اخبار داغ

توجه بیشتر به تولید و اشتغال لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران

توجه بیشتر به  تولید و اشتغال لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران
رونق تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران نیازمند میل بیشتر طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیاتی استان به سمت عرصه اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، مسؤولان نیز امسال باید تولید و اشتغال را مورد توجه جدی قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

دستگاه‌های اجرایی مازندران باید از طرح‌های پژوهشی که جنبه کاربردی دارد برای پیشرفت رونق اقتصادی در استان به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

طرح‌های پژوهشی در هر استانی باید با رعایت اصول علمی آمایش سرزمین تهیه شده و به کاهش مصرف‌گرایی در جامعه کمک کند.

دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی به کاهش وابستگی کشور به خارج در راستای رونق اقتصادی حرکت کنند.

سیدعلی ابوالحسنی دانشجوی دکتری مدیریت اقتصادی در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: اجرای الگوی اقتصادی باید بر مبنای اقتصاد دانش‌بنیان باشد تا جایگزینی برای اقتصاد نفتی ایجاد شود تا از این طریق شرایط برای ایجاد تولید و اشتغال فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی داشته باشند، افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینی، بخش اشتغال را پوشش داده و با تولید علم و گسترش آن در مرزهای دانش نقش خود را در این زمینه در تراز ملی و جهانی با برنامه‌ریزی دقیق ایفا کنند.

این دانشجوی رشته اقتصاد خاطرنشان کرد: در کشور ما نیروی انسانی باتجربه، جوان و متخصص محصول دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی وجود دارد اما تنها باید با برنامه‌ریزی بهتر از ظرفیت‌های موجود آن استفاده بهینه شود که در این زمینه نهادهای دولتی باید حمایت کنند.

این کارشناس یادآور شد: در ارتباط با تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باید دانشگاه با تجاری‌سازی فناوری و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین، شرایط لازم برای تحقق تولید و اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.

شهرام عابدی کارشناس علوم اجتماعی در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: طرح‌های تخصصی پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه‌های مختلف نظیر علوم انسانی، کشاورزی، علوم پزشکی، علوم فنون دریایی، فنی مهندسی و علوم پایه در دستگاه‌های مرتبط مورد بررسی و اجرا مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: مازندران با توجه به شرایط لازم در زمینه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و گردشگری باید سهم درآمدزایی بالایی در اقتصاد دنیا داشته باشد.

این کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به اینکه باید در مصرف تولیدات داخلی فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: برای صادرات نیز باید با هدف گذاری و تلاش گام برداشت.

این کارشناس یادآور شد: برای پویایی اقتصاد مقاومتی باید اقدامات لازم برای ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود.

به گزارش بلاغ، با توجه به رشد علم در دنیا باید از تکنولوژی‌های نوین برای رشد کسب و کارهای دانش بنیان استفاده کرد.

در این راستا باید دولت و مجلس از طرح‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی حمایت کنند چراکه شکوفایی هر اقتصادی در اجرای طرح‌های نوین است و در نتیجه شرایط اقتصادی برای اشتغال فراهم می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه