اخبار داغ

بیانیه طرف اروپایی کمیسیون مشترک برجام

بیانیه طرف اروپایی کمیسیون مشترک برجام
هلگا اشمید در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک بر ضرورت تضمین اجرای کامل و موثر برجام تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این بیانیه که روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شده آمده است:
نشست کمسیسون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ۲۵ آوریل (۵اردیبهشت) دروین برگزار شد. این پنجمین نشست مشترک کمیسیون از روز اجرای برجام بوده است. طبق مفاد برچام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق هسته ای است.

ریاست این کمیسیون مشترک را از طرف فدریکا موگرینی نماینده ارشد اتحادیه اروپا، «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) برعهده داشت و گروه موسوم به E۳+۳ (شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلستان و آمریکا) و ایران در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزیران خارجه در آن شرکت داشتند.

این نشست فرصتی را برای بررسی اجرای برجام با توجه به تعهدات هسته ای ومربوط به تحریم ها فراهم کرد. کمیسیون مشترک به ویژه از اهمیت پیشرفت در پروژه مدرن کردن (راکتور) اراک استقبال کرد؛ پروژه ای که شرکت های چینی و ایرانی روز یکشنبه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) اولین قرارداد خدمات مشاوره ای آن را در وین امضا کردند.

شرکت کنندگان درکمیسیون مشترک همچنین درباره اهمیت اجرای ضمیمه سوم برجام درباره همکاری های هسته ای غیرنظامی گفت و گو کردند و در این زمینه از برگزاری سمیناری که به تازگی با حضور مقامات عالی رتبه ایران و اتحادیه اروپا درباره همکاری هسته ای بین المللی برگزار شد، استقبال کردند.

همه شرکت کنندگان اشاره کردند که پایبندی آنها بر تعهدات شان در قبال برجام ادامه می یابد و بر ضرورت تضمین اجرای کامل و موثر برجام تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه