اخبار داغ

عملیات مبارزه با سازمان گولن در 81 استان ترکیه/803 نفر دستگیر شدند

عملیات مبارزه با سازمان گولن در 81 استان ترکیه/803 نفر دستگیر شدند
پلیس ترکیه با انجام عملیات مبارزه با ساختار نفوذی سازمان گولن در 81 استان این کشور، 803 تن را در 54 استان دستگیر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حکومت اردوغان که بعد از شبه‌کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 پاکسازی مخالفان را در چارچوب مبارزه با عناصر وابسته به سازمان گولن و پ.ک.ک آغاز کرده بود، تا به این لحظه نزدیک به 100 هزار تن را دستگیر و اکثر آن‌ها را بدون محاکمه روانه زندان کرده است تا در آینده زمان محاکمه‌شان فرا برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هرچند در میان دستگیر شدگان اعضای واقعی سازمان گولن و گروه تروریستی کاگران کردستان به صورت گسترده حضور دارند، لکن به ادعای جمهوری‌خواهان و دیگر مخالفان اردوغان، بخش قابل توجهی از دستگیر شدگان نیز هیچ ارتباطی با این دو گروه نداشته و تنها به خاطر مشکوک بودن اطلاعاتشان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

,

حاکمیت ترکیه سازمان گولن را با اتهام اقدام مسلحانه برای براندازی دولت منتخب در لیست تروریستی خود قرار داده است. سازمان گولن به رهبری فتح الله گولن روحانی تُرک تبار مقیم پنسیلوانیای آمریکا این ادعا را رد کرده و بارها به عدم دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر ترکیه را مطرح تأکید کرده است.

,

مقامات تُرک به شدت خواستار استرداد فتح الله گولن از آمریکا هستند و دولت آمریکا با مطرح کردن استقلال قوه قضاییه در این کشور تا به این لحظه به درخواست ترکیه پاسخ مثبتی نداده است.

,

ترکیه و آمریکا بر سر عدم استرداد فتح الله گولن حتی وارد تنش دیپلماتیک نیز شدند و آخرسر این ترکیه بود که از مواضع تند خود عقب نشینی کرد.

,

به گزارش منابع خبری ترکیه، پلیس این کشور در چارچوب مبارزه با نهاد نفوذی و غیرقانونی «ماحرِم» وابسته به سازمان گولن در داخل تشکیلات پلیس امنیت ترکیه، در 81 استان این کشور عملیات آغاز کرد و در نتیجه این عملیات 803 نفر در 54 استان ترکیه دستگیر شدند.

,

در این عملیات 8 هزار و 500 نیروی پلیس مشارکت داشتند.

,

گفتنی است، حکم بازداشت 390 نفر دیگر در استانبول در ارتباط با همین پرونده صادر شده و پلیس عملیات دستگیری آن‌ها را آغاز کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه