اخبار داغ

آیا امنیت از نان شب مسئولان هم مهم‌تر است؛

شجاعت رئیس جمهور آینده؛ تعیین‌کننده در تلاطم‌های بین المللی

شجاعت رئیس جمهور آینده؛ تعیین‌کننده در تلاطم‌های بین المللی
یکی از مسائل و نهادهای مهمی که رئیس جمهور با آن ارتباط تنگانگ دارد، بحث مسئله امنیت است که این مسئله در کشور بسیار مهم است و حتی کارشناسان این حوزه براین باورند که مسئله امنیت واقعا از نان شب هم برای افراد باید مهم‌تر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ فرنگیس حمزه یی؛ در دنیای امروز در جوامع مختلف کلیدواژه‌های مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی را یکی می‌دانند اما در نظام اسلامی ما مشروعیت و مقبولیت لازم و ملزوم یکدیگر هستند. اگر فردی مشروعیت داشته باشند اما مقبولیت نداشته باشد، این مشروعیت در عرصه سیاسی و اجتماعی تحقق نمی‌یابد، اما اگر کسی مقبولیت داشته باشد درصورتی که شایستگی اداره یک جامعه را نداشته باشد، نمی‌تواند قدرت هدایتگری یک جامعه را به درستی به پیش ببرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, فرنگیس حمزه یی؛,

یکی از موضوعات بسیار مهم که نقش تعیین کننده ای در موضوعات داخلی و خارجی دارد، شجاعت و قدرت نفوذناپذیری است. در سال‌های بعد از انقلاب آنچه که باعث حفظ این نظام در مقابل توطئه‌ها و تهدیدها شده همین روحیه نفوذناپذیری و استقامت مردم است، لذا هرچه حمایت‌های مردمی بالاتر باشد اقتدار نظام افزایش پیدا می‌کند زمانی که روحیه نفوذناپذیری، استقامت و پایداری مردم بالا باشد و کاندیدای ریاست جمهوری نیز علاوه بر آنچه در قانون اساسی برای این وی تعریف شده، با این مؤلفه های قدرت هماهنگ باشد، دنیا هم نمی‌تواند به این اقتدار و مقاومت مردم در صحنه‌های تصمیم گیری بی توجه باشد.

,
رئیس جمهور دارای مسئولیت‌های متعددی است از جمله: رییس هیات دولت و هیات وزیران، رییس شورای عالی امنیت ملی،رئیس شورای انقلاب فرهنگی، رئیس شورای اقتصاد کشور، رییس اجرای قانون اساسی است و آخراینکه رییس جمهور رییس قوه مجریه است. از طرفی رئیس جمهور اختیارات وسیعی دارد، لذا یکی از مسائل و نهادهای مهمی که رییس جمهور با آن ارتباط تنگانگ دارد، بحث مسئله امنیت است که این مسئله در کشور بسیار مهم است و حتی کارشناسان این حوزه براین باورند که مسئله امنیت واقعا از نان شب هم برای افراد باید مهم تر باشد.
, رئیس, , جمهور , رئیس, , رئیس , رئیس, , جمهور,

مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خودشان اهمیت مسئله امنیت را یادآور شدند و اظهار کردند:«عزّت ایران و ملّت عزیزمان در سال ۹۵ در سراسر سال مشهود بود؛ از آغاز سال تا پایان سال. دشمنان ما در همه جای دنیا اعتراف کردند به اقتدار ملّت ایران، به عظمت ملّت ایران؛ هویّت ملّت ایران خودش را در سراسر قضایای گوناگونِ این سال نشان داد. امنیّت کشور در این محیط پُرتلاطم منطقه‌ای بلکه بین‌المللی، یک شاخص بسیار عمده و بزرگی برای ملّت ایران بود. امروز اطراف ما، کشورهایی که همسایگان ما هستند: از شرق کشور و جنوب شرقی کشور، تا شمال غربی کشور، کشورها دچار ناامنی هستند، منطقه دچار ناامنی است، ملّت ایران بحمدالله در طول سال یک امنیّت پایدار را تجربه کرد».

,

با توجه به اهمیت این مسئله و تاکید رهبری بر مسئله امنیت، باید بگوییم حفظ امنیت مردم در کنار حفظ آزادی‌های مردم نقش مهمی در ثبات و امنیت کشور دارد. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یکی از نهادهایی که نقش مهمی در سیاست های کلان امنیتی داخلی و خارجی دارد، شورای عالی امنیت ملی است، در این شورا به دور از جریان‌ها، برخی از چالش‌هایی که در کشور اتفاق می افتد باید در یک عقل جمعی تصمیم گیری شود.

, به, , دور, , از, جریان‌ها, می, , افتد, یک, تصمیم, , گیری,

سیاست‌های کلان امنیت ملی با نظر مقام معظم رهبری باشد، اما بحث‌های امنیتی در حوزه‌های داخلی و خارجی و تصمیم گیری‌ها حتماً باید یک جایی به دور از وابستگی‌ها و گروه‌ها و احزاب حتی مسئولیت‌های اجرایی باشد.

,

بخش زیادی از مسائل امنیتی داخلی و خارجی کشور با اداره کشور مرتبط است، لذا نقش رییس جمهور در مسئله امنیت و وظایف وی در شورای امنیت ملی حائز اهمیت می‌باشد. شورای عالی امنیت ملی به‌تناسب وظایف خود شوراهای فرعی از قبیل شورای دفاع و شورای امنیت کشور را تشکیل می‌دهد. ریاست هر یک از شوراهای فرعی نیز با رئیس‌جمهور یا یکی از اعضای شورای عالی است که از طرف رئیس‌جمهور تعیین می‌شود.

,

از سویی تعامل با کشورها و دولت های مختلف دنیا و مسئله امنیت و از طرفی با توجه به دشمنی دولت ها و نظام های زورگو با جمهوری اسلامی، اهمیت و جایگاه رییس شورای امنیت ملی را دوچندان می‌کند؛از اینرو و با نگاهی به وضعیت موجود داخلی و منطقه ای و عملکرد دولت‌ها در بحث مسئله امنیت و شورایی به نام شورای عالی امنیت ملی شکل گرفته است که رئیس جمهور رییس آن است؛ از اینرو در تعیین اهداف این نهاد به رییس جمهوری نیاز داریم که هم مسئله امنیت و نفوذ و عزت این نظام برایش از نان شب هم مهم‌تر باشد و هم شجاعتش تعیین‌کننده در تلاطم‌های بین المللی.

, رئیس, , جمهور,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه