اخبار داغ

معاون استاندار قزوین خبرداد:

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت تصفیه‌خانه آب سد طالقان

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت تصفیه‌خانه آب سد طالقان
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برای ساخت تصفیه‌خانه طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین، ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزونی در گفت‌وگو بانگاه آبیک اظهار کرد: پس از  چندین سال، بالاخره تلاش‌های مسئولان استان قزوین به ثمر نشست و عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه انتقال آب سد طالقان به قزوین آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی افزود: طرح انتقال آب سد طالقان از مدت‌ها پیش در وزارت نیرو مطرح شده بود که پس از رایزنی‌های بسیار توسط استاندار و نمایندگان مجلس و همچنین مدیران شرکت آب منطقه‌ای قزوین با آن موافقت شده و در سفر اخیر رئیس جمهور به استان قزوین دستور ساخت تصفیه‌خانه این طرح صادر شد.

,

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و به روش BOT اجرا می‌شود که برای ساخت آن ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

فرخزاد با بیان اینکه این طرح در سازمان برنامه و بودجه ردیف ملی دریافت کرد، گفت: برای آغاز این پروژه در سال جدید ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که باید تملک اراضی مورد نیاز این طرح به سرعت انجام شود.

,

وی با بیان اینکه انتقال آب سد طالقان به استان قزوین آب شرب ۲۰۸ شهر و روستای استان قزوین را تأمین می‌کند خاطرنشان کرد: با ساخت این تصفیه‌خانه کابوس آب بی‌کیفیت شهرستان آبیک پایان می‌یابد و مردم این منطقه از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

,

گفتنی است؛ این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۲٫۵ هکتار ساخته‌ می‌شود و ۱۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه