که حداقل ماهیانه یک جلسه شورای برنامه‌ریزی برگزار شده و در این جلسات بیشتر به مباحث توسعه‌ای استان ورود کنیم.,

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری به کاهش نرخ بیکاری استان در سال 95 اشاره داشت و گفت: استان در سال 95 جز استانهایی بود که نرخ بیکاری آن بسیار کاهش یافت.

, همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری به کاهش نرخ بیکاری استان در سال 95 اشاره داشت و گفت: استان در سال 95 جز استانهایی بود که نرخ بیکاری آن بسیار کاهش یافت.,

صابر مظاهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمار نرخ بیکاری فارغ التحصلان دانشگاهی استان چقدر است، افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشوری است اما می توان گفت که بیشترین افراد جویای کار جوانان هستند .

, صابر مظاهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمار نرخ بیکاری فارغ التحصلان دانشگاهی استان چقدر است، افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشوری است اما می توان گفت که بیشترین افراد جویای کار جوانان هستند . ,

حال جای سوال دارد که آمارهایی که در جلسات مختلف و تریبون ها برای مردم گفته شده آیا واقعیت دارد یا همانند آمارهایی بود که آقای رئیس جمهور از ایجاد 700 هزار شغل داده بود که در فروردین ماه سال جاری با افشاگری مرکز آمار ایران مشخص شد این آمار پایین تر بوده است.

, حال جای سوال دارد که آمارهایی که در جلسات مختلف و تریبون ها برای مردم گفته شده آیا واقعیت دارد یا همانند آمارهایی بود که آقای رئیس جمهور از ایجاد 700 هزار شغل داده بود که در فروردین ماه سال جاری با افشاگری مرکز آمار ایران مشخص شد این آمار پایین تر بوده است.,

عملکرد دولت چهار ساله روحانی نشان دهنده آن است که او در زمینه ایجاد شغل و رفع معضل بیکاری کارنامه قابل قبولی ندارد به طوری که بیکاری به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی همچنان به عنوان یکی از بحرانی‌ترین مشکلات اقتصاد کشور مطرح است.

,

 

,
, ,
حال با این آماری که در سال 94 منتشر شد و آماری که در سال 95 نیز توسط مسئولان استانی عنوان شد پرواز بسیار بی سابقه ای را نشان می دهد که جای سوال دارد چطور استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تعطیلی کارخانه جات و واحد های تولیدی  و مشکلات معیشتی و نبود اشتغال نرخ بیکاری 4.4 درصد داشته است.
,
 
,
حال مانده ایم کدامین را باور کنیم قسم حضرت عباس یا دم خروس را، مردم نیز بارها در مصاحبه ها و صحبت های خودشان عنوان کردند که مشکل اصلی این استان بیکاری است، آیا می شود گفت که این امار گفته شده تا کمی از درد مردم کاهش پیدا کند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه