اخبار داغ

با اهدای دوستدار محیط زیست

مار جعفری در طبیعت دزفول رها شد +عکس

مار جعفری در طبیعت دزفول رها شد +عکس
مشاهده این افعی سمی زیبا در طبیعت بسیار هیجان‌انگیز است به شرطی که مزاحمش نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “دزفول امروز“، یک حلقه مار جعفری توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی خود واقع در طبیعت شهرستان دزفول رها سازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دزفول امروز,

روابط عمومی اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول ضمن بیان خبر فوق ابراز داشت: این خزنده توسط فردی دوستدار محیط زیست و طبیعت به اداره ی ما تحویل داده شده بود.

,

شایان ذکر است گونه ی مار جعفری که با نام علمی اِکیس Echiss مشهور است از خانواده ی مارهای افعی بوده و جزء مارهای سمی به حساب می آید.

,

این خزنده ماری نسبتاً کوچک است و بین ۳۵ الی ۹۰ سانتی متر طول دارد. پراکنش این مارها در نواحی بیابانی یا نیمه بیابانی گرم و خشک با پوشش گیاهی اندک است.

,

مار جعفری جزئی از زیست بوم یک منطقه می باشد و کشتن آن نه فقط از روی نادانی است بلکه یک ضربه ی آسیب پذیر به طبیعت محسوب می شود.

,

مشاهده ی این گونه ی افعی زیبا در طبیعت آزاد برای هر بیننده ای می تواند بسیار هیجان انگیز و لذت بخش باشد البته به شرطی که مزاحم آن نشویم.

,

این خزنده با آنکه سرده ای از افعی های زهردار بشمار می رود به شدت از انسان می ترسد و هر جا که رفت و آمد انسان کمتر است زندگی می کند.

,

حفظ چرخه ی زیست محیطی مستلزم محافظت از گونه های مختلف جانوان تشکیل دهنده ی آن است تا به طور طبیعی تعادل آن را استمرار بخشند و حذف یک گونه بخشی از این چرخه را دچار مشکل می نماید.

,

مار جعفری

, مار جعفری, مار جعفری]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه