اخبار داغ

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

تغییر روش آبیاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت چغندر در میاندوآب

تغییر روش آبیاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت چغندر در میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون در ۲۰۰هکتار از اراضی کشاورزی که زیر کشت چغندرقند رفته اند، روش آبیاری تغییر یافته و پیش بینی می کنیم که تا ۲۵۰ هکتار از اراضی چغندر قند در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برنامه ریزی برای تغییر روش آبیاری در راستای  برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: تغییر روش های آبیاری و استفاده از سیستم های نوین در این زمینه یکی از برنامه های مهم این سازمان است که از سال های گذشته شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  زرین خبر ,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این راستا کلاس های ترویجی و آمورشی برای تغییر روش آبیاری از غرقابی به نواری یا تیپی در شهرستان میاندوآب در مناطق مختلف اجرا شده است.

,

وی گفت: تاکنون نیز در این زمینه در ۲۰۰هکتار از اراضی کشاورزی که زیر کشت چغندرقند رفته اند، روش آبیاری تغییر یافته و ۲۰۰ هکتار از اراضی چغندرقند با روش نواری یا تیپی کشت شده اند.

,

دیانتی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال تا ۲۵۰ هکتار از اراضی چغندر قند در شهرستان میاندوآب با روش آبیاری نواری یا تیپی کشت شوند، تصریح کرد: با اجرای این روش تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

,

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به مزایای آبیاری نواری، افزود: کاهش هزینه ها، عدم رشد علف های هرز، عم انتقال آفات، افزایش تولید، اجرای آسان و سهولت استفاده از جمله مزایای این طرح است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه