اخبار داغ

رئیس اتحادیه خواربارفروش یزد خبر داد

کاهش 60 درصدی فروش خواربارفروشان یزدی/ فروشگاه‌های بزرگ بلای‌جان مغازه‌داران کوچک شدند

کاهش 60 درصدی فروش خواربارفروشان یزدی/ فروشگاه‌های بزرگ بلای‌جان مغازه‌داران کوچک شدند
رئیس اتحادیه خواربارفروش یزد از کاهش 60 درصدی فروش واحدهای صنفی این اتحادیه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه خواربارفروش یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، با بیان اینکه 308 واحد صنفی مجوز دار در این اتحادیه فعالیت دارند، اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت آجیل و خشکبار تغییری نداشته است این اتحادیه با کاهش تقریبا 60 درصدی فروش مواجه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

سیدحسین عقیلی با اشاره به رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم از تعطیلی سه واحد صنفی در این اتحادیه در یک ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: مردم با درآمد ناچیزی که دارند تنها می‌توانند حداقل‌های زندگی خود را تأمین کنند و توانایی خرید برنج 14 هزار تومانی و یا آجیل  40 هزار تومانی را ندارند.

,

وی افزود: پرداخت مالیات، افزایش اجاره بهای مغازه‌ها، افزایش قبوض گاز، برق و ... مغازه‌داران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و با ادامه این روند می‌توان احتمال داد تا پنج سال آینده مغازه‌ها تعطیل شوند.

,

عقیلی یکی از بزرگترین مشکل صنف خواربارفروش یزد را وجود فروشگاه‌های بزرگ عنوان کرد و ادامه داد: فروشگاه‌های بزرگ با خرید حجم انبوهی از اجناس و خرید مستقیم از کارخانجات می‌توانند اجناس را با قیمت پایین‌تری از سطح مغازه‌های کوچک بفروشند در حالی که این امکان برای مغازه‌داران وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: با وجود نامه‌نگاری‌هایی متعددی  که در این زمینه انجام شد اما متأسفانه کاری از پیش برده نشد و مغازه‌هایی با 50 سال سابقه الان به این دلیل که توان رقابت با فروشگاه‌های بزرگ را ندارند با مشکل مواجه شدند و به تعطیلی کشیده می‌شوند.

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه