اخبار داغ

در نشست کارگران و کارفرمایان ابرکوه مطرح شد

ضرورت ایجاد تشکّل های کارگری برای شناسایی مشکلات عرصه کار/ معضل بیکاری برای ابرکوه، عیب است

ضرورت ایجاد تشکّل های کارگری برای شناسایی مشکلات عرصه کار/ معضل بیکاری برای ابرکوه، عیب است
امام جمعه ابرکوه در نشست کارگران و کارفرمایان گفت: وجود افراد بیکار برای شهرستان ابرکوه که دارای پتانسیل های زیادی جهت ایجاد اشتغال است، یک عیب محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، صبح امروز همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر، نشستی با حضور جمعی از تلاشگران عرصه کار و تولید، نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران اجرایی شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

ضرورت آموزش برای تربیت کارآفرینان حرفه ای
در ابتدای این نشست ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک این هفته به کارگران زحمتکش، اظهار کرد: مهمترین اقدام این اداره در سال های اخیر ایجاد شغل برای بیش از 1500 نفر و راه اندازی مجموعه ورزشی شهدای کارگر و همچنین تشکیل کارگروه های 5 گانه جهت شناسایی فرصت های شغلی است.

, ضرورت آموزش برای تربیت کارآفرینان حرفه ای, ضرورت آموزش برای تربیت کارآفرینان حرفه ای,
,


زارع در ادامه برخی از مشکلات موجود در کارگاه های تولیدی را ناشی از نداشتن تجربه کافی مدیران دانست و در این رابطه بر آموزش های مدیریتی برای کارآفرینان تأکید کرد تا کارگاه های شهرستان در آینده دارای مدیرانی حرفه ای و توانمند باشند.

,
,


شناخت راهبردهای کلان دشمن، لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی
در ادامه حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه تولید و اشتغال مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: در دولت های دهم و یازدهم مسئولین شهرستان در حد توان از افرادی که قصد سرمایه گذاری داشتند، حمایت کردند، اما حال اینکه استفاده بهینه از تسهیلات شده است یا نه، کارشناسان و ناظران باید پاسخگو باشند.

,
, شناخت راهبردهای کلان دشمن، لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی, شناخت راهبردهای کلان دشمن، لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی,
,


حسینی تصریح کرد: برای ابرکوه با داشتن پتانسیل های مختلف، وجود افراد بیکار عیب به شمار می رود. لذا دولتمردان باید از خواب خرگوشی بیدار شده، توصیه های رهبری، مبارزه با قاچاق کالا، تکیه بر توان و تولید داخلی را جدی بگیرند بر خلاف دهه گذشته که به تولید داخلی اهمیتی داده نشده بود.

,
,


وی با بیان اینکه نباید مشکلات  اقتصادی را ناشی از ناکارآمدی افراد دانست، خاطرنشان کرد: راهکار پیروزی در جنگ اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی، شناختن راهبردهای کلان دشمن و مقابله با آن است. باید با ترویج سبک زندگی اسلامی، از رفاه طلبی، تجمل گرایی و اشراف گری دوری کرده و از سرمایه نیروی انسانی 33 میلیون جوان ایرانی برای ارتقاء اقتصاد استفاده کرد.

,
,


در ادامه این نشست محمد رضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نشان می دهد که کشور ما نیازمند همت و تلاش تولید کنندگان مسئولین در راستای رفع معضلات اقتصادی و بیکاری است. لذا هیچ یک از مسئولین در این زمینه کوتاهی نکرده و تمام توان خود را برای بهبود وضعیت کشور به کار می گیرند.

,
,


صباغیان تأکید کرد: کارآفرینانی موفق هستند که بتوانند کارگران خود را راضی نگه دارند و به خواسته های آنان اهمیت دهند. راهکار این امر نیز ایجاد تشکّل های کارگری برای شناسایی مشکلات و پیگری آن است.

,
,


در خاتمه این نشست نیز برخی کارفرمایان و سرمایه گذاران به بیان دیدگاه های خود و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات اقتصادی پرداختند.

,
,


انتهای پیام/م.ف

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه