اخبار داغ

حقی که به فراموشی سپرده شد؛

سکوت مسئولان در قبال برگشت عوارض آلایندگی به شازند

سکوت مسئولان در قبال برگشت عوارض آلایندگی به شازند
خبر قطع عوارض آلایندگی صنعت پتروشیمی شازند و خروج آن از لیست صنایع آلاینده، علی رغم واکنش های سریع مسئولین در بدو انتشار،باگذشت چند ماه به فراموشی سپرده شده و اکنون شاهد موضع سکوت مسئولان دراین باره هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شازند ما، اواسط سال گذشته بود که خبری در رسانه ها،فضای مجازی و محافل مردمی نقل شد و آن، خبر قطع پرداخت عوارض آلایندگی صنعت پتروشیمی به شازند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما,

خبری که همه را در بُهت فرو برد و مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست دلیل آن را آلاینده نبودن صنعت پتروشیمی عنوان کردند.

,

به گفته مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست، بر اساس آزمایش هایی که آزمایشگاه معتمد این سازمان بر روی پارامترهای مدنظر خود در پتروشیمی انجام داده بود، نتیجه نشان از در حد استاندارد بودن میزان آلایندگی این صنعت داشت!!!!

,

, ,

این خبر در اوایل رسانه ای شدنش، با واکنش های خوبی از سوی مدیران شهرستانی روبرو شد اما اکنون باگذشت چند ماه از این موضوع، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و موضوع به فراموشی سپرده شده و اکنون شاهد موضع سکوت مسئولان دراین باره هستیم.

,

ذات صنایعی چون پتروشیمی و پالایشگاه آلاینده است اما هیچگاه مشخص نشد که بر اساس چه پارامترهایی، صنعت پتروشیمی از لیست صنایع آلاینده خارج شد!!!!

,

یکی از موضوعات مهم در بحث آلاینده بودن صنایع این است که آلودگی آنها تنها به هوا محدود نمی شود و آب و خاک دشت شازند را نیز تحت تاثیر قرار داده اند.

,

به هر حال پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع های صنعتی باید برای شازند برقرار شود چرا که این عوارض، پول آب، آلودگی خاک و مخاطرات شیمیایی بوده که با ایجاد این مراکز به شازند تحمیل شده است.

,

عوارض آلایندگی، پول ناهنجاری و تداخل فرهنگی است که با ایجاد مجتمع ها به شازند وارد شد و باید مسئولان شهرستانی آن را با پیگیری، درایت و قانون مداری باز پس گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه