اخبار داغ

گزارش/

آقای نماینده؛ مردم از وعده ها خسته اند/ تعیین تکلیف ۲۵۰ نفر استخدام فولاد میانه در هاله ای از ابهام!

آقای نماینده؛ مردم از وعده ها خسته اند/ تعیین تکلیف ۲۵۰ نفر استخدام فولاد میانه در هاله ای از ابهام!
مردم میانه سالهای طولانی است از وعده های توخالی مسئولین و نمایندگان خود در حل مشکلات اساسی و زیر بنایی این شهرستان خسته اند، تعیین تکلیف 250 نفر استخدام فولاد میانه یکی از این موارد است که بعد از گذشت 5 سال هنوز حل نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، در جوامع امروزی بحث اشتغال و اشتغال زایی تبدیل به دل مشغولی بسیاری از اقشار فعال و تحصیلکرده جامعه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

 در این میان شهرستان میانه نیز به فراخور وسعت و جمعیت خود در سطح استان آذربایجان شرقی در تمامی اداور، همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است که گواه بر این صحبت ها میتواند آمار مهاجرت شهرنشین ها و همچنین روستا های شهرستان میانه به استان های همجوار و پایتخت  در سال های گذشته باشد که مطمعناً عامل اصلی بازدارندگی در راه توسعه و پیشرفت شهرستان است.

,

 

,

در این میان برخی  از فرصت های شغلی  از ابتدا ی ایجاد آنها، همواره کانون توجه هزاران جوان تحصیل کرده دانشگاهی و فاقد شغل شهرستان میانه قرار گرفته است. یکی از این فرصت ها کارخانه فولاد آذربایجان میباشد که از زمان پیدایش آن ، نامش بر سر زبان های افراد جویای کار می باشد.

,

 

,

با نگاهی  کوتاه به آخرین فرصت استخدامی در این شرکت قصد داریم برخی از سوالات و ابهامات موجود در میان مردم  را مورد بررسی  قرار دهیم . انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۱، بله دقیقا قبل از این دوران بود که آگهی استخدامی از سوی شرکت فولاد میانه منتشر شد . فضای شهر به یکباره دچار تحول گردید تا بعد از ثبت نام هزاران نفر از افراد بومی و غیر بومی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ در این آزمون ، نهایتاً این آزمون بصورت کتبی در میان داوطلبان برگزار گردید.

,

 

,

قرار بود در اولین مرحله استخدام ۷۵۰ نفر یا به عبارتی سه برابر ظرفیت پذیرش،  افراد حائز شرایط گزینش شوند، که لیست اولیه در تیر ماه ۱۳۹۱ بعد از دو ماه این نتایج اعلام شد. موج خوشحالی در میان افراد قبول شد را میشد حس کرد، حال وقت آن رسیده بود تا این ۷۵۰ نفر به ۲۵۰ نفر اصلی تبدیل شوند  و این ریزش امکان پذیر نمی شد مگر در تاریخ دی ماه ۹۱ که به فاصله زمانی ۶ ماه که در نوع خود مدت زمانی طولانی بشمار می رفت . به هر حال این ۶ ماه هم آمد و رفت تا گزینش اولیه انجام شود و ماند جواب نهایی آن که باز ۲ ماه بطول انجامید تا در اسفند ماه ۹۱ نتایج نهایی ۲۵۰ نفری بطور کامل مشخص شود ( تا اینجا از زمان برگزاری آزمون و تعیین لیست ۲۵۰ نفری در حدود ۱ سال وقت صرف شد).

,

 

,

سرنوشت ۲۵۰ نفر از قبولین آزمون استخدامی فولاد میانه همچنان در هاله ای از ابهام!

, سرنوشت ۲۵۰ نفر از قبولین آزمون استخدامی فولاد میانه همچنان در هاله ای از ابهام!,

 

,

اردیبهشت ماه ۹۲ بود که مدارک این ۲۵۰ نفر توسط شرکت فولاد اخذ شد و به سازمان مرکزی شرکت فولاد تحویل داده شد . از این تاریخ بود که موج اعتراضات برخی از ثبت نام کننده گان آغاز شد چرا که زمان مصاحبه بعدی شهریور ماه ۹۲ تعیین شده بود این فاصله زمانی ۴ ماهه باعث شد تا شیرینی این موفقیت به کام برخی از قبول شدگان تلخ شود !

,

 

,

براستی آیا این مدت زمان طولانی حق قبول شدگان در آزمون فولاد بوده ؟ زمانی که نه می شود بر روی زندگی شخصی بطور کامل برنامه ریزی کرد و نه برای کار پیدا کردن ، چرا که صرف این مدت زمانی برای هر شخصی طاقت فرسا میباشد چه برسد به افرادی که در آرزوی شغلی برای گذران زندگی هستند.

,

 

,

اما شاید بهتر باشد نگاهی به روند اجرایی فاز احیای فولاد میانه داشته باشیم :

,

این فاز از شرکت فولاد که تاکنون در حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از سال ۱۳۸۶ بصورت پیمانکاری فعالیت ساخت و ساز خود را آغاز کرده است که مدت قرار داد آن در حدود ۳۶ ماه بوده است که تا کنون بطول انجامیده است و با توجه به شواهد و چیزی که میتوان پیش بینی کرد افتتاح آن بطور متوسط دوسالی بطول انجامد . در کنار این موضوعات باید به این نکته نیز اشاره کرد افرادی که قرار است در این واحد بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کنند باید دوره های تخصصی مورد نیاز و کلاس های مربوطه را که حدوداً یکسال زمان میبرد را باید پشت سر بگذرانند که باز به طول دوره انتظار این این افراد برای رسیدن به شغل  مورد نظر اضافه می شود.

,

 

,

یعقوب شیوباری دی ماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته جلسه‌ای در شرکت ملی فولاد ایران در خصوص پروژه‌های شرکت ملی فولاد بود که تا دهه فجر امسال یا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شوند.

,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان اینکه از جمله مسائل مطرح شده در جلسه موضوع فولاد میانه که با حضور امام جمعه میانه، کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو و شریفی مدیرعامل فولاد ایران تشکیل یافت، افزود: با توجه به اهمیت جغرافیایی میانه و همچنین فولاد میانه، آخرین هماهنگی‌ها در خصوص فولاد میانه صورت گرفت.

,

 

,

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شده در ماه آینده نیز یک جلسه برای تکمیل جلسه قبلی که هماهنگی نهایی بود، برپا شود و البته در این جلسه تقسیم‌ کار ما بین قسمت‌های مختلف صورت گرفت.

,

 

,

وی با یادآوری اینکه این جلسه با حضور نمایندگان فعال عرصه فولاد و همچنین مسؤولان میانه برگزار شد، افزود: در این جلسه به موضوع ثبت‌نام شدگان فولاد میانه برای استخدام نیز تصمیم‌گیری‌هایی شد.

,

 

,

شیویاری خاطرنشان کرد: در ۵ سال گذشته ۲۵۰ نفر جهت استخدام در فولاد میانه ثبت‌نام کردند و در این جلسه به تعیین تکلیفی این افراد نیز اشاره شد.

,

 

,

وی ادامه داد: مصوب شده است مسائل مربوط به استخدام تا افتتاح پروژه‌های فولاد در دهه فجر این افراد نیز تعیین تکلیف نهایی شده و با گذراندن دوره‌های آموزشی قرارداد کاری با آن‌ها منعقد شود.

,

 

,

شیوباری تأکید کرد: پیرو مصاحبه قبلی در خصوص قول مساعدت وزیر در رابطه با افتتاح پروژه‌ها و استخدام افراد در زیرمجموعه فولاد، این جلسه نیز در همین راستا و به ثمر بخشاندن آن برپا شد.

,

 

,

شاید وقت آن نرسیده بعد از گذشت ۵ سال بلاتکلیفی ۲۵۰ نفر از جوانان جویای کار، این نماینده مجلس و هر آن کسی که وعده حل مشکل این جوانان را داده اند  در این خصوص پاسخگوی افکار عمومی و همچنین رسانه های ارتباط جمعی شهرستان باشند؟

,

 

,

 

,

فرماندار شهرستان میانه نیز در سال ۹۶ از مجتمع فولاد و در حاشیه آن از طرح احیاءو ذوب بازدید نمود و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات، پیشرفت فیزیکی طرح احیاء و  نحوه استخدام قبولین در آزمون استخدامی فولاد قرار گرفت.

,

 

,

 

,

حمید شکری با اشاره به وضعیت بیکاری در شهرستان میانه،  جذب قبولین در آزمون استخدامی فولاد را  بنا بر لیست ، خواستار شده گفت: مقرر شد ۱۳۰ نفر از طریق طرح درطرح احیاء و مابقی در طرح ذوب پس از تکمیل پروژه به کار گماشته شوند.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه چارت پیشنهادی شرکت ملی فولاد برای طرح احیاء در میانه ۲۲۸ نفر می باشد اظهار کرد: اگر سازمان خصوصی سازی قبول کند استخدام ۲۰۰ تا ۲۲۸ نفر مشکل قبولین در آزمون را حل خواهد کرد.

,

 

,

 

,

شکری افزود:دعوت شدگان مرحله اول ۱۰ روز فرصت دارند جهت طی مراحل استخدامی به دفتر طرح احیاء فولاد میانه مراجعه نمایند در غیر این صورت به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

,

 

,

 

,

فرماندار ویژه میانه در پایان با اشاره اینکه در خصوص چارتی که فولاد تهیه کرده جلسه ای با سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد گفت: در این جلسه، تعداد نفراتی که در طرح احیاء به کار گرفته می شوند، به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

,

 

,

 

,

چند روز پیش شیویاری نماینده مردم میانه در اولین جلسه شورای اداری در سال جدید که در محل فرمانداری میانه برگزار شد به‌صورت سربسته منتقدان و برخی خبرنگاران شهرستان میانه را مورد هجمه قرار داده و آنان را تازه‌کار خطاب کرد.

,

 

,

 

,

شیویاری در این جلسه گفت: برخی افراد تازه‌کار می‌خواهند مرا تخریب کنند و مورد هجمه قرار دهند ولی این را بدانند قطار در حال حرکت از راه خود بازنمی‌ماند؛ عده‌ای می‌گویند شیویاری برای خود آلبوم عکس درست می‌کند نه این طرز فکر کاملاً اشتباه است چراکه اگر این‌گونه بود پس چرا آقای لاریجانی رئیس مجلس هرکجا می‌رود از او عکس می‌گیرند و پخش می‌کنند!

,

 

,

 

,

وی در ادامه افزود: آن افرادی که قصد تخریب مرا دارند بدانند که به هدفشان نمی‌رسند وقتی وزیر راه به شهرستان میانه آمد بسیاری از خبرنگاران از تبریز همراه با وزیر به میانه آمده بودند اگر شیویاری نزد وزیر راه حرکت مرموزانه ای انجام داده این را بروید از خبرنگاران سایر شهرها بپرسید اگر بد باشم آن‌ها می‌گویند ولی این‌گونه نیست.

,

 

,

 

,

خبرنگاران شهرستان میانه شب و روز بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی با تلاش و درج مطالب و انتقادات خود  در پی این هستند که شهرستان میانه بیش از این عقب نماند، اما شما به عنوان نماینده مردم گفتید: در مورد من از خبرنگاران سایرشهرها سؤال کنید!

,

 

,

 

,

شما با خبرگزاری فارس مصاحبه کرده اید ولی ما به سراغ خبرنگار غیر بومی که هیچ اطلاعاتی از شهرستان نداشته و مشکلات و درد و رنج های فراوان آن را ندیده و لمس نکرده  نمی رویم، بلکه سراغ کسی خواهیم رفت که به وی رای داده و اعتماد کرده ایم، و خواهیم پرسید این وعده ها و جلسه ها سرانجام کی به نتیجه خواهد رسید؟

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه