اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه:

کسی تاکنون نتواسته به اسلام ایرادی بگیرد

کسی تاکنون نتواسته به اسلام ایرادی بگیرد
حجت الاسلام صالحی خوانساری گفت: منظور از جامعه در وهله اول شیعه است که باید دید آیا آماده است تا چنین رهبری را در بین خود بپذیرد و جامعه را از ظلم و جور نجات داده و به عدل و امنیت و انصاف برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه سار؛ مدرس حوزه در مراسمی که مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) در حسینیه ابن الرضا شهرستان خوانسار عصر روز گذشته برگزار شد با اشاره به عظمت و بزرگی بعثت رسول خدا (ص) اظهار کرد: روز بعثت روز شرف بخشی است که بهترین خلق عالم که نظیر وی را خداوند نیافریده به رسالت برگزیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , چشمه سار, ؛ مدرس حوزه در مراسمی که مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) در حسینیه ابن الرضا شهرستان خوانسار عصر روز گذشته برگزار شد با اشاره به عظمت و بزرگی بعثت رسول خدا (ص) اظهار کرد: روز بعثت روز شرف بخشی است که بهترین خلق عالم که نظیر وی را خداوند نیافریده به رسالت برگزیده شد.,

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری با بیان این که خداوند متعال خواسته و انتظارات خود را از بشر به واسطه ارسال رسل ابلاغ کرده است گفت: بر همین مبنا از زمان خلقت آدم تا میلاد خاتم رسل 124 هزار پیامبر در مراتب مختلف آمده اند و خداوند از باب لطف بر خود واجب دانسته که برای بندگانش این کار را انجام دهد.

,

وی افزود: خداوند به قول و وعده خود وفا کرده است، همان گونه که در قرآن کریم نیز در سه سوره از وفای به عهد خود در ارسال رسولش یاد کرده است و مشیت وی بر این است که دین اسلام را به عنوان کامل ترین، جامع ترین و شامل ترین دین خاتم بر عالم مسلط نماید.

,

این مدرس حوزه با تاکید بر لزوم تبعیت بشر از اسلام ناب تصریح کرد: البته هنوز این اتفاق به طور کامل رخ نداده است و علت این امر نیز برای آن است که سه شرط برای تسلط اسلام ناب بر عالم لازم است.

,

وی اضافه کرد: شرط اول تحقق این امر آن است که دینی که می خواهد در عالم حکومت عدل ایجاد کند باید دینی منطقی و عقلانی باشد تا کسی نتواند بر آن ایراد وارد کند و البته کسی هم تاکنون نتواسته است به اسلام ایرادی بگیرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری شرط دوم تسلط اسلام ناب بر عالم را حضور رهبریت معصوم و عالم بر امور دنیا دانست و افزود: در کنار آن دو شرط، آماده بودن جامعه نیز به عنوان شرط سوم اهمیت دارد و عمده مشکل نیز در همین شرط سوم نهفته است.

,

وی خاطر نشان کرد: منظور از جامعه در وهله اول جامعه شیعه است که باید دید آیا شیعه آماده است تا چنین رهبری را در بین خود بپذیرد و جامعه را از ظلم و جور نجات دهد و به عدل و داد و امنیت و انصاف برساند.

,

این مدرس حوزه تاکید کرد: آن رسولی که با عدل بر دنیا سیادت بخشید و حکومتی بر اساس دموکراسی و برخواسته از فرهنگ مدینه الرسول تاسیس نمود که تا امروز توانسته است جامعه بشر را هدایت و اداره کند وجود ختمی مرتبت رسول اکرم (ص) است.

,

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) در مورد گناه گفت: کوچک شمردن، افتخارکردن بشارت دادن بر خود درباره گناه و اصرار برآن از خود گناه و جرم بدتر است، چرا که گناه سم است و موجب سقوط انسان می شود.

,

انتهای پیام/ 

,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه