اخبار داغ

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

بخش سلامت در کشور مظلوم واقع شد/ هزینه‌ در بخش سلامت، سرمایه‌گذاری است

بخش سلامت در کشور مظلوم واقع شد/ هزینه‌ در بخش سلامت، سرمایه‌گذاری است
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه هزینه‌ در بخش سلامت، سرمایه‌گذاری است نه هزینه، گفت: سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش سلامت و اقدامات پیشگیرانه، در درازمدت موجب کاهش هزینه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرساری، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در همایش بزرگ هفته سلامت در سالن هلال احمر استان مازندران، اظهار کرد: بخش سلامت در جامعه ما به لحاظ مختلف مظلوم است و متولی بخش سلامت تنها یک دستگاه نیست و دستگاه‌های مختلف با مداخله بیشتر مردم می‌توانند موجب بهتر شدن وضعیت شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرساری,

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: اگر مردم در کنار دستگاه متولی که همان وزارت بهداشت و نیز متولی سیاست‌گذاری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است قرار نگیرند، نمی‌توان به نتایج بهداشت و سلامت امیدوار بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در قانون‌نویسی و اعتبارات و دولت هم با ارائه لوایح می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای ارتقای سلامت جامعه فراهم کند، تصریح کرد: باید برای بخش سلامت جایگاه مناسب‌تری دیده شود، در عین حال بخش سلامت در مجلس، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون بهداشت و صحن علنی مجلس هم مورد اهمیت است و نگاه مثبتی به آن داریم.

یوسف‌نژاد با اشاره به برنامه پنج ساله ششم توسعه و اینکه در بودجه عمومی دولت به بخش سلامت توجه شده، درباره اجرای طرح پزشک خانواده در دیگر استان‌های کشور، گفت: در مازندران و فارس طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت مورد توجه قرار گرفت و بررسی‌های میدانی برای یافتن نقاط ضعف و مثبت در حال انجام است تا باید در بازبینی اجرایی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در طی چند سال اخیر در داخل کشور توجه ویژه‌ای به بخش سلامت شده و هزینه‌هایی هم صورت گرفته که رضایت نسبی در بخش درمان در بین مردم ایجاد کرده است، در حالی که مسیر ما باید توجه به بخش سلامت هم باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در پایان با اشاره به اینکه در مازندران توجه خوبی به بخش بهداشت و درمان شده است، بیان کرد: در مازندران در بخش سخت‌افزاری و توجه به مراکز بهداشت و درمانی در روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته و اطلاعات و آگاهی‌هایی به وزا و مسؤولان مرتبط در مجلس داده شد و تا حدودی زمینه‌های ذهنی فراهم شد تا واقع‌بینانه به مقوله سلامت پرداخته شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه