اخبار داغ

امام جمعه قیدار:

مداح نیازمند علم و خودسازی است/ برگزاری همایش مادحین شهرستان خدابنده+تصاویر

مداح نیازمند علم و خودسازی است/ برگزاری همایش مادحین شهرستان خدابنده+تصاویر
امام جمعه قیدار در همایش مادحین شهرستان خدابنده گفت: مداح باید علم داشته باشد، علم در حقیقت آن علمی است که آدم را به بندگی نزدیک می کند. هرچه فرد به قرب الهی و به اهل بیت عصمت و طهارت نزدیک بوده و اخلاق و سبک زندگی آن توام با اهل بیت باشد موفق تر است، لذا این یک علم محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،صبح امروز همایش مادحین شهرستان خدابنده در شهر بزینه رود با حضور امام جمعه قیدار،فرمانده سپاه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی خدابنده در دفتر حجت الاسلام عیوضی امام جمعه بخش بزینه رود برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

, ,

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در جمع مادحین شهرستان خدابنده اظهار کرد: جایگاه شعر خوب در بین مداحان، با مضامین و مباحث مناسب برای جامعه مداحان بسیار قابل توجه است، البته ما روایات کمتر در شعر ها می بینیم و بهتر است از روایات در اشعار استفاده های فراوانی بشود.

,

وی افزود: در خصوص سبک های بکار رفته در مداحی های نوین بهتر است بگویم تلفیق دوسبک قدیم و جدید بسیار مناسب است و مداح از هر دو سبک بهتر است استفاده کند و  طبق فرمایش های رهبر معظم انقلاب گاهی اوقات یک بیت شعر یا حالا یک غزل مثلا با یک قطعه شعر، از یک سخنرانی یک یا دو ساعته، تاثیرش بیشتر است.

,

امام جمعه قیدار با اشاره به آسیب های مداحی عنوان کرد: یکی از آسیب های مداحی که بسیار پر خطر است، شهرت نام دارد، غرور و تکبر در پی شهرت و فاصله گرفتن از اخلاص بسیار خطرناک است.

,

, ,

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: از دیگر آسیب های مداحی که در کمین مداح است این است که جلوت آن مداح بیشتر از خلوت آن باشد، مداح باید با خدای خود بسیار خلوت کند، پوشش مناسب یک مداح در جامعه، استفاده از سبک و شعر های که انتخاب می کند نیز بسیار حیاتی است و  مداح باید بگونه ای باشد که خواندن آن باعث زینت مجلس شود نه برعکس.

,

وی افزود: مداح باید اهل مطالعه باشد و تسلط کافی نسبت به موارد خاص از جمله تاریخ اهل بیت عصمت و طهارت، مقتل شناسی و شعر شناسی داشته باشد و یک مداح باید در همه عرصه ها حرفی برای گفتن داشته باشد و  در موضوعات علمی و اخلاقی نمونه باشد.

,

امام جمعه قیدار ادامه داد: یک مداح در بین آحاد جامعه تاثیر گذار است و الگویی برای افراد در جامعه به حساب می آید، لذا باید تجربه و تخصص داشته باشد، مخصوصا در زمینه ی علمی. به این نکته باید توجه داشت که علم و سواد با هم فرق دارد و فرد باید به دنبال علم باشد.

,

, ,

وی افزود: علم در حقیقت آن علمی است که آدم را به بندگی نزدیک می کند و هرچه فرد به قرب الهی و به اهلبیت عصمت و طهارت نزدیک بوده و اخلاق و سبک زندگی آن توام با اهل بیت عصمت و طهارت باشد موفق تر است و این یک علم محسوب می شود.

,

امام جمعه قیدار در پایان سخنان خود گفت: به مداحان نوجوان و جوان توصیه می کنم قبل از اینکه به درجه شهرت و پیشرفت برسند و در این عرصه شناخته بشوند، در خصوص موضوع خودسازی بسیار کار کنند. خودسازی در این مرحله از زمان برای رشد و پیشرفت آنها بسیار مناسب است، البته باید به این نکته توجه خاصی داشت که مداحان نوجوان و جوان باید دارای ادب باشند و هر کلامی را بر زبان نیاورند و مداح باید با کتاب های مناجاتی و مخصوصا با قرآن انس داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه