اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اعلام کرد:

بیشترین قرادادهای سفید امضاء در بخش خدمات و صنوف است/ نرخ بیکاری استان بیش از 13 درصد

بیشترین قرادادهای سفید امضاء در بخش خدمات و صنوف است/ نرخ بیکاری استان بیش از 13 درصد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آمار قراردادهای سفید امضاء و مخدوش در استان بسیار کم است و به طور کلی در صنعت چنین قراردادهایی را نداریم و این نوع قراردادها بیشتر در بخش‌های خدمات و صنوف بوده که در حال کاهش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرستوها؛ محمود احمدی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: برنامه‌های هفته کارگر در ۱۲ سرفصل و ۲۴ برنامه از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: در ایام هفته کارگر طرح توسعه فولاد خراسان در روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیشابور و با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به‌ بهره‌برداری می‌رسد که پیش از این ۱۳۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به‌کار بودند و پس از بهره‌برداری جدید اشتغال ۷۰۰ نفر دیگر فراهم می‌شود.

,

 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان این‌که جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون اول رئیس جمهور در مشهد برگزار شد، خاطرنشانن کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید_اشتغال طرح تکاپو در استان اجرایی می‌شود و طرح‌های فناورانه در بخش ict نیز فعال خواهد شد.

,

 

,

احمدی در ادامه خبر داد: نرخ اشتغال استان ۴۲.۱ درصد و کشور ۳۳.۴ درصد و نرخ بیکاری ۱۳.۲ درصد استان و کشور ۱۲.۴ درصد است.

,

 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به این‌که در سه سال گذشته نرخ حقوق و دستمزد نسبت به نرخ تورم با افزایش همراه بوده است، بیان کرد: آمار قراردادهای سفید امضاء و مخدوش در استان بسیار کم است و به طور کلی در صنعت چنین قراردادهایی را نداریم و این نوع قراردادها بیشتر در بخش‌های  خدمات و صنوف بوده که در حال کاهش است. 

,

 

,

وی با بیان این مطلب که جمعیت فعال استان دو میلیون 799 هزار و 145 نفر و در کشور 25 میلیون و 791 هزار و 514 نفر است، ابراز داشت: در سطح استان شاغلان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات مشغول به کار هستند و خراسان رضوی نسبت به متوسط کشور شاغلان بیشتری در بخش کشاورزی دارد.

,

 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در رابطه با آمار مستمری بگیران بیمه بیکاری، گفت: 15 هزار و 427 نفر در سطح استان از بیمه بیکاری برخوردار شدند که از این بایت استان برتر در این حوزه بوده‌ایم.

,

 

,

اعزام 13 نیروی کار به خارج از کشور

, اعزام 13 نیروی کار به خارج از کشور,

 

,

احمدی گفت: سال گذشته در بحث اعزام نیروی کار به خارج از کشور ۱۳ نفر اعزام شدند و علت پایین‌بودن این عدد، عدم آشنایی افراد با زبان خارجی بود.

,

 

,

وی افزود: با همکاری استانداری، نیروی انتظامی و واحد اشتغال اتباع بیگانه از اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه جلوگیری می‌شود و در سال گذشته بیش از پنج هزار بازدید انجام و دو هزار و 600 اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی شد که این اقدام فرصت اشتغال ایرانی‌ها را فراهم‌تر کردیم.

,

 

,

فعالیت بیش از 12 هزار تعاونی در استان

, فعالیت بیش از 12 هزار تعاونی در استان,

 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ضمن اشاره به این موضوع که در بخش تعاون پنج هزار و 600 شغل جدید ایجاد شد، گفت: در استان 12 هزار 800  تعاونی مشغول به کار است که از این تعداد هفت هزار و 800 تعاونی فعال هستند و غیرفعالان را مجدد فعال می‌کنیم و در صورت عدم کارایی‌شان آن‌ها را منحل خواهیم کرد.

,

 

,

احمدی تصریح کرد: در سال‌های گذشته پول زیادی به کارخانجات داده شد که این بودجه در جای خودش هزینه نشد و آسیب‌های آن در این دولت بروز پیدا کرد.

,

 

,

وی در رابطه معدن آق‌دربند، تاکید کرد: پیگیری‌های لازم در این رابطه صورت پذیرفت و به‌زودی حقوق معوق کارگران این معدن پرداخت می‌شود و عمده مشکلات حوزه کارگری در سوء مدیریت بوده که نمونه آن در آساک دوچرخ است.

,

 

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: کارگروه اشتغال در شهرستان‌های استان فعال شده تا اقدام مناسب‌تری در امر رفع معضل بیکاری صورت پذیرد.

,

 

,

سهم استان از اشغال کشور، 70 هزار نفر است

, سهم استان از اشغال کشور، 70 هزار نفر است,

 

,

احمدی در رابطه با سهم استان از میزان اشتغال، گفت: سالانه باید ۱.۵ میلیون شغل در کشور ایجاد شود که در این رابطه سهم خراسان رضوی ۷۰ هزار بوده و این میزان مشارکت در سال گذشته با ایجاد ۱۵۰ هزار شغل که بیش از دو برابر سهم استان بوده، افزایش داشته است.

,

 

,

وی یادآور شد: از مجموع کسانی که در کاریابی‌ها ثبت نام کردند ۱۲.۹ فاقد مهارت و ۱۱.۵ درصد نیمه ماهر هستند و در این رابطه طبق تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی منعقد شده است آموزش‌ها و مهارت‌ آموزی‌های لازم به متقاضیان کار در حرفه‌های مختلف داده می‌شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه