اخبار داغ

در آیین افتتاح زورخانه ذوالفقار خمینی شهر مطرح شد؛

افتتاح یک مرکز ورزشی برابر بسته شدن یک بند زندان/ فعالیت ۵۵هیئت ورزشی در شهرستان خمینی شهر

افتتاح یک مرکز ورزشی برابر بسته شدن یک بند زندان/ فعالیت ۵۵هیئت ورزشی در شهرستان خمینی شهر
زرگرپور با بیان اینکه افتتاح یک مرکز ورزشی برابر بسته شدن یک بند زندان است، گفت: سیاست دولت در برخورد با آسیب های اجتماعی، پیش گیری و مشارکت مردم در مبارزه با آسیب های اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قلمکده؛ آیین افتتاح زورخانه ذوالفقار خمینی شهر عصر روزگذشته همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , قلمکده, ؛ آیین افتتاح زورخانه ذوالفقار خمینی شهر عصر روزگذشته همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.,

استاندار اصفهان در این مراسم با بیان اینکه هرچه امنیت و آرامش و برکات داریم به خاطر خون شهدای گرانقدر است که شهرستان خمینی شهر نیز در ایثار و شهادت جایگاه ویژه ای در استان و کشور دارد، گفت: به برکت مقاومت و ولایتمداری مردم در آرامش و امنیت زندگی می کنیم و در همه مراحل نظام در انقلاب، جنگ تحمیلی، سازندگی ها و عرصه های مختلف پیشرو بوده، علما و بزرگان زیادی از این خطه برخاسته اند که نشان دهنده ویژگی ها و ظرفیت های مختلف مردم خمینی شهر است.

,

رسول زرگرپور با بیان اینکه ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی در کشور یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، افزود: طلاق، فساد، اعتیاد، قتل و دزدی و حدود 18 آسیب اجتماعی مهم در کشور شناسایی شده که 4آسیب اجتماعی به عنوان اولویت مقابله با آنها انتخاب شده و در دستور کار دولت قرار گرفته که مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

,

وی با اعلام اینکه نرخ ابتلا به اعتیاد در کشور 2.6درصد و در استان اصفهان 1.9درصد است، اظهار کرد: مسائل حاشیه نشینی در اصفهان نسبت برخی از استان های کشور کاهش دارد که شرایط مذهبی و فرهنگی بر آن موثر است.

,

استاندار اصفهان اضافه کرد: سیاستی که دولت در رابطه با آسیب های اجتماعی پیش گرفته، اجتماعی کردن مبارزه و برخورد با این آسیب ها و مشارکت همه مردم در این عرصه است؛ پیش گیری از بروز آسیب های اجتماعی نیز یکی از دیگر سیاست ها است که یکی از راه های موثر در آن ورزش است.

,

زرگرپور گفت: استان اصفهان رتبه اول ایثارگری را داشته و جایگاه خاصی در ولایتمداری و دینداری را دارد که این ویژگی ها باعث شده از متوسط کشور در بحث آسیب های اجتماعی پایین تر باشد.

,

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل فرهنگی و ورزشی برای کشور مهم است و می تواند جلوی گسترش آسیب های اجتماعی را بگیرد، تصریح کرد: هر مدرسه ای که در استان اصفهان افتتاح شود درب یک سلول زندان بسته می شود و اگر یک مرکز ورزشی افتتاح شود درب یک بند زندان بسته می شود.

,

استاندار با بیان اینکه در ورزش باستانی و پهلوانی، پرورش جسمی و روحی انجام می شود، اضافه کرد: جوانان دارای شور و نشاط هستند که باید تخلیه شود؛ ایجاد بسترهای فرهنگی، هنری، ورزشی برای جوانان، آن ها را از آسیب های اجتماعی دور می کند.

,

وی افزود: ورزش باستانی باعث رشد و آموزش صفات دلاوری و پهلوانی، شجاعت و مردانگی، غیرت و ایثار در جوانان می شود که این صفات نیز از ویژگی های حضرت علی (ع) است و باید ورزش زورخانه ای در استان اصفهان توسعه پیدا کند.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه از ظرفیت های شهرستان خمینی شهر وجود خیران ورزشی است، گفت: در شهرستان خمینی شهر خیران بسیار زیادی فعالیت دارند که در این 3سال کمک بسیاری در حوزه ورزش داشتند.

,

محمد سلطان حسینی با اعلام اینکه در سه سال گذشته حدود 350پروژه ناتمام در استان اصفهان وجود داشت، افزود: نزدیک به یکصد پروژه را خیران و بخش های خصوصی در سطح استان به عهده گرفتند تا تکمیل و به بهره برداری برسند.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان اصفهان از بزرگترین پروژه هایی بود که سال های بسیاری ناتمام مانده بود، اضافه کرد: از لحاظ بودجه ای با بسیاری از استان های کوچک برابری داریم اما با مدیریت مسئولان پرتلاش استان و کمک خیران بهترین عملکرد را در بین استان ها داشته باشیم، برای توسعه و ادامه راه نیاز به کمک بیشتر مسئولان و یاری خیران حوزه ورزش استان اصفهان هستیم.

,

مجتبی راعی با بیان اینکه این مجموعه ورزشی از مطالبات مردم و ورزشکاران این محله بود، گفت: در شهرستان خمینی شهر پنجاه و پنج هیئت ورزشی فعالیت دارند و نزدیک به چهل باشگاه خصوصی در رشته های مختلف ورزشی ایجاد شده که بر اساس بیمه ورزشی 15هزار ورزشکار در شهرستان سازمان یافته اند.

,

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران این خطه در رشته های مختلف ورزشی مدال آور بوده و همچنین داوران، اساتید و مربیان ورزشی از این شهرستان در سطح استان و کشور فعالیت دارند، افزود: ورزش پهلوانی با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه ای که دارد و از ابعاد معنوی برخوردار است، در بین مردم مذهبی خمینی شهر نیز جایگاه خاصی دارد.

,

 مجموعه فرهنگی ورزشی و زورخانه ذوالفقار محله آدریان خمینی شهرهمزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) با حضور استاندار اصفهان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان شهرستان و جمعی از ورزشکاران افتتاح و به بهره برداری رسید.

,

انتهای پیام/ 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه