اخبار داغ

آخرین جزییات از حادثه تروریستی میرجاوه؛

استفاده تروریست ها از پوشش جنگلی منطقه/سخنگوی ناجا: خواهان پیگیری جدی این موضوع توسط دستگاه دیپلماسی هستیم/ سخنگوی وزارت خارجه: دولت پاکستان باید پاسخگو باشد

استفاده تروریست ها از پوشش جنگلی منطقه/سخنگوی ناجا: خواهان پیگیری جدی این موضوع توسط دستگاه دیپلماسی هستیم/ سخنگوی وزارت خارجه: دولت پاکستان باید پاسخگو باشد
در درگیری نیروهای مرزبانی با اشرار مسلح در مرز میرجاوه 9 تن از ماموران هنگ مرزی میرجاوه به شهادت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 9 تن از نیرو های هنگ مرزی میرجاوه در درگیری با تروریست های "جیش الظلم" در مرز پاکستان به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فرماندار میرجاوه در تشریح این خبر به خبرنگار لادیز، گفت: در درگیری نیروهای مرزبانی هنگ مرزی میرجاوه با تروریست ها در نقطه صفر مرزی، 9 تن از نیروهای هنگ مرزی شهید و 2 نفر مجروح شدند.

, لادیز,


محمد میهنی افزود: نیروهای مرزبانی هنگام گشت زنی در محدوده مرز ایران و پاکستان و در منطقه ای با پوشش جنگلی با تروریست ها درگیر شدند که در این درگیری 9 نفر از نیروهای مرزبانی شهید و 2 نفر مجروح شدند که 3 نفر از این شهدا از پرسنل کادر و 6 نفر نیروهای وظیفه هستند.

,
,


فرماندار میرجاوه با اشاره به استفاده تروریست ها از پوشش جنگلی منطقه، خاطرنشان کرد: تروریست ها با توجه به ایام انتخابات قصد خودنمایی، ضربه زدن به کشور و خوش خدمتی به اربابان فرامنطقه ای خویش را داشتند و در نقطه صفر مرزی و از داخل خاک پاکستان دست به این اقدام زدند که دولت پاکستان باید جوابگوی این حادثه باشد و این موضوع از طریق وزارت خارجه و ملاقات با مقامات مرزی پاکستان پیگیری می شود.

,
,

 

,

فرار تروریست ها به خاک پاکستان

, فرار تروریست ها به خاک پاکستان, فرار تروریست ها به خاک پاکستان,


روابط عمومی دادستانی کل کشور نیز به نقل از دادستان زهدان نوشت: حدود ساعت 20 چهارشنبه شب، در منطقه مرزی میرجاوه و بین میل 99 و 100 یازده نفر از ماموران مرزبانی متشکل از 3 نفر از ماموران کادری و 8 نفر از سربازان وظیفه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفته اند.

,
,


حجت الاسلام علی موحدی راد افزود: نیروهای متخاصم پس از درگیری و به شهادت رساندن مرزبانان به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.

دادستان زاهدان  افزود: محل وقوع این جنایت، منطقه مرزی دارای پوشش جنگلی است و متجاوزان گروهک جیش العدل پس از وقوع این جنایت در نقطه صفر مرزی با استفاده از پوشش منطقه بلافاصله به عمق خاک پاکستان متواری شده اند.

,
,
,
,

 

,

درخواست ناجا از دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حادثه میرجاوه

, درخواست ناجا از دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حادثه میرجاوه, درخواست ناجا از دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حادثه میرجاوه, درخواست ناجا از دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حادثه میرجاوه,

 

,

سردار منتظرالمهدی سخنگوی ناجا با اعلام خبر شهادت 9 تن از نیروهای هنگ مرزی در میرجاوه گفت: بی شک مسئولیت این دست حوادث بر عهده دولت پاکستان است و قطعا پلیس تا تعیین تکلیف این وضعیت موضوع را پیگیری می نماید و از دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز خواهان پیگیری جدی این موضوع هستیم.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: ساعاتی پس از این اتفاق، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در منطقه حاضر و طی جلساتی با طرف پاکستانی ضمن اعلام مراتب اعتراض خود، آنها را مسئول این ناامنی دانسته و خواهان پیگیری این موضوع شد.

,
,
,

 

,

واکنش وزارت خارجه به حادثه تروریستی میرجاوه

, واکنش وزارت خارجه به حادثه تروریستی میرجاوه, واکنش وزارت خارجه به حادثه تروریستی میرجاوه, واکنش وزارت خارجه به حادثه تروریستی میرجاوه,

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تسلیت شهادت جمعی از پرسنل شجاع مرزبانی کشور در حمله اشرار مسلح در مرز پاکستان، با بازماندگان این شهدا، فرماندهان و پرسنل خدوم و شجاع نیروی انتظامی کشور ابراز همدردی کرد.

قاسمی اظهار داشت: انجام عملیات ایذایی و تروریستی از سوی اشرار مسلح و گروهک‌های ابراز دست مروجان شناخته شده خشونت و افراط و تکفیر از مرزهای ایران و پاکستان محکوم و غیرقابل پذیرش است و دولت پاکستان باید درباره نحوه حضور و عملیات این گروهک‌های شریر در خاک خود پاسخگو باشد.

قاسمی افزود: جا دارد کشورهایی که در ائتلاف‌های ضد تروریستی مشارکت می‌جویند پاسخ دهند چگونه از مقابله با گروهک‌ها و اشرار مسلح تروریستی در خاک خود عاجز هستند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری این موضوع از همه مجاری دیپلماتیک و سیاسی حق دفاع برای دفع شرارت را برای خود محفوظ می‌داند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه