اخبار داغ

نادر قاضی پور پس از بازدید از مناطق سیل زده محمدیار:

ستاد احیاء دریاچه ارومیه مرگ آذربایجان را رقم می زند

ستاد احیاء دریاچه ارومیه مرگ آذربایجان را رقم می زند
نماینده مردم ارومیه پس از بازدید از مناطق سیل زده شهر محمدیار با انتقاد از عملکرد ستاد احیاء دریاچه ارومیه تاکید کرد “ستاد احیاء مرگ آذربایجان را رقم میزند”
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسولدوز خبر،صبح امروز (سه شنبه ۵ فروردین) نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده محمدیار در شهرستان نقده بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازسولدوز خبر،صبح امروز (سه شنبه ۵ فروردین) نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل زده محمدیار در شهرستان نقده بازدید کرد., سولدوز خبر,

وی در همان لحظه ورود به محمدیار به دفتر امام جمعه این شهر رفت و با حجت الاسلام منیری دیدار و گفتگو کرد. نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بیشترین خسارت سیل در شهرستان نقده را بخش کشاورزی دیده است گفت: “به نظر من اولویت تأمین خسارت با بخش کشاورزی است چون اگر کشاورز احیاء شود درآمد می آورد و به دنبال آن هم میتوان سایر بخش های آسیب دیده را ترمیم کرد.”

,

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ستاد احیاء دریاچه ارومیه که به گفته او بدون توجه به معیشت مردم دستور پلمپ ۳ هزار حلقه چاه کشاورزی را صادر کرده و دست کم مانع احداث دو سد دیگر برای کنترل آب های روان از جمله در باراندوز شده افزود: ستاد احیاء دریاچه ارومیه مرگ آذربایجان را رقم می زند.

,

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاندیداتوری معاون اول رئیس جمهور که رئیس ستاد احیاء دریاچه ارومیه هم هست خواستار توجه بیشتر جهانگیری به تأمین اعتبار لازم برای عبور آب های انتقالی از بستر گادارچای به سمت دریاچه ارومیه در منطقه سولدوز شد.

,

قاضی پور هشدار داد در صورتی که آب سد چپرآباد و تونل کانی سیب با همین وضعیت فعلی از بستر گادارچای به سمت دریاچه ارومیه روان شود در صورت بروز سیلاب حتی یک نفر هم در محمدیار زنده نمی ماند.
او از صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی هم خواست تا مردم سیل زده در شهرستان نقده را فراموش نکند و هر هفته گزارشی از وضعیت زندگی اسفناک مردم تهیه و پخش کند.

,
,

نماینده مردم ارومیه با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: من مرد انتخاباتی نیستم اما متأسفانه سیل محمدیار در برهه ای اتفاق افتاده که برخی از مسئولین به فکر حفظ خود و برخی دیگر هم در فکر زیرآب زنی هستند و در این میان مردم فراموش شدند.

,

عضو فراکسیون ولایت همچنین تصریح کرد با رایزنی هایی که انجام داده قرار است ۲۳ میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت های محمدیار اختصاص داده شود. او تأکید که تا تخصیص کامل این اعتبار آن را پیگیری خواهد کرد.

,

نادر قاضی پور با انتقاد از دولت بخاطر عمل نکردن به تعهدات بیمه ای در مقابل کشاورزان که باعث شد در فصل زراعی جدید کمتر کشاورزی محصولاتش را بیمه کند گفت: دولت باید خسارت تمام کشاورزان بیمه شده و بیمه نشده را پرداخت کند. نماینده مردم ارومیه همچنین به خانواده های آسیب دیده از سیل هم قول داد تا در اسرع وقت با پیگیری از مسئولان بتواند بخشی از خسارتی را که به اسباب و اثاثیه و منازل شان وارد شده را تأمین کند.

,

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار از مردم محمدیار خواست تا اهتمام بیشتری برای حضور در پای صندوق های رأی که سرنوشت نظام را تعیین می کند به خرج دهند و حادثه سیل اخیر آنها را برای شرکت در انتخابات سست نکند.

,

گفتنی است در بازدید امروز نادر قاضی پور از مناطق سیل زده محمدیار از جمله دولت آباد، آدیگوزل، مساکن مهر و پل ولایت وی به منزل چند شهروند خسارت دیده سر زد و پس از بازدید از مجموعه ورزشی این شهر که امکانات ورزشی اش را در سیل از دست داد، قول دو تخته تشک ورزشی داد.

,

نماینده مردم ارومیه پس از شنیدن اظهارات مردم و مسئولین این شهر با مدیران کل سازمان آب منطقه ای، آموزش و پرورش و جهادکشاورزی تماس گرفت برای رفع نیازهای اساسی شهر با آنها رایزنی کرد. از جمله این پیگیری ها قول مساعد مدیرکل سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی برای لایروبی کامل گادارچای و مرتفع کردن پل ولایت محمدیار بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه