اخبار داغ

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان:

صائبیه به حافظیه اصفهان تبدیل می شود/ واکاوی آثار به جامانده از دوران سلجوقی در اصفهان

صائبیه به حافظیه اصفهان تبدیل می شود/ واکاوی آثار به جامانده از دوران سلجوقی در اصفهان
ایزدخواستی گفت: برنامه ای تحت عنوان نگاهی به شهر خلاق در جوار مقبره صائب برگزار می شود که امیدواریم در سال های آینده صائبیه اصفهان مثل حافظیه شیراز، همچون نگینی در شهر بدرخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با بیان اینکه  اصفهان در دو سال گذشته رویکرد شهر خلاق را به عنوان رویکرد اصلی خود برای اداره شهر اتخاذ کرده است، اظهار کرد: اصفهان یکی از فعال ترین شهرهای شبکه جهانی شهرهای خلاق است و هفته اصفهان فرصت خوبی برای تبیین و ترسیم رویکرد شهر خلاق محسوب می شود که برای این منظور دو برنامه شاخص در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

محمدعلی ایزدخواستی با تاکید بر اینکه برنامه اول تحت عنوان نگاهی به شهر خلاق از چهارم تا هفتم اردیبهشت در جوار مقبره صائب برگزار می شود، تصریح کرد: هدف این برنامه بررسی و واکاوی مولفه های شهر خلاق اصفهان خواهد بود که در طول چهار شب با  حضور مقامات کشوری و دکتر بلخاری و نخبگان شهر برگزار می شود.

,

وی اظهار امیدواری کرد در سال های آینده صائبیه اصفهان مثل حافظیه شیراز، همچون نگینی در شهر بدرخشد.

,

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین برنامه ای با هدف واکاوی اصفهان دوره سلجوقی برگزار خواهد شد، چرا که در خصوص اصفهان صفوی کارهای زیادی صورت گرفته اما زیبایی های اصفهان در دوره سلجوقی به خوبی معرفی نشده است.

,

ایزدخواستی با اشاره به اینکه برنامه دوم این مرکز به حوزه صنایع دستی اختصاص دارد، گفت: با توجه به برگزاری جشنواره جایزه بزرگ طراحی خلاقانه هنرهای صنایع معاصر در تهران‌ که به منظور وارد کردن صنایع دستی در زندگی روزمره و بازارهای جهانی است، نمایشگاهی از آثار منتخب این جشنواره در هفته اصفهان در خانه هنرمندان برگزار می شود تا هنرمندان با چگونگی وارد کردن صنایع دستی در زندگی روزمره مردم و تحول در حوزه صنایع دستی اصفهان آشنا شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 60  نفر از اندیشمندان کشور در طول سال درگیر برنامه‌های این مرکز هستند، گفت: وقتی اندیشه ای شکل می‌گیرد شبکه ای از افرادی که در آن حوزه تجربه دارند و یا صاحب نظر هستند درگیر می شوند و در هفته اصفهان سعی شده است از هر دوی این افراد استفاده شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه