اخبار داغ

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی:

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی ۶٫۶۲ کیلوگرم است

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی ۶٫۶۲ کیلوگرم است
مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان هم اکنون ۶٫۶۲ کیلوگرم است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛معصوم فصیح در گفت و گو با اروم نیوز، میران تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان را ۱۶ هزارو ۸۰۰ تن عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, معصوم فصیح در گفت و گو با اروم نیوز، میران تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان را ۱۶ هزارو ۸۰۰ تن عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است., اروم نیوز,

وی عمده اّبزیان پرورشی استان را شامل انواع ماهیان سردابی و گرمابی اعلام کرد و گفت: این ماهیان شامل قزل آلا، کپور، فیتو فاک، آمور و بیگ هد می باشد.

,

مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به چالش ها و مشکلات پیش رو در پرورش آبزیان درسطح استان گفت: افزایش قیمت نهاده های اولیه، کمبود تسهیلات بانکی، کاهش آبدهی منابع و طولانی شدن جواب استعلامات اداری از مهمترین مشکلات پیش روی پرورش آبزیان در استان است.

,

فصیح با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰٫۶ کیلو گرم است اظهار داشت: اما این سرانه در استان آذربایجان غربی ۶٫۶۲ می باشد که می بایست برای رسیدن به سرانه متوسط کشوری اقدامات اساسی انجام شود.

,

وی افزود: مهمترین منابع صید در این استان دریاچه های پشت سدها از جمله دریاچه پشت سد ارس، سد مهباد، سد حسنلو، سد پارون ماکو، سد سنجاق، ارس ۲، سد قیقاچ، سد شهید کاظمی بوکان و رودخانه ها می باشد.

,

مدیر شیلات و آبزیان استان در خصوص قیمت انواع ماهیان در بازار ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر قیمت ماهیان کپور ۷۰ هزار ریال تا ۱۲ هزار ریال و قزل آلا ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار ریال و ماهیان منابع آبی نیز ۳۰ هزار تا ۷۰ هزار ریال است.

,

فصیح خاطرنشان کرد: در سال جاری میزان ۳٫۶ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی نیز در استان تولید و به بازار عرضه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه