اخبار داغ

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

توسعه، افزایش تراز زندگی مردم بهمراه دارد/ کاهش هزینه عمرانی با مهندسی "ارزش" امکان پذیر است

توسعه، افزایش تراز زندگی مردم بهمراه دارد/ کاهش هزینه عمرانی با مهندسی "ارزش" امکان پذیر است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه توسعه بدون ارتقاء وضع زندگی مردم به اهداف خود نمی رسد،گفت:هدف از توسعه افزایش تراز زندگی و معیشت مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه افتتاح پارکینگ اسکله صیادی کیش با بازدید از طرح بازپیرایی و باززنده سازی روستای سفین در جمع خبرنگاران گفت: بازسازی روستای سفین به عنوان یک روستای قدیمی با حفظ هویت فرهنگی و معماری سنتی در راستای افزایش جذابیت های گردشگری و جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس،,

وی افزود: هدف اصلی از اجرای این پروژه با محور توانمند سازی مردم منطقه انجام می شود زیرا آنچه برای ما حائز اهیمت است توسعه در تمامی ابعاد است که این مهم بدون اینکه در درون مردم موجب ارتقاء زندگی شود به اهداف خود نرسیده است.

,

ترکان با بیان اینکه  توسعه زمانی به اهداف خود می رسد که موجب بهبود تراز زندگی مردم شود،اظهار کرد:توانمند سازی ساکنان و بومیان نیز سبب افزایش درآمد مردم محلی و ساکنان می شود و تراز زندگی آنان همزمان با توسعه در بخش های دیگر رشد خواهد کرد.

,

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به طرح بازپیرایی سفین گفت: این طرح در سه فاز اجرا می شود که در فاز نخست  10 هزار متر مکعب محوطه سازی شهری  چهره شهری از حالت سابق خارج شده  و با حفظ معماری سنتی  خانه های حاشیه طرح نیز بازسازی می شوند و این مرحله تا اوایل تیر ماه به پایان خواهد رسید.

,

مهندسی" ارزش" موجب کاهش هزینه های مهندسی می شود

,

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در بازدید از اسکله های جزیره کیش از پیشرفت های حاصل در این بخش اظهار رضایت کرد و افزود: توسعه بندرگاه کیش در راستای تبدیل ظرفیت بندرگاهی کیش به یک ظرفیت بین المللی و پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما در این اسکله صورت می پذیرد و با تکمیل این طرح تخلیه و بارگیری کالا افزایش می یابد.

,

وی افزود: اولین پست در این مجموعه اسکله 35 هزارتنی است که تاکنون 45 درصد پیشرفت داشته و با پیش بینی های انجام شده اوایل دی ماه امسال به بهره برداری می رسد.

,

مشاور رئیس جمهور  اظهار کرد: کار بزرگی که منطقه آزاد کیش انجام داده این است که با مهندسی " ارزش" توانسته هزینه ها را کاهش داده و طرحی را که حجم هزینه های آن 128 میلیارد تومان بوده با اعتبار 60 میلیارد به سرانجام خواهد رسید.

,

وی ادامه داد: با مهندسی"ارزش" و اصلاح مهندسی می توان در پروژهای بزرگ به خوبی هزینه ها را کاهش داده و صرفه جویی بالایی داشت.

,

ترکان با تاکید بر اینکه پیاده سازی این طرح از توانمندی مهندسان ایرانی خبر داد و بیان کرد: اجرای این طرح نشان می دهد بضاعت و توانمندی مهندسان کشور به جایی رسیده که می توانند اثرات بزرگی بر روی پروژه ها بگذارند و  الگویی برای بهینه سازی طرح های بزرگ کشور باشد.

,

وی با تاکید بر استفاده از تولیدات داخل کشور در طرح های در حال اجرا افزود: برای پهلوگیری کشتی ها از سازه های لاستیکی استفاده می شود که این سازه در گذشته از خارج وارد می شده اما هم اکنون با تولید این سازه در کشور در صدد هستند تا از تولید کنندگان ایرانی خرید کنند .

,

مشاور رئیس جمهور هم چنین با حضور در مصلای بزرگ کیش در جریان روند تکمیل  طرح قرار گرفت و پیشنهادهایی در خصوص طرح و نوشته های آیات سردر و دیگر بخش های مصلی و طراحی موذنه ها ارائه کرد.
در این بازدید مدیرعامل منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران مشاور رئیس را همراهی کردند .

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه