اخبار داغ

حل مشکلات اقتصادی، مهمترین درخواست مردم شهرستان بن از رئیس جمهور آینده

حل مشکلات اقتصادی، مهمترین درخواست مردم شهرستان بن از رئیس جمهور آینده
بی شک انتظار می‌رود 29 اردیبهشت ماه امسال نیز به روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب تبدیل شود و طرحی نو در لوح ذهن مردم به یادگار باقی گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ اردیبهشت ماه آغاز شده و هر چه به بیست و نهم این ماه نزدیک می شویم نفس های این دومین ماه سال برای نمایش حماسه عظیم انتخابات بیشتر به شماره می‌افتد.

انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین و حساس ترین رویدادهای سیاسی است که هر چهار سال در جمهوری اسلامی برگزار می شود؛ 29 اردیبهشت 96 این رویداد مهم در کشور اسلامی ایران برگزار می شود و مردم می توانند در صحنه ای که به احترام نظر و آرا آنها شکل گرفته است، به کاندیدای مورد نظر خود رأی دهند.

با توجه به وظایف و اختیارات رئیس قوه مجریه، مردم با انتخاب یک رئیس جمهور، دولتی با 18 وزیر و 31 استاندار انتخاب کرده و و در واقع سرنوشت چهار سال خود را رقم می زنند.

بی شک انتظار می‌رود 29 اردیبهشت ماه امسال نیز به روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب تبدیل شود و طرحی نو در لوح ذهن مردم به یادگار باقی گذارد.

با ورود به اردیبهشت بازار فعالیت‌های تبلیغاتی برای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور هر روز داغ‌تر می‌شود، اما در این میان وظایف رئیس جمهور آینده کشور چه باید باشد؟

امسال مردم ایران عزم را جزم کرده‌اند تا با انتخابی مطمئن سرنوشتی زیبا برای کشور رقم زنند، اما مردم این بازیگران خط مقدم در جبهه حماسه سیاسی که همواره با مشارکت و همدلی در تمامی صحنه‌ها گوی سبقت را ربوده‌اند از منتخب خود چه می‌خواهند؟

خواسته‌ها و انتظارات مردم از رئیس‌جمهور آینده جنس متفاوت‌تری نسبت به گذشته دارد، شاید مهم‌ترین مطالبه ملت ایران از رئیس‌جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی باشد، اما این تنها خواسته مردم نیست، حل مشکلات اقتصادی و تورم از مطالبات مهم و به حق ملت از دومین شخص مملکت است، اما در کنار این مطالبه، انتظارات دیگری وجود دارد که در این گزارش آن را از زبان گفت‌وگوی خبرنگار زنگ خبر  با مردم می‌خوانید:

علی اکبری شهروند شهر بن بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید شغل های دائمی برای جوانان ایجاد کند، اینگونه نباشد که شغل های موقتی ایجاد شود زیرا این امر شاید به صورت موقت مشکل اشتغال را حل کند ولی بار دیگر این مشکل گریبانگیر جامعه می شود.
 
وی افزود : انتظار ما از رئیس جمهور آینده این است که اوضاع اقتصادی را بهبود بخشد، یکی از مشکلات ما در کار نبود ثبات بازار است به طوری که هر روز نرخ ها تغییر می کند و این امر موجب می شود تا نتوانیم در خرید خود تصمیم درست و مناسبی بگیریم و در فروش کالا نیز رضایت مشتریان تأمین نشود.

مردم، امروز سخت‌ترین دوران اقتصادی را پشت سر می‌گذارند

امانی یک فروشنده سوپر مارکت نیز به خبرنگار زنگ خبر گفت: توزیع عادلانه ثروت ملی و اولویت دادن به مناطق محروم از مسایل مهمی است که رئیس جمهور آینده باید به آن توجه داشته باشد.

امانی افزود: رئیس جمهور نباید اجازه دهد، ثروت ملی در دست کسانی باشد که منافع خود را به منافع ملت ترجیح می‌دهند که اگر چنین باشد، مشکلات اقتصادی بسیاری گریبان‌گیر مردم خواهد شد.

این فروشنده با بیان این که حل مشکلات اقتصادی امروز نیازمند مدیریت مناسب و کارآمد است، تأکید کرد: رئیس جمهور باید در انتخاب کابینه خود نهایت دقت را داشته باشد، افرادی را که به عنوان همکار انتخاب می‌کند باید از لیاقت و شایستگی لازم برای خدمت به نظام اسلامی برخوردار باشند، منافع خود را بر منفعت ملت ترجیح ندهند و در خط رهبری حرکت کنند.

محمد طادی یکی از دانشجویان بنی نیز توجه به قشر جوان و نیازها و خواسته های این قشر را مهمترین انتظار از رئیس جمهور آینده دانست و گفت: قشر دانشجو و جوان جامعه ساماندهی اوضاع اقتصادی و ایجاد شغل برای جوانان را خواستار هستند.

 وی تصریح کرد: یکی دیگر از انتظارات این قشر از رئیس جمهور آینده در حوزه فرهنگی است چراکه امروز دشمنان با جنگ نرم و هجمه های مختلف از طریق ابزارهایی نظیر اینترنت و ماهواره به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی و مذهبی ما هستند و رئیس جمهور آینده باید با استفاده از مشاوران متخصص در این حوزه راهکاری جدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ارائه کند.

محمدجواد احمدی کارشناس و جامعه شناس نیز با اشاره به ویژگی های رئیس جمهور آینده بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید عاقل، مدیر، مدبر، آشنا به امور مختلف و دارای شرایط عمومی یک رجل سیاسی باشد.

وی افزود: عدالتخواهی، جدیت در مبارزه با فساد، دوری از سیاست زدگی، فهم واقع  بینانه از شرایط کنونی جهان و آشنایی با نحوه ی بازی و عمل فعالانه در عرصه سیاست خارجی، اعتقاد و التزام به مردم سالاری دینی، جوان گرایی، تفکر جهادی؛ ایمان به راه حل های داخلی نیز از شاخصه های اصلی و مهم یک سخص برای کاندیداتوری ریاست جمهوری برشمرد.

یکی از دانشجویان رشته علوم اجتماعی نیز در پاسخ به این پرسش گفت: رئیس جمهور باید فردی باشد که قانون را ملاک عمل قرار داده و تنها بر اساس قانون عمل کند.

محمدی افزود: رئیس جمهور باید برای حل مشکلات معیشتی، اقتصادی و بیکاری جوانان برنامه داشته و برای حل آنها چاره‌اندیشی کند و با الگو گرفتن از دستورات دینی بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام حرکت کند.

ابولفضل حیدری  یکی دیگر از شهروندان نیز توجه به اقشار آسیب پذیر را یکی از انتظارات مردم از رئیس جمهور آینده عنوان کرد و افزود: انتظار ما از رئیس جمهور آینده این است که به فکر اقشار آسیب پذیر بوده و برای رفاه و آسایش این قشر تلاش خود را بکند.
 
وی ادامه داد: همه مسئولان ازجمله رئیس جمهور آینده با توجه به جایگاهی که دارد باید در همه حال و در تمامی کارها، خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خویش بداند و در راه رضای خدا گام بردارد.
 
این شهروند ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید تابع ولایت فقیه بوده و وابسته به دسته و حزبی نباشد چراکه اگر وامدار گروهی باشد کارهایش به نفع آن گروه خواهد بود و مردم در این بین ضربه خواهند دید.
 
وی اعلام کرد: در دنیای امروز که استکبار پایه و بنیان خانواده ها را نشان گرفته است، باید تدبیری اندیشه شود تا به نهاد خانواده توجه ویژه ای صورت گیرد، البته این کار فقط با برگزاری سمینار و همایش ها محقق نمی شود و باید کارهای بنیادینی صورت گیرد.
 
حیدری گفت: مسئله دیگر جوانان هستند که سرمایه های این انقلاب محسوب می شوند و باید برای اشتغال و ازدواج این قشر فکر اساسی شود.

و قریب به اتفاق پاسخ دهندگان تنها جوابی که میدادند این بود:

«ما انتظار داریم که رئیس جمهور بعدی مشکل گرانی را حل کند و صادق باشد...

به نظر من باید بیکاری را ریشه کن کند و گرانی را از بین ببرد...

رئیس جمهور بعدی باید بتواند کاملا تورم را مهار کنه...

باید گرانی را...»

و این سیر ادامه داشت و انگار از رئیس جمهور بعدی هیچ انتظاری نباید داشت جز رفع تورم و بیکاری و صداقت...

در این گزارش به گوشه ای از انتظارات و دغدغه های مردم از رئیس جمهور آینده پرداخت شد، امید است رئیس جمهور آینده ایران اسلامی که با حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی در 29 اردیبهشت  انتخاب می شود، با توجه به انتظارات مردم و وضعیت موجود برنامه ای را پیاده کند تا رضایت خداوند متعال و مردم جلب شود و شعار سال که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که به این عنوان نامگذاری شده است، بیش از پیش تحقق یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خبرنگار زنگ خبر  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه