اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتوگو با دانا:

ماجرای نامه بی پاسخ نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد/ درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی کجا هزینه شد؟

ماجرای نامه بی پاسخ نمایندگان مجلس به وزیر اقتصاد/ درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی کجا هزینه شد؟
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ورژن جدید برنامه 100 روزه روحانی نمی تواند مشکلات کشور را حل کند گفت: صحبت های اخیر اقای روحانی درباره برنامه 100 روزه، نشان می دهد که رئیس جمهور از ورژن جدید برنامه 100 روزه در حال رونمایی است.
[

فریدون احمدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره برنامه 100 روزه واکنش نشان داد و گفت: اقای روحانی بعد از 4 سال دیگر باید فهمیده باشند که برنامه 100 روزه جوابگوی مشکلات اقتصادی کشور نیست و باید راه حل ها و برنامه های اساسی برای خود تهیه و تدوین کنند؛ اگر برنامه 100 روزه می توانست مشکلات کشور را حل کند در همان 100 روز اول ریاست اقای روحانی تمام مشکلات حل می شد و دیگر با این همه مشکلات روبرو نبودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با بیان اینکه ورژن جدید برنامه 100 روزه روحانی نمی تواند مشکلات کشور را حل کند اظهار داشت: صحبت های اخیر اقای روحانی درباره برنامه 100 روزه ، نشان می دهد که روحانی از ورژن جدید برنامه 100 روزه در حال رونمایی است، باید بگویم ورژن جدید برنامه 100 هم حلال مشکلات اقتصادی کشور نیست و بهتر است رئیس جمهور بجای آپدیت این برنامه چاره دیگری برای مشکلات اقتصادی کشور بیاندیشند.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود در توضیح عدم افزایش یارانه ها در دولت یازدهم بیان کرد: با وجود اینکه درآمد های دولت از محل افزایش حامل های انرژی در این دولت افزایش یافته و رقم درآمد یارانه ها نیز در این دولت رقم بالایی است؛ اما با این وجود جای سوال دارد که چرا این درآمد در اختیار تولید و پرداختی برای مردم قرار نگرفته است؟

,

 

,

احمدی ادامه داد: در حال حاضر به طور دقیق معلوم نیست که درآمد حاصل از یارانه ها صرف چه مواردی می شود، حتی گزارشی هم در این خصوص در بودجه سال 96 آمده بود که نمایندگان و هیات دولت در این آمار ها اختلاف نظر داشتند و بسیاری از ابهامات هنوز در این خصوص پا برجا مانده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه در خصوص درآمدهای حاصل از یارانه ها به وزیر اقتصاد نامه نوشته ایم خاطر نشان کرد: بر اساس ابهاماتی که در خصوص محل صرف درآمد یارانه ها داشتیم به وزیر اقتصاد در این خصوص نامه نوشته ایم ولی تا کنون آقای طیب نیا پاسخ نامه مجلس را نداده اند، حتی گزارشی هم در این خصوص در اختیار مجلس قرار نگرفته و منتظریم که دولت گزارش یارانه ها را در اختیار مجلس قرار دهد.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: دولت باید درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها را در اختیار تولید قرار دهد تا چرخ تولید کشور حرکت کند، ولی هنوز این امر مهم انجام نشده و معلوم نیست درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها صرف چه مواردی می شود؛ اگر خرج می شود پس چرا در طول این چند سال یارانه مردم افزایش نیافت؟ اگر خرج تولید می شود پس چرا تولید کشور از کار افتاده است؟ دولت مشخص کند درآمد هدفمندی یارانه ها را چه می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه