اخبار داغ

باری که بر دوش محیط زیست سنگینی می‌کند؛

نخاله‌های ساختمانی؛ مهمان ناخوانده اراضی کشاورزی+عکس

نخاله‌های ساختمانی؛ مهمان ناخوانده اراضی کشاورزی+عکس
عدم توجه برخی از همشهریان در تخلیه نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی، دلخوشی کشت و کار را از اندک زارعان و کشاورزان فراهانی ربوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ در سالهای اخیر کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی ها سبب شد تا بخش عمده دشت حاصلخیز فراهان رونق گذشته را نداشته باشند، در کنار این مشکلات عدم توجه برخی از همشهریان در تخلیه نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی، دلخوشی کشت و کار را از اندک زارعان و کشاورزان این منطقه ربوده و عرق خستگی را برتنشان خشک کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

تکه پاره های آجر، آهن، سنگ و سیمان چیزی است که از دل این ساخت و سازها بر سر این خوشه گندم و جو، روییدن را از زمین گرفته است.

,

, ,

تجاوز به حریم کشت و کار آن هم گندم و جو چیزی نیست که به سادگی از کنار آن گذشت و دل هر انسان منصفی را به درد می آورد چه برسد به کشاورزی که رنج بازوی او زیر خروارها نخاله مدفون می شود.

,

از بین رفتن محصولات یک روی سکه است و آنچه از همه مهمتر است، تخریب زمین های کشاورزی بوده که در میان گچ و سیمان و نخاله های ساختمانی به شوره زار تبدیل می شوند.

,

فرمهینی، یکی از کشاورزان فراهانی گفت: افراد ناشناس نخاله های ساختمانی را در این اراضی رها می کنند و چاره ای جز آه و حسرت برای کشاورزان باقی نمی گذارند.

,

وی افزود: به دلیل ساخت و سازهای شهرک قائم در مجاورت اراضی کشاورزی، برخی از افراد اقدام به تخلیه نخاله ها در جوار اراضی کشاورزی می کنند و این نخاله ها به تدریج وارد زمین های کشاورزی شده است.

,

علی خسروان، مسئول حفاظت از محیط زیست شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: طبق قانون ماده ۷ مدیریت پسماند، مدیریت پسماند در محدوده شهری با شهرداری ها و در خارج از آن بر عهده بخشداری ها است.

,

وی افزود: تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی، تبعات زیست محیطی نیز را در پی دارد و محیط زیست شهرستان هم این موضوع را پیگیری می کند.

,

رضا سربندی، شهردار فرمهین گفت: شهرداری به صورت مقطعی اقدام به پاکسازی این محل ها می کند.

,

وی اظهار کرد: تعداد نیروهای شهرداری آنقدر زیاد نیست که به صورت مستمر این زمین ها را پاکسازی کنند.

,

سربندی اظهار کرد: از زمان مسئولیت در شهرداری بالغ بر صد کامیون نخاله از اطراف شهر جمع آوری شده است.

,

شهردار فرمهین اظهار کرد: محل تخلیه نخاله های ساختمانی در بهترین موقعیت و دسترس شهروندان برای تخلیه نخاله در نظر گرفته شده است.

,

وی بیان کرد: تعداد ۲ تراکتور در شهر که تخلیه نخاله های ساختمانی را در اطراف شهر انجام می دادند، به مراجع قضایی معرفی شدند و از آنها برای جلوگیری از این اقدام تعهد گرفته شده است و در صورت مشاهده تخلیه نخاله های ساختمانی در اراضی کشاورزی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

,

اما متاسفانه با وجود تدابیری که مسئولان اندیشیده اند، همچنان نخاله های ساختمانی گلوی اراضی کشاورزی را می فشارد. به نظر می رسد باید اقدامات سخت گیرانه تری در این مورد لحاظ شود چرا که فعالیت کشاورزان را مختل کرده است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه