اخبار داغ

صبح امروزبرگزارشد؛

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ٩٦ سرایان

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ٩٦ سرایان
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان درسال96 بادستورکاراقتصادمقاومتی،تولیدواشتغال برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسرایان بیدار،اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان با موضوع شعار سال (اقتصاد مقاومتی ، تولید –اشتغال ) در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار،,

 در ابتدای این جلسه ، رمضانی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ؛ ضمن ارائه دستور کار جلسه گفت : شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری می شود ؛ به منزله ریل گذاری برنامه های مردم و مسئولین در آن سال و حتی سالهای آینده می باشد.

,

وی افزود:  اگر ما خواسته باشیم بحث اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم ؛ بایستی تولید و اشتغال را که به هم تنیده است ؛ تقویت کنیم ؛ زیرا  تولید ، اشتغال و مصرف محصولات داخلی از شاخصه ها ی اصلی رشد می باشد.

,

    دبیر شورای فرهنگ عمومی ایجاد زیرساخت های لازم جهت تشویق سرمایه گذار ، حمایتهای بانکی از تولید کنندگان ، تقویت واحدهای تولیدی و سوق دادن جوانان به تحصیل در رشته هایی که مورد نیاز کشور در جهت تولید و اشتغال هست را به عنوا ن راهکارهایی جهت تولید و اشتغال دانست.

,

حجه الاسلام والمسلمین نجمی پور ، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی با تبریک بعثت پیامبر (ص) گفت : روز بعثت پیامبر ، روز میلاد عاطفه ها و احیای ارزشهاست . پیامبر به تعبیری با بعثت  و رسالتشان با جهل ، فساد ، تباهی ، زنده به گور کردن دختران ، فسق و فجور مبارزه کردند. امروز هر چه داریم به برکت بعثت پیامبر می باشد.

,

    رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شعار سال و اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: تکرارنام سال با رویکرداقتصادی نشان دهنده این است که اولویت امروز بحث اقتصاد مقاومتی است .

,

   امام جمعه سرایان افزود : اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد جهادگونه ، یعنی جهادی عمل کردن ، این برای مسئولین و مردم میدان مبارزه است . لذا  با اقتصاد مقاومتی نباید منفعلانه برخورد کرد بلکه سیاست تهاجمی و پویا برای ساخت اقتصاد مستحکم و درون محور باید مورد توجه همه قرار گیرد.

,

 وی با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی خاکریز مقاوم در برابر پاتک های دشمن است خاطرنشان کرد : گفتمان اقتصاد مقاومتی پادزهری در مقابل دسیسه ها و طراحی از پیش تعیین شده دشمن است که باید بین دولت ، ملت ، رسانه ها فراگیر شود.

,

    نجمی پور، تبلیغ و ترویج شعار سال توسط رسانه ها ، اعتقاد جدی به ضرورت شعار سال و رفع مشکلات و معضلات بیکاری  را از راهکارهای گفتمان اقتصادی مقاومتی دانست .

,

 

,

کریمی ،  فرماندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به برخی آمارها و مقایسه ایران با سایر کشورها از لحاظ اقتصادی و پیشرفت ایران با توجه به افق ١٤٠٤ گفت: ما بایستی  این باور را در مردم ایجاد کنیم که خودشان شغل ایجاد کرده و تولیدکننده باشند.

,

 وی در ادامه با ارائه تعریفی از رشد اقتصادی و عوامل افزایش  این امر ؛ بحث عدم تفکیک اراضی کشاورزی شهرستان ، استفاده از  انرژی خورشیدی ، سرمایه گذاری در داخل شهرستان بجای بردن سرمایه در سایر شهرها ، ظرفیت  سازی در بحث کویر و جذب سرمایه گذار در مناطق گردشگری ، نمایشگاه دائمی جهت فروش محصولات صنایع دستی و بومی شهرستان ، تشکیل کمیته بهینه سازی مصرف انرژی ، ایجاد سردخانه جهت میو ه و فراوری محصولات کشاورزی ، آموزش رشته های فنی و حرفه ای و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و دامی از طریق الگو برداری و بازدید های خارج از شهرستان را از جمله راهکارهای عملی در جهت تحقق شعار سال دانست.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه