اخبار داغ

سرتنگ لیراب؛ جایی که محرومیت فریاد می زند/چشمانی که منتظر حضور مسئولان است + تصاویر

سرتنگ لیراب؛ جایی که محرومیت فریاد می زند/چشمانی که منتظر حضور مسئولان است + تصاویر
اهالی روستای سرتنگ لیراب با بیان اینکه، تاکنون به ما امکاناتی ارائه داده نشد، بیان کردند: با گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی از آب شرب، برق و مهمتر از همه راه ارتباطی محروم هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهالی روستای سرتنگ لیراب با بیان اینکه، تاکنون به ما امکاناتی ارائه داده نشد، بیان کردند: با گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی از آب شرب،  برق و مهمتر از همه راه ارتباطی محروم هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

اهالی روستای سرتنگ لیراب با بیان اینکه، تاکنون به ما امکاناتی ارائه داده نشد، بیان کردند: با گذشت 38 سال  از انقلاب اسلامی از  آب شرب،  برق و مهمتر از همه راه ارتباطی محروم هستیم.

,

اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه، سالهاست در این منطقه بدون از امکانات اولیه، آب، برق، راه ارتباطی و تلفن به سر می برند، اضافه کردند: امید ما از خدا و بعد به مسئولان است که به روستای ما حداقل امکانات را برسانند تا در این منطقه بتوانیم در آرامش زندگی کنیم.

,

به گزارش خبرنگار در یک روز متفاوت و ان هم بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی بالاخره زمینه یک سفر فراهم شده و این سفر را می توان عزیمت پرماجرا نام گذاشت.

,

از شهر دیشموک تا روستای لیراب را با  خودرو طی کرده و از روستای لیراب مسیر ارتباطی را با پای پیاده ادامه دادیم.

,

به ما گفتند بعد از یک ساعت پیاده روی به روستای سرتنگ لیراب خواهیم رسید.

,

, ,

مسیر سخت و صعب العبور سرتنگ لیراب را با مشقت در حال گذر بوده و همچنان کوه  و کوه را پشت سر می گذاشتیم.

,

به هر منطقه ای رسیدیم، دهیار لیراب برای امید دادن به ما؛ بیان می کرد: پشت آن کوه روستای سرتنگ است!

,

, ,

ولی ظاهر قضییه با گفته های دهیار همخوانی نداشت.

,

کوه های سر به فلک کشیده، درختان گوناگون و به ویژه بلوط های فراوان، رودهای جاری و پر از آب، آبشارهای زیبا و جذاب، مناطق بکر را یکی پشت دیگری، پیاده روی کرده و از کنار آنها گذر کردیم.

,

, ,

مقصدی را در ذهن خود تصور کردم با پتانسیل های فراوان در نبود امکانات  که در آخرهمینطور هم شده است.

,

, ,

مسیر یک ساعت پیش بینی شده را به دو ساعت و البته بعد از فراز و نشیب های فراوان به پایان رسانده و به روستای سرتنگ لیراب رسیدیم.

,

روستایی با خانوارهای پراکنده را نظاره گر شدیم و انگار که در این دوردست جامعه‌ای متفاوت را می بینیم.

,

, ,

به میان مردم رفته و اوضاع منطقه را از آنها جویا شدیم.

,

, ,

غریب نوروزی ساکن روستای سرتنگ در گفتگو با خبرنگار با اینکه 42سال سن دارم و  از زمان تولد تا کنون در این روستای زندگی می کنم، افزود: منبع درآمد اهالی این روستا دامداری و بعضا کارگری در شهرهای همجوار استان است.

,

وی بیان کرد: چند فرزند دختر و پسر دارم؛ به دلیل نبود امکانات و وضع ضعیف مالی همه بعد از گذراندن دوران ابتدایی مجبور به ترک تحصیل شدند.

,

کاکاخان قادریان طلب یکی دیگر از کهنسالان روستای سرتنگ با بیان اینکه بیش از 65 سال سن دارد، تصریح کرد: از ابتدا تاکنون در این منطقه محروم و مظلوم زندگی می کنیم.

,

وی افزود: سالهاست در این منطقه پرآب و علف ولی محروم از امکانات زندگی میکنیم و چندین نفر از اهالی به دلیل نبود راه ارتباطی در زمستان به این جهت که بیمار شده و امکانات انتقال به بیمارستان را نبود، جان خود را از دست دادند.

,

, ,

قادریان طلب تصریح کرد: والله در زمستان که از هر طرف راه ارتباطی این روستا قطع می شود و نه راه داریم و نه مکانی؛ مرگ را لمس کرده و با چشمان خود می نگریم.

,

محمد پناه 27 ساله از جوانان ساکن در روستای سرتنگ لیراب اظهار کرد: این روستا حتی از ابتدایی ترین امکانات هم محروم است و تنها وسیله مردم این منطقه، فانوس دستی است.

,

وی، به عدم راه ارتباطی، برق، آب شرب لوله کشی و عدم آنتن دهی شبکه تلفن همراه را از مهمترین معضلات منطقه عنوان کرد و گفت: باتوجه به پتانسیل موجود در این روستا، درصورت فراهم شدن امکانات اولیه از جمله راه ارتباطی و برق بسیاری از مشکلات مرتفع و انگیزه مردم را برای ماندن در روستا مهیا خواهد کرد.

,

شیرزاد رازی پناه دانش اموز کلاس دوم ابتدایی با اشاره به آرزوهای کودکانه خود برای روستای سرتنگ لیراب ، اضافه کرد: دوست دارم برق باشد و تلویزیون نگاه کنم و آرزو دارم راه ارتباطی روستای ما تسهیل شود.

,

, ,

مادری؛ با انتقاد شدید از مسئولان به دلیل نبود امکانات، گفت: سالهاست که در این روستا زندگی می کنیم و از همه امکانات محروم و مظلوم هستیم.

,

این خانم با بیان اینکه، نه برق، نه آب و نه راه ارتباطی خوبی داریم، بیان کرد: فرزندان من آرزوی میوه دارند و علاج ندارم.

,

خانم آفتاب وکیلی هم در این رابطه با بیان اینکه، آه در بساط نداریم، گفت: باوجود اینکه در همه انتخابات مردم این روستا حضور صددرصدی دارند ولی از امکانات اولیه محروم هستند.

,

و این بود گوشه ای از محرومیت و مظلومیت اهالی ساکن روستای سرتنگ واقع در منطقه صعب العبور و دورافتاده از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه می باشد.

,

امید است مسئولان در اسرع وقت برای تسهیل حداقل راه ارتباطی این مردم، اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,
 
 

گزارش و عکس از وحید آهنگ

انتهای پیام/
,
 
 

گزارش و عکس از وحید آهنگ

انتهای پیام/
,
 
 

گزارش و عکس از وحید آهنگ

انتهای پیام/
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
 
,
, ,
, ,
 
,

گزارش و عکس از وحید آهنگ

,

گزارش و عکس از وحید آهنگ

,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه