اخبار داغ

دادستان خمینی شهر:

قانون فصل الخطاب است و همه مکلف به رعایت قانون هستیم

قانون فصل الخطاب است و همه مکلف به رعایت قانون هستیم
کریمی گفت: دستگاه قضایی، دادگستری و دادستان شهرستان با سه اصل قانون مندی، بی طرفی و امانت داری در انتخابات حضوری فعال خواهد داشت و نقش موثری را ایفا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درچه نیوز؛ دادستان خمینی شهر تاکید کرد:  قانون جامع، روشن و بدون ابهامی درباره انتخابات داریم و همین قانون فصل الخطاب کشور ما است و همه مکلف به رعایت قانون هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , درچه نیوز, ؛ دادستان خمینی شهر تاکید کرد:  قانون جامع، روشن و بدون ابهامی درباره انتخابات داریم و همین قانون فصل الخطاب کشور ما است و همه مکلف به رعایت قانون هستیم.,

یوسف کریمی درباره تبلیغات زود هنگام رسانه ها  غربی و تبلیغات بیگانگان که با شتاب و سرعت کار خود را شروع کرده اند گفت: دشمنان با تبلیغ عدم شرکت مردم در انتخابات و تبلیغ به تمکین نکردن کاندیداها به قانون، سعی در برپایی نشست های غیرقانونی و ایجاد تفرقه بین نیروهای درون جامعه را دارند و هدف و سعی آنها  کم کردن حضور مردمی در انتخابات  است.

,

دادستان شهرستان خمینی شهر ادامه داد: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در دادگستری خمینی شهر  تشکیل شده و شهروندان می توانند در صورت مشاهده جرائم و تخلفات انتخاباتی مستقیما به دادستان شهرستان اطلاع دهند.

,

کریمی گفت: دستگاه قضایی، دادگستری و دادستان شهرستان با سه اصل قانون مندی، بی طرفی و امانت داری در انتخابات حضور فعالی خواهد داشت و نقش موثری را ایفا خواهد کرد.

,

وی در مورد بررسی پرونده های انتخاباتی افزود: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرا تشکیل شده است و کسانی که بخواهند در روند اجرای قانون اختلال ایجاد کنند، دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفین و مجرمین انتخاباتی خواهد داشت .

,

کریمی در مورد موارد ذکر شده در قانون با اشاره به ماده ۶۷ عنوان کرد: این ماده قانونی به موارد مهمی اشاره کرده است که قانونگذار در صورت مشاهده بر اساس جرم مجازات هایی از قبیل حبس، شلاق، انفصال از خدمات دولتی، تعطیلی نشریه یا سایت خبری در نظر گرفته است.

,

دادستان شهرستان خمینی شهر تاکید کرد: مواردی همچون خرید و فروش رای، تقلب و تزویر در اوراق و تعرفه رای یا صورت جلسات، تهدید تا تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی یا با شناسنامه دیگری، رای دادن بیش از یک بار، اخلال در امر انتخابات، کم یا زیاد کردن آراء یا تعرفه ها، تقلب در رای گیری یا شمارش آراء، رای گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد و سایر موارد مثل ممانعت از حضور نماینده نامزدها در شعب اخذ رای در قانون تذکر داده شده است.

,

وی گفت: استفاده از اماکن دولتی و عمومی مشروط به اخذ مجوز از مقامات ذی صلاح  و پرداخت هزینه برابر را برای تمامی نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها بلامانع است.

,

این مسئول قضایی اظهار کرد: استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنها اعم از کاغذی، پارچه ای، مقوایی، فلزی یا هر جنس دیگری با ابعاد بیش از ۱۰۰ در ۷۰ ممنوع است.

,

دادستان شهرستان خمینی شهر در مورد تبلیغات در نشریات گفت:  نشریات یا مطبوعات حق ندارند آگهی یا تبلیغات علیه نامزد انتخاباتی درج کنند یا مطلبی مبنی بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین چاپ کنند و  در این صورت نامزدها حق دارن پاسخ خود را به نشریه مذبور بدهند.

,

کریمی در مورد اعلام نظر مسئولان توسط نامزدهای انتخاباتی اعلام کرد: انتشار اعلام نظر شخصیت ها بدون ذکر عنوان و مسئولیت، مجامع، گروهها در تایید نامزد انتخاباتی باید مستند به مدرک کتبی و امضاء شده باشد و  نامزد با داشتن مدرک اقدام کرده باشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه