اخبار داغ

عصر دیروز؛

نخستین جلسه ستاد خواهران حجت‌الاسلام رئیسی در قم برگزار شد+عکس

نخستین جلسه ستاد خواهران حجت‌الاسلام رئیسی در قم برگزار شد+عکس
نخستین جلسه ستاد خواهران حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی با حضور جمعی از بانوان قمی فعال در عرصه‌های مختلف عصر دیروز در قم برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری ایران روشن؛ نخستین جلسه ستاد خواهران حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی با عنوان «بصیرت در انتخابات» عصر دیروز ششم اردیبهشت ماه 1396 با حضور جمع زیادی از بانوان استان قم در این استان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  پایگاه خبری ایران روشن؛, ایران روشن, ایران روشن, ایران روشن, ایران روشن,

در این جلسه پس از قرائت دسته جمعی حدیث کساء، زهرا عکافان از بانوان شاعر استان قم اشعار خود که پیرامون حضور همگانی در انتخابات، بصیرت در انتخابات و ضرورت‌های انتخاب فرد اصلح سروده بود را خواند.

,

دکتر مریم اردبیلی استاد دانشگاه در ادامه این برنامه ضمن عرض تبریک به مناسبت بعثت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) ابراز داشت: باید تلاش‌های انتخاباتی در جهتی سوق پیدا کند که همه مردم به انتخاب صحیح دست یابند.

,

وی افزود: در دوره گذشته رئیس جمهوری انتخاب شد که نیاز نیست اکنون کسی علیه او صحبت کند یا قلم بزند، برای کسب اطلاعات کافی در خصوص فعالیت های او و  دولتش کافی است که سخنان سال 92 و سخنان امسال رئیس جمهور را مرور کنید تا متوجه همه چیز بشوید.

,

اردبیلی ادامه داد: اینکه خود با راهنمایی بزرگان به انتخاب فرد اصلح دست یابیم کافی نیست، بلکه با اقتدا به حضرت زهرا(س) باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار است برای روی کار آمدن حق، جلوگیری از انحراف جامعه اسلامی و ... تلاش کرد.

,

وی عنوان داشت: همانگونه که حضرت زهرا(س) با تمام وجود برای اقامه حق تلاش کردند اکنون زنان مسلمان نیز باید ابتدا تکالیف خود را به خوبی شناسایی کنند و سپس در راه آگاهی بخشی به سایر افراد جامعه گام بردارند.

,

این استاد دانشگاه بیان داشت: رأی دوره گذشته نشان از این داشت که تحت تأثیر تبلیغات، مردم به این گمان رسیده بودند که با روی کار آمدن دکتر روحانی جامعه به ثبات قابل قبولی می رسد و حتی برخی از روستاییان نیز تنها به دلیل اینکه ایشان ملبس به لباس روحانیت هستند به ایشان رأی دادند، اکنون بسیاری از رأی هایی که دکتر روحانی در سال 92 داشتند را دیگر ندارند.

,

وی افزود: اکنون موظف هستیم که هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) انجام دهیم که این با روی کار آمدن حق محقق می‌شود.

,

حجت‌الاسلام احمد ابوترابی  از اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی نیز در ادامه این برنامه ابراز داشت: پیامبر(ص) فرموده است:«در روزگاران زندگی نسیم‌های متفاوتی وزیده می‌شود، غنیمت شمارید و خود را در معرض الطاف ویژه خداوند قرار دهید.»

,

وی افزود: روایات بسیاری پیرامون مسؤولیت مسلمانان در خصوص موضوعات مختلف وارد شده است که بر اساس آن ها بالاترین مسؤولیت پیرامون زمینه سازی برای اجرای حکم خداوند است.

,

استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان داشت: در کتاب معاد نوشته حجت‌الاسلام قرائتی آمده است که بیشترین سوالی که در آخرت از افراد سوال می‌شود پیرامون حاکمیت اسلامی است یعنی از افراد سؤال می‌شود که برای تحقق نظام اسلامی چه اقداماتی انجام دادند و چه کوتاهی هایی مرتکب شدند.

,

ابوترابی ادامه داد: اخیرا صحبتی در فضای مجازی در حال نشر است مبنی بر اینکه دشمنان خارجی ایران اقرار کرده اند که هیچکس برای تأمین منافع آنان بهتر از فلانی نیست، خب حق دارند این را هم بگویند چون در همه ابعاد عمیق ترین خیانت ها صورت گرفته است.

,

وی افزود: در این دوره در یک قرار داد نفتی حدود 30 میلیارد دلار دولت ایران به خاطر خیانت یکی از افراد مقروض شد؛ در حوزه مسائل فرهنگی هم حدود 11 میلیون نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

,

استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اضافه کرد: دکتر روحانی چندی پیش در تحقیر حوزویان گفت:« دیدید که ماهواره هیچ أثر منفی بر بعد فرهنگی و مذهبی خانواده‌های ایران نداشت!»؛ این نشان می‌دهد که تمام تلاششان در این راستا است که به معنویت جامعه ضربه بزنند، جالب اینجا است که قسم می‌خورند که خادم نظام هم هستند.

,

ابوترابی اظهار داشت: نمی‌شود ادعای طرفداری از ارزش‌ها را داشت ولی تلاشی برای پررنگ تر شدن ارزش‌ها و کمرنگ‌ شدن ضدارزش‌ها نداشت.

,

وی تصریح کرد: وقتی بانوان از مردان خود بخواهند که برای پیروزی حق تلاش کنند فضا پرشورتر و حق به پیروزی نزدیکتر می‌شود، بانوان به عنوان عضو تأثیرگذار در خانواده هر تلاشی می‌توانند در راستای انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو انجام دهند چرا که این وظیفه‌ای است که بر گردن همه ما است.

,

عضو مؤسسه آموزشس و پژوهشی امام خمینی بیان داشت: اگر کسی تمام تلاش انتخاباتی اش تنها منجر به تغیر رأی یک نفر به سوی انتخاب فرد اصلح شود بر اساس روایات وارد شده، این کار او از تمام آنچه که در دنیا است بهتر است.

,

ابوترابی ادامه داد: برای پیش برد تبلیغات به نفع فرد اصلح در انتخایات نیاز به طرح مباحث فلسفی و ریشه‌ای نیست، انجام مجادلات سیاسی نیز نفعی نخواهد داشت و آنچه که مهم است روشنگری در عین بیان مباحث مبرهن و حفظ فضای معنوی است.

,

وی انجام امور تبلیغی در فضای حقیقی را لازم برشمرد و گفت: نباید در بحث تبلیغات به فضای مجازی تنها دلخوش کرد و به آن مطمئن بود بلکه برای شناساندن کاندیدای اصلح به جامعه باید اغلب فعالیت‌ها را در فضای حقیقی پیش‌برد.

,

استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان داشت: برخی می‌گویند ما برای پیروزی حق تنها دعا می‌کنیم، این حرفی صحیح نیست و اشتباه است، رهبر معظم انقلاب فرموده است 100 درصد کار و 100 در صد دعا یعنی از هیچکدام نباید غافل شد.

,

ابوترابی اضافه کرد: برای انجام امور تبلیغی باید به گونه‌ای عمل کنید که گمان ببرید که دشمن بر تمام ابعاد جامعه مسلط شده و شما می‌خواهید تمام ابعاد جامعه را به نفع حق تغیر دهید، یعنی به هیچ بخشی نباید مطمئن باشید و در تمام ابعاد باید تلاش کنید.

,

وی ادامه داد: دلایلی که برای انتخاب حجت الاسلام رییسی به عنوان فرد اصلح وجود درد باید مرور شود تا تردیدهایی که در ذهن برخی از افراد وجود دارد برطرف شود.

,

 استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیان داشت: تلاش برای جذب قشر خاکستری باید گسترده تر شود و نکات مثبت کاندیدای اصلح نباید تنها به افراد حامی وی ارائه شود بلکه باید بیشتر به افرادی منتقل شود که وی را خوب نمیشناسند تا نظر آنان به شیوه‌ای طبیعی به سمت فرد اصلح معطوف شود.

,

ابوترابی ابراز داشت: آرای بالای دکتر سعید جلیلی در انتخابات سال 92 در قم به دلیل فعالیت چشمگیر بانوان قم در این عرصه بود.

,

وی افزایش فضای تبلیغاتی بصری به نفع فرد اصلح در انتخابات پیش رو را مهم دانست و عنوان کرد: بر اساس این قانون که از دل برود هر آنکه از دیده رود باید فضای بصری قم را به نفع حجت‌الاسلام رئیسی گسترده ساخت چرا که این مسئله ای تأثیرگذار و مهم است، حتی در معرض دید قرار گرفتن اسم فرد هم در رأی وی مهم است چرا که جذب رأی همیشه تابع استدلال‌های پیچیده و قانع کننده نیست و گاهی جذب آرای مردم در گرو همین موارد است.

,

استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی افزود: نخستین مسئله مورد توجه مردم «رکود اقتصادی و معیشتی» در دولت یازدهم است، به دلیل این مشکلات و برخی از مشکلات دیگر آقای روحانی بخشی از آرای خود را از دست داده است و طرفداران آقای روحانی امید خود را تقریبا از دست داده اند، در این شرایط مانورهای تجمعاتی به ویژه تجمعات بانوان اثر روانی بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت و سونامی تبلیغاتی به راه می‌اندازد.

,

ابوترابی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های تبلیغاتی گسترده در قم با حضور اقشار مختلف مردم زمینه  برای شروع این حرکت خوب در سایر استان‌های کشور و همچنین صورت گرفتن استقبالی گرم از حجت‌الاسلام رئیسی در این استان را رقم می‌زند.

,

وی بیان داشت: برخی می‌گویند حجت‎الاسلام رئیسی در برخی از زمینه‌های اجرایی تجربیات کافی ندارند، در پاسخ به این شبهه باید گفت که لازم نیست که رئیس جمهور در تمام زمینه‌های اجرایی تجربیات گسترده داشته باشد، کابینه دولت و مشاوران رئیس جمهور اگر افراد باتجربه‌ای در زمینه اجرایی باشند می‌تواند مدیریتی قوی برای رئیس جمهور رقم بزند، کابینه‌ای که برای دولت حجت‌الاسلام رئیسی در نظر گرفته شده است کابینه‌ای باتجربه، کارکشته و اهل خدمتگزاری به مردم هستند.

,

استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان داشت: در چند ماهی که حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را عهده‌دار شدند تعدادی از کارخانه‌هایی که تحت اشراف آستان قدس رضوی بودند و پیش از آن تعطیل شده بودند دوباره راه‌اندازی شدند و اوضاع تولیدات آن‌ها سامان یافت، این نشان می‌دهد حجت‌الاسلام رئیسی در عرصه تولیدات و رونق واحدهای صنعتی عزمی جدی و توانایی لازم را دارند.

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه