اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر استان یزد:

قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ بلای جان صنعت طلاسازی یزد/ کارگاه‌های طلاسازی یزد تنها با 20 درصد ظرفیت کار می‌کنند

قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ بلای جان صنعت طلاسازی یزد/ کارگاه‌های طلاسازی یزد تنها با 20 درصد ظرفیت کار می‌کنند
رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره استان یزد با اشاره بر رکود شدید بازار طلای کشور گفت: کارگاه‌های تولیدی طلا در حال حاضر یا تعطیل شده‌اند و یا با 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد بانو؛ محمدرضا نوری زاده در گفتگو با یزد بانو تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکلی که در حال حاضر صنعت طلای یزد و کشور با آن مواجه‌ شده است، قانون ظالمانه  مالیات بر ارزش‌افزوده است؛ این قانون بدون هیچ‌گونه بررسی کارشناسی بر دست‌اندرکاران صنعت طلا تحمیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد بانو, یزد بانو,

وی با بیان اینکه این قانون که از 6 ماهه دوم سال 89 با ارزش‌افزوده 3 درصد شروع و تاکنون به 9 درصد رسیده، صنعت طلا را با رکود شدید مواجه کرد، ادامه داد: طبق قانون دولت می‌بایست درنهایت 8 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده بگیرد که در حال حاضر 9 درصد اخذ می‌شود که این خود تخلف محسوب می‌شود.

,

نوری زاده با تصریح بند 3 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مبنی بر اینکه ارزش‌افزوده تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین است، اذعان کرد: در این قانون برای صنعت طلا نیز تخلف صورت گرفته و از اصل کالا، خدمات و اجرت، سود مالیات ارزش‌افزوده اخذ می‌شود.

,

این مقام مسئول سود زرگران را در حال حاضر 7 درصد عنوان کرد و افزود: زرگر از این میزان سود حدود 2 تا 3 درصد آن را باید به هزینه‌هایی چون مالیات عملکرد، دستمزد شاگرد، هزینه‌های جاری و ... اختصاص دهد.

,

وی رکود بازار و عدم خرید طلا توسط مردم را از پیامدهای این قانون بیان کرد و ادامه داد: علاوه بر رکود اقتصادی که بر سر کلیه اصناف سایه انداخته است، در بازار طلا رکود شدیدی حاکم است.

,

نوری زاده با بیان اینکه از سال 95 درزمینهٔ صدور پروانه کارگاه طلاسازی رشد منفی داشته‌ایم، تصریح کرد: حدود 70 پروانه از کارگاه‌ها و طلافروشی‌هایی که در سال گذشته اعلام تعطیلی کرده‌اند، باطل‌شده و در واقع میزان پروانه باطل‌شده بیشتر از صدور پروانه بوده است؛ در حال حاضر کارگاه‌هایی که هم که مقاومت کرده‌اند با 20 درصد ظرفیت فعال هستند.

,

وی قاچاق طلا را از دیگر عوامل رکود بازار طلای کشور برشمرد و افزود: باندبازی و قاچاق در واردات طلا از مواردی بوده است که بر بازار طلای کشور تأثیر سوء داشته است.

,

نوری‌زاده در پاسخ به این سؤال که مسئولان برای حل مشکلات بازار طلا در کشور چه تدبیری اندیشیده‌اند، اظهار کرد: دولت لایحه‌ای داده است که ارزش‌افزوده از 9 درصد به 3 درصد برسد اما تاکنون مصوب نشده است.

,

وی حذف بیمه صنایع‌دستی را دیگر مشکل طلاسازان عنوان کرد و گفت: کارگاه‌های طلاسازی سنتی زیرمجموعه صنایع‌دستی قرار دارند و از مهرماه سال 94 تاکنون این بیمه به خاطر مشکلات مالی قطع‌شده است که به‌نوبه خود ضربه شدیدی برای کارگاه‌های طلاسازی به‌حساب می‌آید.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه