اخبار داغ

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خبرداد:

برگزاری جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور برای اولین بار در خراسان جنوبی

برگزاری جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور برای اولین بار در خراسان جنوبی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: اولین جشنواره‌ موسیقی نواحی کشور به صورت منطقه‌ای در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان شرقی، احمد محبی مدیر کل فرهنگ و  ارشاد خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اولین جشنواره‌ موسیقی نواحی کشور به صورت منطقه‌ای در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان شرقی,

 

,

وی افزود: این موسیقی، موسیقی نواحی، نغمه‌ها و سازهای مناطق مختلف کشور است که بعد از نواختن مشخص می‌شود به کدام ناحیه تعلق دارد.

,

 

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موسیقی نواحی، امسال قرار بر این شد که جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار شود، گفت: کار جشنواره از حدود چهار ماه پپش بعد از دادن فراخوان و ابلاغیه به استان‌های همجوار  از جمله خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

,

محبی با اشاره به اینکه ما اعتقاد داریم که گروه‌های توانمندی در این حوزه فعال هستند، افزود:  این نوع موسیقی برخاسته از حرکات موزون و الهام گرفته از کار گروهی با روحیات همکاری و همیاری است که به عنوان مثال موسیقی گندم درو یا بحث شمشیر که در قالب رقص چوب،از جمله موسیقی‌های ناحیه‌ای  خراسان جنوبی است.

,

 

,

وی ادامه داد: این نوع از موسیقی به دلیل حفظ روحیه مرزداری به ویژه در نواحی شرق ایران، ملهم از روحیات منطقه و صیانت از مرزداری است.

,

 

,

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به این که اغلب متقاضیان دارای سنین بالا هستند و متأسفانه نسل جوان کمتر گرایش به این نوع موسیقی دارند این دغدغه وجود دارد که در صورت عدم حمایت از این نوع موسیقی در آینده نزدیک ما موسیقی نواحی را نداشته باشیم.

,

 

,

محبی گفت: به علت دارا بودن شاخصه‌های بومی و محلی و همچنین ظرفیت های این نوع موسیقی وظیفه ما تقدیر و تجلیل از فعالان این حوزه و معرفی آن ها به نسل جوان است.

,

 

,

وی بیان کرد: اگر جشنواره در سطح منطقه با کیفیت بالایی برگزار شود امید است در سال‌های آینده بتوانیم با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.

,

 

,

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از کلیه مردم علاقه‌مند استان برای شرکت در جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور دعوت کرد و گفت: مردم می‌تواند رایگان در این جشنواره شرکت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه