اخبار داغ

امام جمعه جیرفت تاکید کرد؛

عدالت محوری و ساده زیستی مسئولین از ویژگی های دولت اسلامی است/ اهمیت استکبارستیزی و حمایت از نهضت های آزادی بخش در حکومت اسلامی

عدالت محوری و ساده زیستی مسئولین از ویژگی های دولت اسلامی است/ اهمیت استکبارستیزی و حمایت از نهضت های آزادی بخش در حکومت اسلامی
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: دولت باید در امورات و وظایف خود اعم از سیاست داخلی و خارجی، توزیع بودجه، اقتصاد و ... عدالت را سرلوحه قرار دهد؛ همانطور که در کلام امیرالمومنین آمده توصیف و توضیح عدالت آسان است اما عمل به آن سخت می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا کرمی پور در گفتگو با ناب نیوز در خصوص ویژگی های دولت اسلامی با بیان اینکه حکومت اسلامی به معنای تبعیت کردن از قانون است، گفت: قانون در راس همه امور است که  باید اجرای قانون و عمل کردن به آن مدنظر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

عدالت محوری؛ مهم ترین ویژگی دولت اسلامی

, عدالت محوری؛ مهم ترین ویژگی دولت اسلامی,

امام جمعه شهرستان جیرفت اولین ویژگی دولت اسلامی را عدالت محوری دانست و تصریح کرد: دولت باید در امورات و وظایف خود اعم از سیاست داخلی و خارجی، توزیع بودجه، اقتصاد و ... عدالت را سرلوحه قرار دهد؛ همانطور که در کلام امیرالمومنین آمده توصیف و توضیح عدالت آسان است اما عمل به آن سخت می باشد.

,

وی عنوان کرد: ویژگی دیگر دولت در حکومت اسلامی، اجرای قانون است؛ دولت باید براساس قانونی که شرع  در اختیار قرار می دهد حرکت کند و آنچه که باید مدنظر دولتمردان ما قرار گیرد، قرآن، روایات و همچنین قانون اساسی است.

,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور با اشاره به اینکه جمهوری به معنای مردمی بودن است، ویژگی سوم دولت اسلامی را مردمی بودن بیان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی یعنی مردمی که براساس قوانین اسلامی، حکومتی تشکیل داده اند لذا اگر قرار باشد شعار مردمی بودن داده شود اما دولتمردان با مردم نباشند، این حکومت جمهوری نیست پس دولت باید مردمی بودن خود را ثابت کند.

,

ساده زیستی وتوجه به محرومین از ویژگی های دولت اسلامی است

, ساده زیستی وتوجه به محرومین از ویژگی های دولت اسلامی است,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توصیه های بسیاری برای دولت اسلامی دارند، تشریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های دولت اسلامی که باید دولتمردان به آن اهمیت دهند، ساده زیستی مسئولین است که امیرالمومنین در نامه های متعدد به استانداران و فرمانداران خود به ساده زیستی تاکید داشتند.

,

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه امام علی (ع) توصیه داشتند مسئولین با سرمایه داران نشست و برخواست نداشته و همراه با مردم عادی باشند، ابراز کرد: امام خمینی (ره) نیز در این رابطه تاکید بسیار دارند و می فرمایند حکومت ما حکومت پابرهنگان و کوخ نشینان است؛ کسانی که سختی کشیده اند تا توانستیم این حکومت را تشکیل دهیم ورهبر انقلاب نیز در توجه به محرومین توصیه دارند.

,

تاکید قرآن بر اهمیت استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت زمان

, تاکید قرآن بر اهمیت استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت زمان,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور به اهمیت استکبارستیزی در دولت اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند در قرآن به استکبارستیزی سفارش کرده کمااینکه اولین کار پیامبران مبارزه با طاغوت های زمان بوده است و پیامبران بزرگ در زمان خود طاغوت هایی داشته اند که با آن مبارزه کردند.

,

وی با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری افزود: معظم له فرمودند دولتی که در آینده مردم به آن رای می دهند و شعار نامزدهای ریاست جمهوری باید بر این اساس باشد که اقتصاد مملکت را بر مبنای داخل کشور پایه گذاری کنند ونباید منتظر خارج از مرز برای درست شدن اقتصاد باشند.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: حکومت اسلامی باید از نهضت های آزادی بخشی در جهان حمایت کند تا از زیر یوغ استعمارگران خود را رها کنند؛ اینکه دشمنان ما جمهوری اسلامی را تروریسم معرفی می کنند، به دلیل حمایت آن از مردم در حال مبارزه با مستکبرین است.

,

امام جمعه جیرفت با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای خاطرنشان کرد: رای مردم پشتوانه نظام است و هرچه افراد بیشتری پای صندوق رای حضور داشته باشند، بر عظمت و شوکت انقلاب و قدرت خارجی و داخلی نظام افزوده خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه