اخبار داغ

نقشه اتاق فکر غربی‌ها در نیویورک تایمز؛

پیشکشی نقشه‌ای جدید از سوی روزنامه نیویورک تایمز برای ممالک اسلامی

پیشکشی نقشه‌ای جدید از سوی روزنامه نیویورک تایمز برای ممالک اسلامی
دولت های غربی همزمان با ایجاد تنش و درگیری های نظامی در منطقه خاورمیانه خوراک تبلیغاتی و در واقع بعد نرم افزاری این آتش افروزی را با ارائه نقشه های پیاپی تقویت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، درنقشه ارائه شده از سوی روزنامه نیویورک تایمز عراق، سوریه و لیبی که درگیر جنگ داخلی هستند به طور کامل و با شمای تجزیه شده نشان داده شده اند، لکن نکته قابل توجه در نقشه جدید، تجزیه عربستان سعودی به 5 بخش مجزا می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,  ,  , درنقشه ارائه شده از سوی روزنامه نیویورک تایمز عراق، سوریه و لیبی که درگیر جنگ داخلی هستند به طور کامل و با شمای تجزیه شده نشان داده شده اند، لکن نکته قابل توجه در نقشه جدید، تجزیه عربستان سعودی به 5 بخش مجزا می‌باشد.,

نیویورک تایمز نقشه‌ای از مرزهای جدیدی که در اتاق فکر غربی‌ها و به رهبری آمریکا برای منطقه ترسیم شده است ارائه کرد.

,

دراین مقاله با تیتر "5 کشور چگونه به 14 کشور تبدیل شد" کشورهای درگیر با تروریسم و جنگ داخلی در منطقه حضور دارند. سوریه، عراق و لیبی به سه بخش، یمن به دو بخش و عربستان سعودی که تاکنون درگیری ملموسی در آن صورت نگرفته است به 5 بخش تقسیم شده‌اند.

,

توضیحات مختصر در ارتباط با کشورهای مخاطب نیویورک تایمز عینا در زیر ذکر شده است

, توضیحات مختصر در ارتباط با کشورهای مخاطب نیویورک تایمز عینا در زیر ذکر شده است, توضیحات مختصر در ارتباط با کشورهای مخاطب نیویورک تایمز عینا در زیر ذکر شده است,

سوریه: تنش‌های مذهبی و قوم‌گرایی، سوریه را حداقل به سه بخش تجزیه خواهد کرد.

,

1. علوی ها: اقلیت مذهبی که ده‌ها سال است کنترل سوریه را در دست داشته و در باریکه ساحلی سوریه در غرب این کشور ساکنند.

,

2. بخش‌های کردنشین از سوریه جدا شده و با کردستان عراق یک کشور را تشکیل خواهند داد. (بخش کردنشین سوریه در شمال این کشور می‌باشد که با آغاز درگیری‌ها با تشکیل کانتون‌های مجزا و سپس اتصال آن‌ها به هم کنترل شمال سوریه را به دست گرفته‌اند.)

,

3.سنی‌های سوریه با همکاری هم می‌توانند کشور یکدست سنی را تشکیل دهند. (بخش جنوبی و جنوب‌شرق و مرکز سوریه را شامل می شود.)

,

, ,

عراق: همانطوری که اشاره شده است، کردهای عراق با جدایی و اتحاد کردهای سوریه کردستان مطلوب خود را تشکیل می‌دهند. سنی های عراق نیز با سنی‌های سوریه کشور یکدست خود را خواهند داشت. جنوب عراق نیز متعلق به شیعیان خواهد بود.

,

لیبی: رقابت‌های منطقه‌ای و عشیره‌ای لیبی را به دو بخش تاریخی خود باز خواهد گرداند. حتی احتمال تشکیل دولت سوم در جنوب غرب این کشور وجود دارد.

,

عربستان سعودی در حالی با پنهان کردن اختلافات و شکاف‌های داخلی قدرت را به نسل شاهزاده‌های جوان تسلیم می‌کند که به زودی با خطر تجزیه مواجه خواهد شد. اقتدار یک نفره، تفاوت قبیله‌ای، اختلاف شیعه و سنی، همچنین مشکلات اقتصادی به اتحاد پنج منطقه ماقبل دولت مدرن در حجاز ضربه خواهد زد.

,

یمن: نهایتا کشور یمن نیز با برگزاری یک رفراندوم در بخش جنوبی آن به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم خواهد شد. با این تجزیه یمن جنوبی، عربستان سعودی را مستقیما به اقیانوس هند متصل کرده و وابستگی این کشور به خلیج فارس را از بین خواهد برد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه