اخبار داغ

وزیر نیرو در افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور مطرح کرد:

فعالیت ۴۹۰ تولید کننده خصوصی در تولید انرژی های تجدید پذیر/ امضای قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله وزارت نیرو با تولیدکنندگان برق خورشیدی

فعالیت ۴۹۰ تولید کننده خصوصی در تولید انرژی های تجدید پذیر/ امضای قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله وزارت نیرو با تولیدکنندگان برق خورشیدی
چیت چیان گفت: تولید کنندگانی که از تجهیزات داخل کشور برای ساخت نیروگاه های خورشیدی استفاده کنند تا ۳۰ درصد می‌توانند قیمت بیشتری برای برق تولیدی خود هزینه دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اصفهان شرق؛ وزیر نیرو صبح امروز در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی کشور، وجود انرژی های تجدید پذیر را یکی از نعمت های مهم عنوان کرد و گفت: خورشید، باد، آب های زیر زمینی گرم و زباله های شهری از جمله انرژی های تجدید پذیر در کشور هستند که به وفور در بیشتر مناطق یافت می شوند و با بهره برداری از آن برای تولید انرژی می توان آلودگی به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی شهرها را رفع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

حمید چیت چیان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر توجه ویژه ای به انرژی ای تجدید پذیر شده است، اظهار کرد: ظرفیت انرژی تجدید پذیر امروز به 2/9 برابر ابتدای دولت یازدهم رسیده است و در این زمینه امروز شاهد افتتاح نیروگاه 10 مگاواتی به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور هستیم و همچنین به زودی نیز نیروگاه 30 مگاواتی در جاجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

,

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم فقط سه تولید کننده خصوصی در تولید انرژی تجدید پذیر داشتیم، افزود: امروز شاهد فعالیت 490 تولید کننده بخش خصوصی در انرژی تجدید پذیر هستیم به نوعی که تولید برق از این انرژی می تواند آینده کشور در این بخش را تضمین کند.

,

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از برکات نیروگاه های خورشیدی، رفع آلودگی هوا در شهرها و روستاهای کشور است، تاکید کرد: این نوع تولید برق متکی به منابعی است که در هر منطقه وجود دارد و در زمانی که در برخی شهرها شاهد شرایط غیر قابل تحمل وارونگی هوا هستیم، با وجود تعدد این نیروگاه ها می توان رفع آلودگی هوا را شاهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه امنیت عرضه انرژی با انرژی های تجدید پذیر ارتقا می یابد، بیان کرد: امروز امنیتی که در جرقویه برای تامین نیاز مردم است، بیشتر از شهر اصفهان بوده و این نوع تولید برق متکی بر منابع منطقه است، چرا که زمانی که از این نوع انرژی برای تولید برق استفاده کنیم در صورت بروز حادثه این نیروگاه‌ها تامین کمبود می‌کند.

,

چیت چیان تصریح کرد: تولید متمرکز برق، علاوه بر اینکه نیازمند گاز و دیگر سوخت‌های فسیلی است در رسیدن به دیگر مناطق نیازمند خطوط انتقال برق نیز هست و در زمان گرد و غبار مشکلاتی نظیر جریان قطع برق خوزستان ممکن است به وجود آید ولی وجود این نوع نیروگاه‌ها این امکان را دارند که هر خانه‌ای بتواند برای خود برق تولید کند و مشکل قطعی برق کاهش یابد.

,

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو قرارداد خرید 20 ساله برق از تولید کنندگان انرژی تجدید پذیر را امضا کرده است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در انرژی تجدید پذیر با سرمایه اندک نیز حاصل می شود و به نوعی مطمئن ترین نوع سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود و این اطمینان را به تولید کننده می دهیم که ما با کسانی که برق خورشیدی را تولید می‌کنند قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله امضا می‌کنیم.

,

وزیر نیرو عنوان کرد: تولید کنندگانی که از تجهیزات داخل کشور برای ساخت نیروگاه های خورشیدی استفاده کنند تا 30 درصد می‌توانند قیمت بیشتری برای برق تولیدی خود هزینه دریافت کنند.

,

معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر نیز در این مراسم گفت: انرژی خورشیدی به دلیل عدم آلودگی بر هوای کشور، ارزشمند بوده و فواید آن کمتر از نفت و گاز نیست.

,

صادق زاده با بیان اینکه سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر می تواند 15 هزار شغل را ایجاد کند، تصریح کرد: یکی از مزیت های ساخت نیروگاه های خورشیدی این است که در بهترین زمان نیاز، بهترین تولید را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه