اخبار داغ

سکوت در برابر اردن جایز نیست!

سکوت در برابر اردن جایز نیست!
با رسوا شدن نقش اردن در نقشه تجاوز به جنوب سوریه به رهبری آمریکا، دیگر سکوت در برابر امان جایز نیست، از همین رو بشار اسد رئیس جمهور سوریه به صراحت از این موضوع صحبت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه الوطن سوریه، با برملا شدن نقش اردن در نقشه تجاوز به جنوب سوریه به رهبری آمریکا و رسوایی امان، دیگر سکوت در برابر آن جایز نیست از همین رو بشار اسد رئیس جمهور سوریه به صراحت از این موضوع صحبت کرد.

 نقش اردن در تجاوز به سوریه از آغاز بر دولت سوریه پوشیده نبود، بلکه دمشق به خوبی دوست و دشمن را از هم می شناسد و اگر چه در برخی موارد سکوت می کرد در نظر داشت از این طریق به کسانی که در حقش مرتکب جنایت و تجاوز می شدند، فرصتی برای بازگشت از اشتباه دهد.

این واقعیت در مورد  اردن که درهای خود را از سال ها پیش به روی هرگونه تجاوزی که از خاک آن علیه سوریه صورت می گیرد، صادق است.

مانور شیرآماده و نقشه تجاوز به جنوب سوریه از اردن

در این میان هیچ کس نمی تواند مانور «شیرآماده» را فراموش کند؛ عملیاتی که در زمان خود گفته می شد هدف از آن آماده کردن نیروهای نظامی بیگانه برای اقدام تجاوزکارانه علیه سوریه از مرزهای جنوبی و از خاک اردن است.

سکوت در برابر اردن جایز نیست

اما امروز با شدت یافتن پیچیدگی صحنه سوریه و درز اخبار مربوط به نقشه تجاوز علیه جنوب این کشور به منظور جدا کردن این بخش از خاک سوریه و ایجاد کمربند امنیتی اسرائیل تحت عناوین و نام های مختلف و برملا شدن نقش اردن در این نقشه شوم با مشارکت اسرائیل و تروریست ها و به رهبری آمریکا به اضافه رو شدن سند موسوم به «حوران» که به مثابه هشدار آغاز طرح جدایی طلبانه و نقش اردن در آن است، دیگر جایی برای سکوت در برابر اردن باقی نمانده است.

بشار اسد در اظهارات اخیر خود چون همیشه صراحت داشته و از مشارکت اردن در تجاوز به سوریه صحبت و تصریح کرد، از ابتدای جنگ در سوریه بسیاری از تروریست ها از اردن و ترکیه  وارد کشور می شدند و نقش اردن در گذشته وحاضر بر کسی پوشیده نمانده است.

اردن مجری دستورات آمریکا علیه سوریه

به گفته بشار اسد، اردن ازهمان آغاز جنگ در سوریه، بخشی از نقشه آمریکا بوده است و خود را کاملا مطیع آمریکا و مجری دستوراتش قرار داده است.

به گفته رئیس جمهور سوریه اردن کشور مستقلی نیست و هرچه آمریکا بخواهد همان خواهد شد در نتیجه چنانچه واشنگتن در صدد استفاده از بخش شمالی خاک اردن علیه سوریه برآید، از آن استفاده خواهد کرد.

موضع هشدار آمیز سوریه فقط متوجه اردن نیست بلکه مخاطب آن رهبران دشمنی و تجاوزاتی هستند که با استفاده از اردن تجاوز به جنوب سوریه را از خاک همسایه جنوبی آن هدایت می کنند.

سرنوشت نقشه جدید آمریکا با مشارکت اردن و اسرائیل علیه سوریه چیست؟

نکته قابل توجه اینکه اگر نقشه های قبلی در تحقق اهداف دشمن با شکست روبه رو شد ، نقشه جدید با مشارکت اردن و اسرائیل سرنوشت بهتری نخواهد داشت زیرا سوریه و محور مقاومت و روسیه با موفقیت در نبردهای خود نقشه های قبلی دشمن را ناکام گذاشتند.

انتظارر آمریکا برای تحقق اهداف مورد نظر به درازا می‌کشد

همچنین باید گفت، اگر آمریکا منتظر تحقق پیروزی نظامی و به دست آوردن برگ برنده راهبردی در سوریه است تا با استفاده از آن در میز مذاکره در آستانه و ژنو حاضر شود، انتظارش به درازا خواهد کشید، زیرا شاهد است تروریسم چگونه در حال فروپاشی است و چگونه ارتش سوریه و متحدانش در حال پیشروی میدانی و به ثمر نشاندن پیروزی ها یکی پس از دیگری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه