اخبار داغ

پرداخت هزینه بی توجهی دولت به ارتقای آموزش و پرورش از جیب مردم

پرداخت هزینه بی توجهی دولت به ارتقای آموزش و پرورش از جیب مردم
با توجه نزدیکی به روزهای پایانی سال تحصیلی دانش آموزان و ایام امتحانات برخی مدارس اهواز طی اقدامی تامل برانگیز با نصب اطلاعیه ای در تابلو اعلانات مدرسه اجازه حضور دانش اموزان در جلسه امتحان را مشروط بر تسویه حساب مالی اعلام کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین: با توجه نزدیکی به روزهای پایانی سال تحصیلی دانش آموزان و ایام امتحانات برخی مدارس اهواز طی اقدامی تامل برانگیز با نصب اطلاعیه ای در تابلو اعلانات مدرسه اجازه حضور دانش اموزان در جلسه امتحان را مشروط بر تسویه حساب مالی اعلام کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

لازم بذکر است تصویر زیر توسط یکی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه ایران واقع در منطقه فازیک پاداشهر اهواز ارسال شده که شرایط مالی برخی دانش آموزان در حال تحصیل ان مدرسه چندان مساعد نبوده و اکثر دانش اموزان آن ساکن منطقه کوی مدرس و حومه است که از قشر کم درآمد جامعه می باشند .

,

, , ,

گفته شده این دبیرستان دخترانه طی دو سال گذشته علیرغم مخالفت برخی خانواده های کم بضاعت از حالت دولتی به هیات امنایی تغییر ماهیت داده و به واسطه هیات امنایی بودن طی سال از هر دانش آموز مبلغ۳۰۰ هزارتومان بصورت نقدی و اقساط دریافت میگردد.

,

دانش اموزان این مدرسه میگویند در ابتدای سال با گفتن این جمله به خانواده ها که مدرسه هیات امنایی است و باید مبلغ۳۰۰ تومان طی سال پرداخت کنید دانش اموزان را ثبت نام می کنند و اگر خانواده ای اعتراض کرد به صراحت می گویند دانش اموزنتان را در مدرسه دولتی ثبت نام کنید!

,

با توجه به هیات امنایی شدن اغلب مدارس اهواز براستی چند مدرسه دولتی دیگر در شهر مانده که دانش اموزان کم بصاعت بتوانند در ان مدرسه تحصیل کنند؟آیا بواسطه فاصله مکان ان مدرسه دولتی با محل سکونت دانش اموز کم بضاعت چگونه توان تردد در مسیر و پرداخت کرایه را دارد؟
از سوئی دیگر مدیران مراکز اموزشی هیات امنایی معتقدند در مدارس هیات امنایی دانش اموزان ناتوان از نظر مالی شناسایی و از پرداخت شهریه معاف میشوند

,
,

اما مساله ای که مطرح است شاید مبالغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در برابر هزینه های میلیونی مدارس غیر دولتی ناچیز باشد اما این فشار مالی بر بسیاری از خانواده ها به واسطه داشتن چند دانش آموز در حال تحصیل وارد میشود و بعضا جهت خرد نشدن احساس غرور دانش اموزشان از ابراز ناتوانی در پرداخت شهریه منصرف شده به هر طریقی مبلغ درخواستی را جور خواهند کرد.

,

به گزارش اهوازنوین: تا چه زمانی تاوان بی توجهی دولت به آموزش و پرورش و ارتقای سطح کیفی و خدماتی مدارس باید از جیب مردم جامعه با عناوین مختلف پرداخت شود در حالی که مردمی که فرزندان خود را به مدارس دولتی وهیات امنایی ثبت نام می کنند از قطعا از نظر اقتصادی و معیشت در مضیقه هستند در غیراینصورت مدارس غیر دولتی و رفاه بیشتر را انتخاب می کردند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه