اخبار داغ

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی؛

برگزاری نمایشگاه مطبوعات و کتاب در خدابنده+تصاویر

برگزاری نمایشگاه مطبوعات و کتاب در خدابنده+تصاویر
دانش‌آموزان مدرسه سعادت شهر سهرورد شهرستان خدابنده، میزبان نمایشگاه مطبوعات و کتاب در مدرسه خود بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،دانش‌آموزان مدرسه سعادت شهر سهرورد شهرستان خدابنده، میزبان نمایشگاه مطبوعات و کتاب در مدرسه خود بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از اشراق۲۴،دانش‌آموزان مدرسه سعادت شهر سهرورد شهرستان خدابنده، میزبان نمایشگاه مطبوعات و کتاب در مدرسه خود بودند., اشراق۲۴,

محمد برجی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده نیز از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اهدای کتاب تقدیر و تشکر کرد و گفت: در این نمایشگاه ۲۰۰ نسخه کتاب با ۲۰۰عنوان و با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز در مدرسه سعادت برگزار شد و در پایان این نمایشگاه به تمامی دانش‌آموزان کتاب اهدا شد.

,

, ,

وی ادامه داد: کتاب یکی از زیباترین و مهم ‏ترین جلوه ‏های فرهنگی و از گرانسنگ ‏ترین پدیده ‏ها و میراث بشری است و شکوه این ارزش را باید در تابش اَلَّذی عَلَّمَ بِالقَلَم جستجو کرد زیرا خداوند یگانه به قلم و حرمتش سوگند یاد کرده و معجزه همیشه جاوید آخرین سفیر سعادت را کتاب آسمانی دانسته است.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: خواندن یک کتاب، هجی کردن کلمات آن است، کتاب خواندن، فهمیدن است و فرد با خواندن کتاب باید نور دانستن را در خود احساس کرده و پرده از ندانستنی‌هایش کنار رود و این حس در فرد جوشش کند که چیزی به دست آورده‌ و رازی برایش گشوده شده است.

,

, ,

وی گفت: از اهداف برپایی این نمایشگاه، تشویق و ترغیب دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان آنان به کتاب و ارتقای سطح معلومات و آگاهی افراد است.
برجی به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی  اشاره کرد و افزود: دین و فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد.

,
,

رئیس اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده به فرمایشات حضرت علی علیه السلام اولین امام شیعیان درباره کتاب اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند””کسی که با کتاب ها آرامش می یابد هرگز آسایش از او سلب نمی شود.”

,

, ,

وی ادامه داد: در قرآن و اسلام، کتاب و کتابخوانی از جایگاهی بس عظیم برخوردار است و بررسی آماری محتوای کلام ‌الله مجید نشان داده، که واژه کتاب به اشکال مختلف ۲۵۵ بار، واژه علم ۵۸۲ بار، واژه قلم ۲ بار، و واژه اقرأ ۳ بار در قرآن تکرار شده است و اولین سوره ای که بر پیامبر اعظم نازل شد سوره علق بود که با کلمه “اقراء” آغاز  می شود و این خود نیز نشانگر اهمیت بالای کتاب و کتابخوانی و لزوم توجه بیش از پیش به این مقوله است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه