اخبار داغ

صنایع و معادن کهنوج؛ زخم کهنه ای که دولت یازدهم بجای مرهم، نمک بر آن پاشید

صنایع و معادن کهنوج؛ زخم کهنه ای که دولت یازدهم بجای مرهم، نمک بر آن پاشید
چهار سال دوره دولت یازدهم درحال پایان است وعده های روحانی بیشتر حول دو موضوع هسته ای و اقتصادی می چرخید اما به نظر می رسد کلید تدبیر در تعداد زیادی از قفل هایی که روحانی وعده باز کردن شان را داده بود، گیر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شوباد ؛چهار سال  دوره  دولت  یازدهم درحال پایان است  اما برای گرفتن این رای کارنامه ای درخشان باید ارائه کند و از اقدامات صورت گرفته در طول این سال ها دفاع کند. یکی از مهمترین روش ها برای سنجش عملکرد دولت ها، مبتنی بر شعارها و وعده ها به مردم در زمان انتخابات و تحقق این وعده ها در عالم واقع است.وعده های روحانی بیشتر حول دو موضوع هسته ای و اقتصادی می چرخید اما به نظر می رسد کلید تدبیر در تعداد زیادی از قفل هایی که روحانی وعده باز کردن شان را داده بود، گیر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , شوباد , ؛چهار سال  دوره  دولت  یازدهم درحال پایان است  اما برای گرفتن این رای کارنامه ای درخشان باید ارائه کند و از اقدامات صورت گرفته در طول این سال ها دفاع کند. یکی از مهمترین روش ها برای سنجش عملکرد دولت ها، مبتنی بر شعارها و وعده ها به مردم در زمان انتخابات و تحقق این وعده ها در عالم واقع است.وعده های روحانی بیشتر حول دو موضوع هسته ای و اقتصادی می چرخید اما به نظر می رسد کلید تدبیر در تعداد زیادی از قفل هایی که روحانی وعده باز کردن شان را داده بود، گیر کرده است.,

و اصولا پایان دور نخست ریاست جمهوری، زمان مناسبی برای اعلام عملکردهای دولت است. در این زمان دولت دیگر در مرحله آزمونن قرار ندارد و باید برگه را بالا بگیرد تا مردم درباره عملکردش قضاوت کنند. دولت تدبیر و امید در زمان تبلیغات انتخاباتی در مصاحبه ها و کمپین های خود، قول ها و وعده های فراوانی برای رفع و رجوع مشکلات و مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی داد و برنامه هایی را نیز برای اجرایی کردنش ارائه کرد. با بررسی آن شعارها و میزان تحققشان باید نمره ای به عملکرد دولت داد.

,

امید مثال همان سپیده بعد از ظلمات شب است،واژه ای غنی و پر از مفهوم ناب در کنارش تدبیر هم شاه کلید مدیریت هاست.

,

این ها و هزاران واژه دیگر همگی زیبایند و معانی بلند را بذهن متبادر میکنند.در حالی که دولت قرار بود در 100 روز مشکلات اقتصادی را حل کند اما بعداز گذشت چهار سال از آن وعده عملکرد اقتصادی دولت منهای صفر بوده است.

,

این یک روی قضیه است اما باید در صحنه عمل دید و  این شعارهای خوش نقش و نگار منصفانه چقدر در عمل جلوه گری کرده  اند.

,

چگونه میتوان این روزها به صنایع معادن امیدوار بود؟چگونه باید دست تدبیر را دید وقتی که هر روز خبری تازه می رسد که معدنی تعطیل شده است؟؟

,

با وجود گذشت دهها سال از طرح مطالعاتی معدن تیتانیوم این ثروت بی نظیر در انتظار تدبیر مسئولان است که بتوان عملا میزان تولید ملی را افزایش داد و وابستگی به کشورهای خارجی در تامین نیاز صنایع داخلی را به صفر برسانند.

,

طی سالهای اخیر کشاورزان جنوب کرمان که به دلیل خشکسالی بیکار شده اند.و تا کنون هیچ شرکت داخلی برای این امر پیش قدم نشده است.

,

یکی از شهروندان کهنوجی در گفتگو با خبرنگار "شوباد" گفت:دولت یازدهم تدبیر امید در صنایع معادن چه شد؟کهنوج یکی از شهرستانهای محروم استان کرمان است که با بیکاری دست به گریبان است و این معضل به مشکل نخست مردمان کهنوج تبدیل شده است.و این معدن متاسفانه همچنان به کندی پیش می رود. تنها راه مشکل معدن سرمایه گذاری مستقیم دولت است و هیچ اقدامی انجام نداده  است.

,

شهریاری باتوجه به گفته کارشناسان این معدن میگوید:این در حالی است که فلز تیتانیوم یکی از گرانبها تیرن فلزهای موجود در جهان محسوب می شود که کاربرد وسیعی در علوم هوا فضا، صنایع پزشکی و علوم فوق مدرن دارد همچنین در صنعت لاستیک سازی و رنگ سازی نیز از پر مصرف ترین فلزها محسوب می شود.

,

وی ادامه داد:این معدن که یکی از بزرگترین معادن جهان لقب گرفته است دارای بیشترین ذخایر تیتانیوم در خاورمیانه است اما سالهاست که دست نخورده باقی مانده و غیر فعال در حسرت نگاهی مدبرانه نظاره گر فقر و محرومیت مردمانی است که تنها در چند کیلومتری آن به دلیل خشکسالی و نبود اشتغال همچنان در کپرهای خود زندگی می کنند در حالیکه در صورت فعالیت این معدن غنی می توان جهشی بزرگ را در تولید ملی و رفع نیازمندی به این محصول از بازارهای خارجی را مشاهده کرد.

,
 
,

در حالیکه طی سالهای اخیر بارها در خصوص بهره برداری از این معدن و سرمایه گذاری در آن بحث شده است اما بهره برداری نهایی از معدن همچنان در پیچ و خم مشکلات متوقف شده است و ورود مسئولان ملی برای رفع مشکلات و سرمایه گذاری در معدن تیتانیوم کهنوج ضروری به نظر می رسد.

,

جنوب کرمان گنجینه ای از پتانسیلهای اقتصادی دست نخورده

, جنوب کرمان گنجینه ای از پتانسیلهای اقتصادی دست نخورده,

این درحالی است که به گفته کارشناسان اقتصادی جنوب استان کرمان گنجینه ای بی نظیر از پتانسیلهای مختلف اقتصادی است که دست نخورده باقی مانده اند و در صورت سرمایه گذاری و توجه به نیروهای بومی این مناطق می توان به سادگی آینده جنوب کرمان را رفیع تر از بسیاری مناطق دیگر کند.

,

با نگاهی گذرا بر ذخایر معدنی جنوب استان کرمان می توان به این واقعیت رسید که در صورت فعال شدن معادن این مناطق می توان در کنار رفع مشکل بیکاری در جنوب کرمان در کنار کشاورزی یکی از مهمترین پایه های اقتصادی نه تنها استان کرمان بلکه کشور را نیز استوار کرد.

,

وجود معادن گسترده مس، کروم، منیزیم و کرومیت از جمله داشته های بی نظیر جنوب کرمان است که علیرغم تمام مشکلات اقتصادی موجود در منطقه همچنان در انتظار تدبیر مسئولان برای تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی هستند.

,

اما علامت سوال بزرگ جنوب استان کرمان که بدون اغراق بزرگترین گنجینه معدنی کشور نیز محسوب می شود و تا کنون اقدامی در راستای فعال سازی ان صورت نگرفته است معدن بزرگ و ثروتمند تیتانیوم در کهنوج است.

,

راستی از صنایع تبدیلی چه خبر؟؟از کارگاههای کوچک خانگی؟؟

,

اصلا چقدر توجه شده است و چقدر کمک شد؟چقدر در این مباحث آموزش هدفمند داده شد؟

,

کارخانه ها و شرکت ها و صنایع زیادی در کهنوج نیمه فعال و تعطیل هستند.شهرک صنعتی کهنوج با مسائل مالی و عدم حمایت دولت روبرو است.

,

رکود و عدم حمایت از سوی دولت، باعث شده بسیاری از شرکت ها و صنایع این شهرک صنعتی، تعطیل و نیمه تعطیل شوند و کار زیادی صورت نگیرد.

,

لازمه فعال شدن این مناطق و شهرک ها، حمایت بیشتر دولت است؛ زیرا طبیعی است در صورت عدم حمایت دولت، اشتغالی هم ایجاد نشده و معضلاتی مانند مهاجرت دامن گیر مرکز استان می شود.

,

تعداد واحد های تعطیل و نیمه تعطیل این مجموعه به شدت افزایش یافته و برخی از کارشناسان از تعطیلی ۸۰ درصدی واحد های تولیدی این شهرک خبر می دهند.

,

تا مادامی که دولت از تولید کننده حمایت نکند اقتصاد ما رشد نخواهد کرد، اقتصاد ما باید از درون کشور شکوفا شود، اگر روزی تحریم ها را بردارند اقتصاد کشور ما شاید کمی بهتر شود ولی هنوز باید چشممان به دست کشورهای بیگانه باشد.

,

چگونه باید قلم خسته من امیدوار باشد وقتی میبیند وام های میلیاردی کم بهره به جیب قدرت می رود و در این شهر دور افتاده کم برخوردار جوانی ماها است که نتوانسته وام ازدواج بگیرد.

,

جنوب استان کرمان به‌عنوان قطب کشاورزی کشور طی سال‌های اخیر بی‌سروسامان‌ترین وضع را داشته است و هیچ نهادی از کشاورزان برای فروش محصولاتشان حمایت نمی‌کند،  وقتی حاصل ماه‌ها عرق ریختن کشاورزان در گرمای جنوب کرمان بر سر مزارع کشاورزی در حال از بین رفتن است، برای یک کشاورز چاره‌ای جز فروش محصولش به دلال‌ها باقی نمی‌ماند.

,

و کشاورزی باید وامش را چندبرابر بپردازد وگرنه میله های زندان جنب بهشت زهرای کهنوج انتظارش را میکشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه