اخبار داغ

باهدف گرامیداشت روز خلیج فارس؛

کاروان اقوام ایرانی 10 اردیبهشت به خلیج فارس می رسد

کاروان اقوام ایرانی 10 اردیبهشت به خلیج فارس می رسد
به منظور گرامیداشت روز ملی خلیج فارس کاروانی متشکل از اقوام قشقایی،کرد،ترکمن، تالش ، آذری ، بلوچ روز 10 اردیبهشت با پای پیاده خود را به خلیج فارس می رسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم قشقایی، مدیر گروه اقوام ایرانی در گفت و گو با خبرنگار پیارم با اعلام این خبر گفت: کاروانی متشکل از اقوام قشقایی، کرد، ترکمن،  تالش ، آذری ، بلوچ برای پاسداشت روز خلیج فارس 10 اردیبهشت با پای پیاده خود را به هرمزگان می رسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم ,

مدیر گروه اقوام ایرانی با اشاره به حساسیت نام خلیج فارس و دفاع از هویت ملی که کشورهای حوزه خلیج فارس در راستای جعل نمودن به نام خلیج عربی،بیان کرد:  دومین کاروان فرهنگی اقوام ایرانی با میزبانی شرکت کوچ ایل قشقایی و حضور اقوام کرد.اذربایجان.گیلان.سیستان و بلوچستان.لر.قشقایی و.. حرکت خود را از 29 فروردین (از حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ )  آغاز کردند که در روز 10 اردیبهشت مصادف با روز ملی خلیج فارس جشن باشکوهی را در هرمزگان برگزار می کنند.

,

Untitled

, Untitled, Untitled,
 وی با بیان اینکه اقوام ایرانی همیشه مرز داران کشور ایران بوده و هستند،اظهارکرد: شرکت کوچ ایل قشقایی برگزار کننده نمایشگاه ها و جشنواره های کشور به عنوان پرچم دار اتحاد اقوام ایرانی با هدف همگرایی قومی و پاسداشت فرهنگ اقوام اصیل ایرانی در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مسافت 600 کیلومتری این سفر با 12 روز پیاده روی طی خواهد شد، گفت: اقوام ایرانی برای وجب وجب خاک کشورشان جان مثار می کنندتا جامعه بین الملل بداند نام خلیج فارس تا اید خلیج فار خواهد ماند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه