اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

بیش از 40 درصد جمعیت گلستان، در طبقه کارگری هستند/ کارگران گلستانی، به علت رکود از کار اخراج شدند

بیش از 40 درصد جمعیت گلستان، در طبقه کارگری هستند/ کارگران گلستانی، به علت رکود از کار اخراج شدند
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این مطلب که بیش از 40 درصد جمعیت استان جزو جمعیت کارگری محسوب میشود، گفت: متاسفانه میانگین حقوق کارگران گلستان به دلیل فقدان صنایع بزرگ و مادر پایین‎تر از استان‎های کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "سعید مازندرانی" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر در جمع مدیران این نهاد در گرگان گفت: سال گذشته بیش از 7 هزار شکایت و پرونده کارگری در گلستان تشکیل شد که خوشبختانه 45 درصد شکایات و مشکلات کارگری با سازش حل گردید، اما با توجه به رکود بخشی از افراد مجبور به ترک کار و اخراج شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی با بیان این مطلب که اکثر فعالیت کارگران در گلستان در بخش خدمات صنفی است و کشش بازار برای پرداخت حقوق بالا امکان‎پذیر نیست، افزود: متاسفانه میانگین حقوق کارگران استان گلستان به دلیل فقدان صنایع بزرگ و مادر، پایین‎تر از استان‎های کشور است.

,

"مازندرانی" تصریح کرد: بیش از 27 هزار نفر از جامعه کارگری استان گلستان از آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برخوردار هستند که در این بین بیش از  500 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان راه اندازی شده است.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  در پایان با بیان این مطلب که حدود 460 تشکل کارگری و کارفرمایی در گلستان وجود دارد خاطر نشان کرد: 243 هزار بیمه شده تامین اجتماعی و کارگری در استان گلستان وجود دارد که در قبال همین تعداد نیز، بیمه نشده وجود دارد.

,

گفتنی است، استان گلستان، یک میلیون و 900 هزار نفر جکعیت دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه