اخبار داغ

یک کارشناس امور مذهبی عنوان کرد؛

ضرورت نهادینه شدن اخلاق اجتماعی بویژه درمیان مسئولین کشور

ضرورت نهادینه شدن اخلاق اجتماعی بویژه درمیان مسئولین کشور
یک کارشناس امور مذهبی گفت: نهادینه شدن اخلاق اجتماعی بویژه درمیان مسئولین کشور یک ضرورت در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذرپیام،حجت الاسلام و المسلمین حبیب فتاحی در نشست روشنگری که به همت بسیج دانشجویی دانشگاهها و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سلماس و با حضور رییس دانشگاه آزاد،‌اساتید و دانشجویان دانشگاههای سلماس در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد،‌با اشاره به اخلاق زیبای پیامبر اکرم (ص) گفت: باتوجه به حدیث ” اِنَّمابُعِثتُ لِاُتمّمَ مَکارمَ الاخلاق ” لازم است در جهت اصلاح اخلاق اجتماعی جامعه خود بکوشیم و مسئولین کشور نیز باید جلودار این حرکت در کشور باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذرپیام,

فتاحی اظهار کرد: اصل تثبیت اخلاق اسلامی ونبوی درجامعه وظیفه حکومت اسلامی است و اگر آن مسئولی که ادعا میکند (ماوظیفه نداریم که مردم رابه بهشت ببریم )!!!!  فهم درستی ازدین ندارد ومخالف باآیات قرآن واهداف انبیای الهی است؛ چراکه ازاصلی ترین وظایف حکومت اسلامی نهادینه کردن اخلاق وبهشتی کردن مردم است و یا اگر مسئولی درسطح کلان جامعه به راحتی به مردم دروغ بگوید به درد جامعه اسلامی نمیخورد و و هدف پیامبر ما نیز اصلاح این بداخلاقی ها در سطح جامعه خود در آن زمان بود.
وی بیان کرد: دانشجوودانشگاه باید به دوراز سلائق حزبی وجناحی باید حق مدارباشد نه حزب مدار،‌ باید به تغییرارزشها وبداخلاقی های مسئولان حکومتی حساس باشد و به بی عدالتی ها وبداخلاقی ها معترض باشد همانطورکه خواسته مقام معظم رهبری ازدانشگاهیان همین است که سیاسی باشند اما سیاست زده نه !!
این مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه هرکس دانشجو را از سیاست جدا کند به دانشجو و دانشگاه خیانت کرده است، افزود: وظیفه دانشجو حساسیت نشان دادن ومعترض بودن به آن دسته ازمسئولینی است که برخلاف مبانی امام ورهبری وخلاف مبانی انقلاب حرکت میکنند وباید همیشه حفظ اساس انقلاب وولایت فقیه سرلوحه اش باشد تا گروههایی که در سالهای قبل درهمین دانشگاهها برعلیه دین وخط امام سخن میگفتند دوباره برمردم مسلط نشوند.
فتاحی خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر(ص) همان بعثت و رویش اخلاق بود چراکه سیاست بدون رعایت اخلاق بااسلام سازگاری ندارد و همین اخلاق سیاسی پیامبر(ص) بایدالگوی کاندیداها در استانه انتخابات پیش رو باشد و برای بدست آوردن پیروزی با ابروی رقبا بازی نکنند.
این مدرس حوزه علمیه سلماس گفت: دراخلاق سیاسی پیامبر(ص)دروغ وفریب مردم جایگاهی نداشت ، اخلاق سیاسی پیامبر(ص) به کاندیداها می آموزد که خط قرمز مسئول اسلامی ، بایدارزشهای اسلامی وخط امام ورهبری باشد نه افراد واحزاب خاص .
برگزاری نمایش تئاتر استند آپ کمدی با موضوع بیان ناهنجاری های اخلاقی موجود در دانشگاهها و برگزاری مسابقه مبعث و تقدیر از نفرات برتر از دیگر برنامه های این مراسم در دانشگاه آزاد اسلامی سلماس بود.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه