اخبار داغ

زباله های بیمارستانی، تهدیدی جدی برای طبیعت و انسان+ تصاویر

زباله های بیمارستانی، تهدیدی جدی برای طبیعت و انسان+ تصاویر
سال هاست در سایه سکوت، طبیعت های زیبای لردگان، میزبان این زباله های خطرناک شده است، زباله هایی که مانند زباله های عادی، معمولا بدون کوچکترین تغییر با زباله های دیگر دفن می شوند و دل این جنگل ها و طبیعت بکر را خراشیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بیشترین توجه به ارتقاء سلامت و طرح تحول نظام سلامت معطوف شد و وزارت بهداشت به سراغ کاهش هزینه های درمانی و افزایش کیفیت خدمات رفت تا رضایت بیماران و جامعه را بدست آورد. اما در حاشیه سکوت و غفلت ها، این بمب های میکروبی هستند که در دامان طبیعت دفن می گردند و آینده نامشخصی را نشان می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام لردگان,

,
, , ,
 
,
با وجود روش های نوین جهانی امحاء پسماندهای بیمارستانی، در بسیاری از مناطق کشور، این پسماندهای خطرناک همچنان به روش سنتی "دفن " می گردنند. دفن پسماندهای بیمارستانی، علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی و آب های زیرزمینی، خطر گسترش برخی از بیماری ها را در پی دارد و ادامه شیوه های کنونی در کشور می تواند عواقب وپیامدهای جبران ناپذیری بدنبال داشته باشد.
,
 
,

,
, , ,

 
,
,
افزایش بیماری های عفونی و تهدید ایمنی غذایی شاید به یک دهه نرسد که گریبان شهروندان را در گوشه و کنار کشور بگیرد، آنچه که امروز نیز کم و بیش شنیده می شود و معطوف به آب های آلوده در تولید محصولات کشاورزی است در آینده خاک، هوا و آب های زیرزمینی را نیز درگیر خواهد کرد.

بیمارستان ها، مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه ها زباله های خود را به کجا می برند؟ چگونه آن را بی خطر می کنند؟ روزانه چند تن از زباله های عفونی در شهر و استان جا بجا می شوند؟ اصلا چه کسی مسئول مدیریت این پسماندهای خطـرناک است؟ این ها شاید سوالاتی باشد که ذهن شما را هم درگیر کرده باشد و باید برای یافتن جواب تلاش کرد.
,
,
,

 
,
,
, , ,
 
,
 
,

اکنون زمان آن رسیده تا این معضل دامن گیر را دنبال کرد و آنچه که امروز با هزینه کمتر قابل پیشگیری و کنترل است، آینده فرزندان ما را از مخاطرات ناشی از آن دور نماید.

اطلاع رسانی و شفاف سازی همیشه کلید حل مشکلات و اعتماد ملت بوده و در این سال با گام های استوار و مدیریت بحران آرامش و امنیت سلامت خانواده ها را محقق کرد.
,
,
,
,
 
,
 
,








, , ,
,
, , ,
,
, , ,
,
, , ,
,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه