اخبار داغ

گزارشی از ارتباط اسرائیل با گروه‌های تروریستی؛

اظهاراتی که رابطه‌ی رژیم صهیونیستی با داعش را اثبات می‌کند/ اثبات حمایت رژیم جعلی اسرائیل از مخالفان اسد

اظهاراتی که رابطه‌ی رژیم صهیونیستی با داعش را اثبات می‌کند/ اثبات حمایت رژیم جعلی اسرائیل از مخالفان اسد
اظهارات وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی ثابت کرد که اسرائیل روابط نزدیکی با گروه تروریستی داعش دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، موشه یالون وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه روابط بین اسرائیل و گروه تروریستی داعش خجالت‌آور بوده و از این رو در رسانه‌ها منتشر نشده است، خاطر نشان کرد: "در شرایطی که ایران و روسیه علیه گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در سوریه در حال مبارزه هستند، اسرائیل باید سیاستی محتاطانه داشته باشد."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

یالون که پیش از این به دلیل اختلاف با بنیامین نتانیاهو از سمت خود استعفا داده بود در ادامه اظهاراتش مطرح کرد: "اسرائیل هم باید علاقه‌های خود را حفظ کند و هم در این روند دخالتی نداشته باشد. چون زمانی که از علاقه‌های یک طرف هماهنگ کنید به علاقه‌های طرف دیگر خیانت کرده‌اید. از این رو نیز ما به عنوان اسرائیل خط قرمزهای خود را مشخص کردیم. هر کسی که حق حاکمیت ما را نقض کند، بلافاصله به آن پاسخ خواهیم داد. اینگونه حملات بیشتر از مناطق تحت حاکمیت دولت اسد انجام می‌پذیرد اما زمانی که از منطقه تحت کنترل داعش به ما ضربه‌ای وارد شد، داعش بلافاصله از این اقدام خود عذرخواهی کرد."

,

رژیم صهیونیستی نزدیک به 50 سال است که تپه‌های جولانِ سوریه را به اشغال خود درآورده است، از این رو نیز دو کشور در وضعیت جنگ به سر می‌برند.

,

اگرچه اسرائیل به صورت مستقیم در جنگ داخلیِ بعد از «بهار عربی-بیداری اسلامی» دخالتی نکرد، لکن بیش از هزار شبه نظامی مخالفی که در جنوب سوریه در حال جنگ با دولت سوریه هستند، همواره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی معالجه شده‌اند. همچنین در بسیاری از این شبه نظامیان مخالف (معارض سوری) سلاح و مهمات ساخت اسرائیل یافت شده است.

,

, ,

اسرائیل برای ضعیف‌تر شدن دولت سوریه و نیروهای حزب الله که مورد حمایت ایران هستند، هر چه از دستش برآید انجام می‌دهد که حمایت از نیروهای مسلح معارض سوری نیز از جمله این اقدامات می‌باشد. چون که با این کار هم از دست حزب الله و دولت سوریه خلاص می‌شود و هم ادامه داشتن جنگ توجه کشورهای اسلامی را از اسرائیل و موضوع فلسطین دور می‌کند.

,

به معنای دیگر حمایت اسرائیل از معارضان سوری هرچند به صورت نیمه‌پنهان هم باشد، به نفع صهیونیست‌ها بوده و تصدیق شده است. اظهارات اخیر موشه یالون نیز حمایت اسرائیل از نیروهای مخالف اسد و همکاری نزدیک با آن‌ها را اثبات می‌کند.

,

پیش از این برخی مقامات رسمی کشورهای مختلف نیز ادعا کرده بودند که اسرائیل با مخالفان سوری روابط داشته است، حتی ادعاهایی نیز در خصوص حمایت صهیونیست‌ها از این تروریست‌ها وجود دارد.

,

این نیز چند واقعیت دیگر را آشکار می‌سازد:

,

اول اینکه، هیچ گروه مسلح و تروریستی خود به خود ایجاد نمی‌شود. در پشت پرده تمامی این گروه‌های تروریستی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف حضور دارند.

,

دوم اینکه، دولت‌ها در حقیقت نیز مانند ظاهر گروه‌های تروریستی را ظالم بر بشریّت نمی‌بینند. در زمان مورد نیاز از این گروه‌های تروریستی حداکثر استفاده را در جهت منافع خود می‌برند.

,

گفتنی است؛ ادوارد اسنودن یکی از اعضای سازمان اطلاعاتی آمریکا مطرح کرده بود که در پشت پرده تشکیل گروه تروریستی داعش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا و اسرائیل حضور دارند. اسنودن خاطر نشان کرده بود که داعش امنیت اسرائیل را در منطقه حفظ می‌کند.

,

با توجه به اظهارات اسنودن، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا و اسرائیل تمامی گروه‌های تروریستی جهان را با استراتژی "لانه زنبور" به یک جا جمع می‌کنند. این استراتژی تمامی گروه‌های مسلح خاورمیانه را که مخالف هم هستند، با یکدیگر درگیر می‌کند.

,

اسنودن حتی ادعا می‌کند که ابوبکر البغدادی رئیس گروه تروریستی داعش به مدت یک سال در اداره اطلاعات رژیم صهیونیستی تعلیم سیاسی و نظامی دیده و با سناتور مک‌کین نیز دیدار کرده بود.

,

هرچند اثبات این ادعاها در حال حاضر سخت است ولی اسناد در دست‌رس نشان می‌دهد که در داخل داعش و دیگر گروه‌های تروریستی نیروهای اطلاعاتی کشورهای مختلف از جمله روسیه که علیه داعش در حال مبارزه است، وجود دارند.

,

نتیجه اینکه اسرائیل در مدت این 6 سال بیشترین منفعت را از جنگ در سوریه برده است. زیرا تمامی گروه‌های مسلح خاورمیانه از جمله گروه‌های موجود در عراق، لبنان، فلسطین و سوریه که پیش از این علیه اسرائیل و برای آزادی فلسطین در حال جنگ بودند، در 6 سال اخیر با یکدیگر درگیر شده‌اند.

,

سوریه که به صورت حقیقی در حال جنگ با اسرائیل بود، ویران شده است. گروه‌های مسلح فلسطینی و لبنانی در حال حاضر در سوریه علیه همدگیر در حال جنگ هستند. ایران نیز به عنوان حامی مالی مقاومت فلسطین و لبنان هزینه زیادی در این 6 سال در سوریه صرف کرده است.

,

رژیم صهیونیستی نیز هر چند وقت یک بار با اساس قرار دادن تحدید حق حاکمیتش مواضع ارتش سوریه را مورد هدف قرار می‌دهد. مسئله فلسطین نیز هم اکنون در اولویت سه به بعد مسلمانان قرار گرفته و بهترین شرایط برای صهیونیست‌ها یعنی درگیری مسلمانان با یکدیگر به وجود آمده است.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه