اخبار داغ

۳۱ هزار نفر متقاضی کار در چهارمحال و بختیاری

۳۱ هزار نفر متقاضی کار در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت:طی دو سال اخیر ۳۱ هزار نفر در چهار محال و بختیاری متقاضی کار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ سید عباس جزایری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: جمعیت بیکار در این استان 63 هزار و 500 نفر اعلام شده است .

وی با اشاره به اینکه 251 هزار و 950 نفر اشتغال ایجاد شده است تصریح کرد: تا کنون 14 هزار و 231 نفر به شاغلین اضافه شده است.

جزایری ادامه داد: 31 هزار نفر به جمعیت فعال اضافه و 12 هزار و 700 نفر جویای کار  در سامانه ثبت شده است.

وی  میزان نرخ مشارکت در سال 94 را بیش از 36 درصد  عنوان کرد و گفت: سال گذشته نرخ  39.4 درصد بوده که 3.3 درصد افزایش یافته است.

جزایری با اشاره به اینکه در طول برنامه ششم توسعه باید برنامه‌ریزی شود تا نرخ بیکاری به 7 درصد برسد عنوان کرد: در همین راستا به طور میانگین باید سالانه 18 هزار شغل ایجاد شود.

وی افزود: اگر بخواهیم 18 هزار و 150 شغل ایجاد کنیم باید در طول چهار سال  برنامه ریزی کاملی صورت گیرد که سالانه هفت درصد اشتغال اضافه شود.

جزایری با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار نفر شغل در این استان ایجاد شده است  بیان داشت: در طول چهار سال تا پایان سال 95 40 هزار و 430 نفر طبق آمار شغل ایجاد شده و به جمعیت شاغل اضافه گردید.

وی با اشاره به اینکه در سه مرحله سبد حمایت غذایی بین کارگران توزیع شده است اذعان داشت: سبد کالا بین 52 هزار و 972 خانوار توزیع شد.

جزایری با بیان اینکه 25 درصد سهم اشتغال در استان مربوط به صنعت ساختمان است، ادامه داد: رکود صنعت ساختمان و امید برای ایجاد کار سبب افزایش نرخ بیکاری در استان شده است.

وی با اشاره به شاغلان بیمه‌شده در استان افزود: 156 هزار بیمه شده و 90 هزار کارگر اصلی یا اجباری در استان شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرونده‌های ایجاد شده در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته آراء هیئت تشخیص‌ 1670 مورد بود که 604 پرونده بین کارگر و کارفرما منجر به سازش شد و 298 پرونده اعتراض شد که از مجموع 298 پرونده مجددا 61 پرونده منجر به سازش و مابقی منجر به صدور رای شد.

جزایری با اشاره به تعداد حوادث ناشی از کار خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته 40 حادثه ناشی از کار گزارش شد و این میزان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته چرا که نظارت بازرسان بیش از پیش شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات گفت: سال گذشته 362 میلیارد تومان از بخش اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید به 295 کارگاه تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/

, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه