اخبار داغ

استاد دانشگاه اصفهان خبرداد؛

تشکیل اولین قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی در اصفهان/ فعال شدن مباحث فرهنگی موجب تسهیل روند اجرایی اقتصاد مقاومتی است

تشکیل اولین قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی در اصفهان/ فعال شدن مباحث فرهنگی موجب تسهیل روند اجرایی اقتصاد مقاومتی است
طغیانی گفت: ایده اولیه قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی، اقدامی منظم و تشکیلاتی برای سنین مختلف با جایگاه‌ها و شئون متفاوت خواهد بود تا بتوان این جریان سازی فرهنگی را در قالب‌های متنوع ارائه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو خبرنگار صاحب نیوز با بیان این که یکی از زمینه‌های مغفول مانده در اقتصاد مقاومتی  مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: موضوعات مطرح‌شده در اقتصاد مقاومتی به‌طور عمده حول محور مباحث اجرایی و تا حدودی قانون‌گذاری قرارگرفته و به مباحث فرهنگی کم‌تر پرداخته‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, استاد دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو خبرنگار , صاحب نیوز,  با بیان این که یکی از زمینه‌های مغفول مانده در اقتصاد مقاومتی  مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی است، اظهار کرد: موضوعات مطرح‌شده در اقتصاد مقاومتی به‌طور عمده حول محور مباحث اجرایی و تا حدودی قانون‌گذاری قرارگرفته و به مباحث فرهنگی کم‌تر پرداخته‌شده است.,

مهدی طغیانی با اشاره به اهمیت جنبه‌های فرهنگی در زمینه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: فعال شدن مباحث فرهنگی در اقتصاد مقاومتی موجب تسهیل روند اجرایی، تقنینی و قضایی آن در سطح جامعه می‌شود.

,

وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در همه حوزه‌ها، خاطرنشان کرد: ایده اولیه قرارگاه فرهنگی اقتصاد مقاومتی، یک اقدام منظم تشکیلاتی برای سنین مختلف با جایگاه‌ها و شئون متفاوت خواهد بود تا بتوان این جریان سازی فرهنگی را در قالب‌های متنوع ارائه داد.

,

این استاد دانشگاه در ادامه به اهمیت کار قرارگاهی در این زمینه اشاره کرد و افزود: متمرکز بودن، جلوگیری از موازی کاری و تکرار، اقدامات عمیق و عدم نیاز به تکرار مکرر تجربه‌های یکسان ازجمله محاسن کار قرارگاهی است.

,

طغیانی با بیان این که در این قرارگاه هم اقدامات پژوهشی و تولید محتوا و هم اقدامات ترویجی و برنامه‌ریزی انجام می‌شود، اظهار کرد: پیشنهاد اولیه این قرارگاه به سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان ارائه‌شده تا تحت عنوان زیرمجموعه کارگروه اقتصاد مقاومتی مجمع بسیج استان تشکیل شود؛ در صورت موافقت فرماندهی و هیئت‌رئیسه مجمع، این قرارگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

,

وی با تشریح لایه‌های مختلف این قرارگاه، ادامه داد: لایه اولیه این قرارگاه از اقشار مختلف بسیج ازجمله بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، کارمندان، فرهنگیان، صنعت گران، مهندسین، اصناف و اساتید تشکیل خواهد شد.

,

استاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی موجود در جامعه ازجمله آموزش‌وپرورش، صداوسیما، ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و.. در لایه دوم  قرار دارند که با توسعه این قرارگاه ارتباط با این دستگاه‌ها برقرار و گسترش می‌یابد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه