اخبار داغ

درمان بستر اصلاندوز همچنان بستری است/ انتظار 6 ساله برای افتتاح یک مرکز درمانی 12 تختخوابی!

درمان بستر اصلاندوز همچنان بستری است/ انتظار 6 ساله برای افتتاح یک مرکز درمانی 12 تختخوابی!
مرکز درمان بستر 12 تختخوابی اصلاندوز که بارها وعده افتتاح آن توسط مسئولان به مردم داده شده، اما پس از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تبار،شهر مرزی اصلاندوز مغان طبق سرشماری سال 1395 با جمعیتی بالغ بر بیش از 32 هزار و 506 نفر در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل فاقد پزشک متخصص و بیمارستان است و با وجود مرکز بهداشت و درمان شهید چمران از برخی امکانات بخش بیمارستانی محروم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

طرح درمان بستر 12 تختخوابی شهر اصلاندوز با اعتبار 15 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 19 هزار و 201 مترمربع، با زیربنای هزار و 228 مترمربع در یک طبقه احداث می شود.

,

این پروژه قرار بود تا پایان شش ماهه اول سال 92 به بهره برداری برسد اما با توجه به کم کاری که از سوی پیمانکار این پروژه مشاهده شده بود، خلع و به پیمانکار جدید تحویل داده خواهد شد.

,

با وجود پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی ساختمان درمان بستر همچنان در انتظار افتتاح است و بعد از گذشت 6 سال از آغاز عملیات اجرائی هنوز به اتمام نرسیده است.

,

نبود یک بیمارستان یا درمان بستر در اصلاندوز در این سال‌ها به طور دائم موجب بروز مشکلات و ناگواری‌هایی برای مردم شده است که همین موضوع تلخ‌ترین حوادث یعنی مرگ را در اثر دیر رسیدن بیماران به بیمارستان رقم زده است و در تازه‌ترین تصادفات مکرر در روستاهایی این شهر به دلیل وجود نداشتن امکانات بیمارستانی حادثه دیدگان جان خود را از دست دادن اند و یا برخی از بیماران به دلیل فقر و تنگدستی توان پرداخت هزینه های سفر به این شهرها را ندارند.

,

 

,

, ,

مرکز درمان بستر اصلاندوز می‌تواند نقش ارزنده‌ای در وضعیت درمان مردم این شهر و روستاهای تابعه داشته باشد.در این مرکز بخش های مختلف از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و داروخانه شبانه روزی در نظر گرفته شده است.

,

درست است که بازدیدهای مختلفی از سوی مسئولان استانی،فرمانداران شهرستان پارس آباد و بخشدار اصلاندوز انجام شده و بر افتتاح و بهره برداری از این درمان بستر تاکید کرده اند اما هنوز از افتتاح آن خبری نیست.

,

امید است مسئولان ذی ربط از جمله رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در راستای کاهش آلام بیماران و مردم منطقه اقدامات موثری برای تسریع در افتتاح تنها مرکز درمانی در نقطه صفر مرزی کشور انجام دهند.

,

با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری اش، ناراحتی دیگری ‏نداشته باشد» امیدواریم شاهد افتتاح و بهره برداری این درمان بستر باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه